Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Hei, er 33 uker på vei, og har begynt å tenke litt på sykdommer, skader osv med barnet, blir virkelig bekymret!! Er så utrolig mye galt som kan skje.. Men uansett, sover noen av deres barn i sånn "sovepose" som man fester til sengen? Dette er jo mye tryggere å kan hjelpe litt på mammahjertet.. Noen erfaringer? Anonymous poster hash: 06e1c...565 Anonymous poster hash: 06e1c...565
☆☆☆ Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 Såvidt eg forstår er det ikkje noko tryggare å vere fastbunden. Vi har brukt pose utan selar når det er kaldt (dyne er det visst berre å glømme enda). Eg kan framleis bli bekymra når eg våknar om natta, og finne på å stå opp for å sjekke. Men den kvelande angsten kjem sjeldnare og sjeldnare heldigvis.
me_87 Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 (endret) Da vil jeg heller anbefale sånn plate som du tar under madrassen som hyler visst barnet slutter å puste. Sånn hadde jeg selv,for jeg var hysterisk redd for krybbedød. Endret 23. september 2013 av me_87
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Noen som vet prosent eller brøk hvor mange norske barn dør gjennomsnittlig av krybbedød? Anonymous poster hash: 06e1c...565
☆☆☆ Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 Noen som vet prosent eller brøk hvor mange norske barn dør gjennomsnittlig av krybbedød? Anonymous poster hash: 06e1c...565 0,6 av 1000 meinar eg å ha googla meg fram til. Det blir vel 0,06%?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 Du kommer til å få det tungt om du skal bekymre deg hele tiden. Det er nå veldig sjelden barn dør i krybbedød. Legg ungen på ryggen. Dersom du eller noen andre i husholdet røyker - slutt med det. Så skal du se det går bra:) Det er en million ting som kan være farlig for barn. Heldigvis skjer de sjelden. Skal man tenke på det hele tiden blir man sprø. Anonymous poster hash: b0b2d...88f
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Les alle rådene de gir ut evt se på nettsiden www.lub.no. Anbefaler ikke sånn madrass, det er falsk trygghet. Kjenner heller ingen barneleger som anbefaler det. Kjenner noen gjennom jobben min ( helsevesenet) som hadde sånn madrass og den alarmerende ikke når babyene sluttet å puste. I tillegg kommer det falske alarmer evt. Unngå røyking, samsoving hvis du feks har drukket litt vin, overoppheting og legg barnet på ryggen. Lykke til med baby etterhvert. Anonymous poster hash: ce7f2...0e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå