Gå til innhold

Hvis dere var meg, hva ville dere gjort? (puppespørsmål igjen:)

November-spire-79

Anbefalte innlegg

Huff føler sånn med deg! Jeg var så sliten her en kveld at jeg smurte inn puppen med tran! Men det hjalp ikke stort.... ;) i natt sov han faktisk fra 24 til 0545 (fikk pupp og sov til 07). Men dette hører dessverre med til unntaket, tror han bare var sliten. Han har begynt og være VÅKEN et par timer på nettene.... Hurra! Hva galt gjør jeg....! Vil IKKE være alene i senga men helst ligge å patte på den j.... puppen...... like før jeg opererer dem vekk.....

Hehe huff det var jo et smart triks, men her drikker hun faktisk tran fra shotsglass om dagen ;) Hun nekter å spise mat som innebærer å bruke skje, så derfor måtte vi ty til fantasien.

Herregud for et slit dere har. Det er kjipt å være våken om natten så lenge. Er han sånn på dagen også at han vil ha pupp? Her er det klenging hvis jeg sitter på gulvet med henne. Hun river nesten av meg genseren for å komme til puppen. jeg vil jo gjerne at hun skal vente 3 timer mellom hver pupp, men det er ikke alltid så lett. Vi må finne på noe hele tiden for at hun skal glemme den. Det forsvinner jo når hun skal være med pappan hjemme om noen uker for da er det jobb på meg igjen.

Du gjør sikkert ikke noe galt. du har bare en veldig puppegal baby sånn som meg ;) Trodde ikke at man kunne amme for mye, men det føles sånn her iallefall. Hun blir fornærmet hvis jeg kommer med brødskiver hvis hun er sulten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med tredjemann måtte jeg tilkalle "Sove- Karin" for hjelp, for han krevde pupp annenhver time hele natten da han var 10 mnd. Hadde ikke noe problem med å avvenne de to første, men tredjemann var sta! Han skrek i timesvis for å få viljen sin, og jeg er heller ikke så glad i skrikekurer! 

Sove- Karin sa jeg kunne gjøre hva jeg ville med han om natten, men IKKE gi pupp. Jeg skulle gi han siste amming for kvelden i stua, så skifte til pysj og pusse tenner. Da var det ikke noe før vi stod opp dagen etter (og da i lyst rom, ikke noe kos i senga på morgenkvisten!). Det var hard jobbing to- tre netter, men så sov han hele natten gjennom! Jeg var inne hos han, roet han, ga han vann på flaske, tok han opp og koste med han, men ga ikke pupp. Tøffe netter, men det gikk. Mannen min tok første natten, men så måtte jeg ta over selv fordi han reiste bort. Du kan jo evt. prøve å få noe barnevakt på dagen så du får tatt igjen litt søvn? 

Ja det hørtes slitsomt ut. Men det høres nesten ut som om vi må ta en slik avvenning for å få henne til å sove litt mer. Kan jo ikke ha det sånn i lengden. vi trenger søvn begge to. Jeg har boken til sove-Karin men har ikke brukt den til nå fordi jeg har følt at den er så streng. Men ingenting annet hjelper.Skal lese litt i den før jeg setter igang avvenningen i helgen. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 7 måneder og " trenger" mer og mer puppekos om natten. Men dere, hva med storesøsken?

Tror nok jeg selv takler at det blir litt hyling under avvenning, men orker ikke at eldstemann skal våkne og!

Her i huset har vi hatt mye hyling etter pupp når vi avvente på natten. Eldste som egentlig er ekstremt var på lyder og bråk har til dags dato ikke våknet en eneste gang. :huh:  Tilogmed når lillesøster hadde øreverk på hytta og vi sov på samme rom og hun skikkelig hylte har ikke eldste merket noe til det og er like overrasket dagen etter. Hun er 6 år. Men forsøker jeg å støvsuge, liste meg inn og sjekke henne, dysje eller andre huslyder DA våkner hun opp og er sur for at jeg vekker henne :P 

Så bare å prøve iallefall. En gang må en bare ta kampen.

