Gå til innhold

Ahhhhh!!!!!! Frustrasjooon!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi, hvor starter man? 

Jeg og min ektemann gikk fra hverandre for fire mnd siden, han dreit på draget for andre gang ila vårt 8 år lange forhold (jeg har bare vært med ham) og jeg orket ikke mer. Hadde sagt gang på gang at om du gjør det en gang til, så går jeg...vi prøvde parterapi, men all respekt og kjærlighet jeg tidligere hadde hatt for denne mannen, forsvant!

Vi har samarbeidet veldig bra, jeg fikk bo i leiligheten, og skal etterhvert ta over lånet (i mellomtiden står det på oss begge), henting/levering av barnet har vært problemfritt, og vi har hatt en hyggelig tone oss i mellom..vært venner rett å slett. Men, så var jeg på date i helgen, og gadd ikke ljuge da han spurte om det var sant. Så i dag fikk jeg to valg, enten kunne vi sette en strek over de siste mnd og bli sammen igjen, ellers må vi selge leiligheten om ikke jeg får ført over lånet på meg denne uka! Han sto og skrek meg opp i ansiktet, mens barnet vårt satt livredd ved siden av, at om jeg noen gang hadde den apekatten (han jeg var på date med har visst fått kallenavn av eksen) her hjemme mens barnet vårt var her, selv etter han har sovnet, ville han dra meg til retten for å få full omsorgsrett!? Javel ja..så der er vi nå..smålig og barnslig. 

Hva skjer videre nå? Noen råd om hva jeg burde/ikke burde gjøre? 

Anonymous poster hash: ee841...227
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ny runde med meklingen da antagelig. han kan jo ikke stå å true deg på denne måten. at han vil ut fra lånet på leiligheten er jo forståelig så det kan du jo ikke nekte han. men at han får full omsorgrett pga ny kjæreste er vel lite trolig!

Anonymous poster hash: ac684...b5c
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du skal date så kort tid eller ax`n heller jeg da..... Desperat?

Anonymous poster hash: b9989...310
Skrevet

Hadde nok fått samme reaksjon av min eks ektemann om jeg var ute på date etter bare fire mnd. Det var du som dumpet han.. Forvent at det kan ta tid for han å godta, sånn innerst inne.. Vet ikke hva du kan gjøre nå. Det beste for barnet hvertfall.

Anonymous poster hash: b5cd9...25b

Skrevet

Ingen som fikk med seg at hun slo opp fordi han var utro mot henne 2 ggr mens de enda var sammen?

Han kan bare drite i hvem hun dater.......

Anonymous poster hash: 7bc6e...945
Skrevet

Hvis han var utro (eller hva menes med 'dreit på draget'?), synes jeg ikke hun skylder ham å vente med å gå på date. Han har blitt tilgitt før, så han hadde kanskje sett for seg at det skulle gå seg til denne gangen også?

Det er stor forskjell på at noe er slutt og at noe er ugjenkallelig slutt, så det var sikkert et sjokk for ham at du har kommet deg videre. Du har kanskje hatt en lang sorgprosess underveis i forholdet, mens hans akkurat har begynt.

Har ingen gode råd,men håper det går seg til når han får summet seg litt.

Skrevet

Takk for svar :) Joda, sikkert tidlig, men jeg skylder han ingenting...Skrev det kanskje ikke tydelig nok i hovedinnlegget at han var utro to ganger (en gang for 4 år siden, fant ut om forholdet etter det hadde vart i 4 mnd og andre gangen fant jeg det ut etter det hadde holdt på i 3 mnd..annen dame, men samme opplegget). 

Jaja, selvfølgelig forstår jeg at han vil ut av lånet! Men vi har en skriftlig avtale at vi skulle vente til november, for da hadde jeg kommet meg på beina igjen.

Jeg er absolutt ikke desperat, det var EN date, ikke snakk om ny kjæreste, vi var på kino og spiste middag, og det var det. 

Anonymous poster hash: ee841...227
Skrevet

Han trodde vel at han kunne få deg tilbake og at han var den eneste for deg. For en fjott!

Dere har en skriftlig avtale, den må han forholde seg til, vil jeg tro.

Men helt ærlig, oppføre seg slik mens barnet er vitne, han er heeelt bak mål.

Skrevet

Tipper han sitter og tror at han skremte deg sånn at du kommer logrende tilbake. For det første så kan han ikke nekte deg å gå på date eller nekte deg ny kjæreste og det er heller ikke noe grunn for å få full foreldreretten. Hadde tatt en prolog prat med han og gitt klar beskjed om at det aldri blir dere 2 igjen pga av hans utroskap,du bør også informere han om at du før eller siden kommer til og skaffe deg en kjæreste og at det ikke gir han rett til full omsorgsyrker. Og om han fortsetter og gjøre seg vanskelig så kommer du til og ta alt gjennom advokat. Få han til og forstå at han ikke har noe makt over deg og at det ikke nytter og komme med trusler. Få også time på familievernkontoret og bli enig om alt av samvær også ferie og helligdager som jul, påske, 17 mai osv. Og ikke la han få skylde bruddet mellom dere på deg. Du gikk men han var utro. Det er pga av han at dere nå splitter lag. Og lager han noe mere kvalme og truet deg så ta vare på evt Mail, sms osv og skaff deg en advokat om han ikke roer seg. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...