Anonymous poster hash: 1d590...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja, soresøsken er vanskelig. Enig i at man bare må prøve. Hos oss våkna storesøster av skrikinga, og det er ikke så veldig hyggelig når 3-åringen kommer inn for å hjelpe til å finne smokken som lillebror tydeligvis har mista siden han skriker sånn... :-( Det ble lett å amme for å få han til å være stille da. Men ekstra avstand hjalp, når vi alle lå vegg i vegg så ble nattammeslutting veldig vanskelig. Nå har begge ungene fått nye rom - storesøster har det lengst borte, knerten vegg i vegg med oss, og alle sover myyyye bedre på natta etter tre netter med denne fordelinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble brått slutt på avvenningen da jeg oppdaget at hun begynte å få feber her om kvelden. hun har hatt høy feber i to dager så da har hun fått pupp konstant både natt og da. Nå er hun så tett at hun vil ha pupp bare når hun er sulten. Hun orker ikke å ligge å kose puppen nå, men nå er feberen nesten borte også. Det er jammen store fordeler med å amme når du har syke barn. Bleiene er søkkvåte fordi hun har spist hele tiden og samtidig får jeg i henne masse væske. Slipper å bekymre seg over væskemangel og mattinntak :) Amming har helt klart sine fordeler ved sykdom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Ja, liker ikke at hun er syk da, November-spire-79! God bedring!)

Takk for det :) Hun har det mye bedre nå. Sover søtt i sengen sin og har sovet i snart to timer ;) Jippi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble brått slutt på avvenningen da jeg oppdaget at hun begynte å få feber her om kvelden. hun har hatt høy feber i to dager så da har hun fått pupp konstant både natt og da. Nå er hun så tett at hun vil ha pupp bare når hun er sulten. Hun orker ikke å ligge å kose puppen nå, men nå er feberen nesten borte også. Det er jammen store fordeler med å amme når du har syke barn. Bleiene er søkkvåte fordi hun har spist hele tiden og samtidig får jeg i henne masse væske. Slipper å bekymre seg over væskemangel og mattinntak :) Amming har helt klart sine fordeler ved sykdom ;)

Huff så kjedelig! Håper hun blir frisk snart. Her har også ting skjedd! Siden fredag har jeg fått han til å sove uten pupp på kvelden, litt gråt og byssing.... de siste to dagene helt uten gråt. Pappaen har også tatt han om natten, jeg har sovet på eget rom. Fredag sov han fra åtte til ett... det ble en del gråt hørte jeg da pappaen kom og tok ham.. hørte han ropte mamma.... huff. Men jeg visste han lå i senga til pappaen og ble koset med.... så han var trygg. På lørdag sov han fra åtte til fem uten å våkne en eneste gang!! Da fikk han pupp og sov en time til. I går ble det litt styr fram til halv ett om natta... jeg måtte inn å gi pupp en gang... og da sov han fram til seks. Så det begynner å hjelpe litt her! ;) problemet er at jeg er vant til å våkne så ofte selv.... at nå sover resten av huset mens jeg er våken! Sukk..... ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble brått slutt på avvenningen da jeg oppdaget at hun begynte å få feber her om kvelden. hun har hatt høy feber i to dager så da har hun fått pupp konstant både natt og da. Nå er hun så tett at hun vil ha pupp bare når hun er sulten. Hun orker ikke å ligge å kose puppen nå, men nå er feberen nesten borte også. Det er jammen store fordeler med å amme når du har syke barn. Bleiene er søkkvåte fordi hun har spist hele tiden og samtidig får jeg i henne masse væske. Slipper å bekymre seg over væskemangel og mattinntak :) Amming har helt klart sine fordeler ved sykdom ;)

Huff så kjedelig! Håper hun blir frisk snart. Her har også ting skjedd! Siden fredag har jeg fått han til å sove uten pupp på kvelden, litt gråt og byssing.... de siste to dagene helt uten gråt. Pappaen har også tatt han om natten, jeg har sovet på eget rom. Fredag sov han fra åtte til ett... det ble en del gråt hørte jeg da pappaen kom og tok ham.. hørte han ropte mamma.... huff. Men jeg visste han lå i senga til pappaen og ble koset med.... så han var trygg. På lørdag sov han fra åtte til fem uten å våkne en eneste gang!! Da fikk han pupp og sov en time til. I går ble det litt styr fram til halv ett om natta... jeg måtte inn å gi pupp en gang... og da sov han fram til seks. Så det begynner å hjelpe litt her! ;) problemet er at jeg er vant til å våkne så ofte selv.... at nå sover resten av huset mens jeg er våken! Sukk..... ;))

Oi, ja da håper jeg virkelig at det hjelper for dere. Nei, det kan ikke være lett å plutselig skulle sove når man er vant med å være våken. Har lest at det er et vanlig problem. Vi får krysse fingrene og tro at dere får sove fremover nå. Om ikke det går hver natt,så er det iallefall et godt tegn på at det er håp for alle ;) Vesla våknet klokka 4 i natt og ville stå opp. Vi prøvde til 04.30 men da ga jeg opp. Nå har hun fått pupp så mye disse dagene og nettene at jeg har fått økt melkeproduksjon her, så nå er det melk til et helt fotballag igjen.....jaja det roer seg vel ned om noen dager hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja da håper jeg virkelig at det hjelper for dere. Nei, det kan ikke være lett å plutselig skulle sove når man er vant med å være våken. Har lest at det er et vanlig problem. Vi får krysse fingrene og tro at dere får sove fremover nå. Om ikke det går hver natt,så er det iallefall et godt tegn på at det er håp for alle ;) Vesla våknet klokka 4 i natt og ville stå opp. Vi prøvde til 04.30 men da ga jeg opp. Nå har hun fått pupp så mye disse dagene og nettene at jeg har fått økt melkeproduksjon her, så nå er det melk til et helt fotballag igjen.....jaja det roer seg vel ned om noen dager hehe ;)

Så kjedelig! Jeg har nesten ikke melk igjen... kanskje derfor han også ikke er helt vill etter puppen...

Akkurat nå er det pappaen som legger han.... for the first time!! Ingen skrik ennå.... måtte det gå! ;) Øyner håp om en jentekveld snart.... har ikke vært "sosial" på godt over et år....! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja da håper jeg virkelig at det hjelper for dere. Nei, det kan ikke være lett å plutselig skulle sove når man er vant med å være våken. Har lest at det er et vanlig problem. Vi får krysse fingrene og tro at dere får sove fremover nå. Om ikke det går hver natt,så er det iallefall et godt tegn på at det er håp for alle ;) Vesla våknet klokka 4 i natt og ville stå opp. Vi prøvde til 04.30 men da ga jeg opp. Nå har hun fått pupp så mye disse dagene og nettene at jeg har fått økt melkeproduksjon her, så nå er det melk til et helt fotballag igjen.....jaja det roer seg vel ned om noen dager hehe ;)

Så kjedelig! Jeg har nesten ikke melk igjen... kanskje derfor han også ikke er helt vill etter puppen...

Akkurat nå er det pappaen som legger han.... for the first time!! Ingen skrik ennå.... måtte det gå! ;) Øyner håp om en jentekveld snart.... har ikke vært "sosial" på godt over et år....! :)

Hehe jentekveld ja;) hva er det? Det er selvfølgelig verdt å ofre jentekveldene, men savner det jeg også. Gleder meg til å slutte ammingen jeg. Tror ikke akkurat at jeg skal tvinge frem noe amming hvis hun blir lei ;)  Håper pappan får det til i kveld da. Så kan du endelig slappe av litt ;) Her sovnet vesla klokka 18.10 og har våknet 2 ganger på to timer. Hun er jo syk da, så jeg tar henne opp fort. I går fikk hun for mye melk til kvelden og begynte å hylskrike da jeg skulle legge henne ned i sengen. Hun kastet opp alt sammen igjen, så nå er det null gråting før hun blir frisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...