Gå til innhold

Noen annengangs-gravide som fikk "mage" tidligere enn sist?

Anbefalte innlegg

Jeg er nå gravid igjen, 8 uker på vei (kryss i taket) og ser at jeg liksom har fått et lite spekklager på magen allerede. Det kan selvsagt skyldes mye oppblåshet, som jeg ikke slet med sist, men jeg føler at jeg raskere har fått tegn til mage nå. Det er jo helt ulogisk, fordi fosteret er knøtt lite fortsatt, men kan det skyldes at livmoren utvider seg raskere?

Eller må jeg innse at det bare er vanlig magefett, som av en eller annen grunn kom akkurat nå som jeg ble gravid?

Fortsetter under...

er annengangs, og her også er magen kommet seg mye mer enn med førstemann. Må tilbake i oversikten og se på ukene på han (målte magen, men skrev bare datoene for målingene- ikke ant. uker på vei). Har allerede gått opp 20 cm rundt navlen (hvis jeg husker rett). Sååå, tror det er helt normalt med nr 2, å få raskere mage. Blir spennende å høre med den enblårosaogentil- fortell hvordan det går!

10+5 med nr 3 og jeg fikk også plutselig et "spekklager" under navelen med en gang, begynte å merke det allerede rundt uke 4++. Jeg hadde gått ned noen kilo i løpet av sommeren og var strålende fornøyd med kroppen min, så jeg ble ganske fortvilet over det ekstra som kom før jeg forsto hva som var årsaken :P

I tillegg er jeg oppblåst, så nå begynner det å bli ganske så synlig at det er et lite frø i magen min :wub:

Det ble også mye raskere synlig med nr. 2, tror det er ganske så vanlig dersom man ikke er superfit :)

Endret av Tieran

Er 10 uker på vei og syns også magen kom raskere denne gangen! Er i tillegg veldig oppblåst, så nå begynner det faktisk å vises ganske godt, spesielt på kveldene. Også jeg som hadde en plan om ikke å legge på meg like mye som sist, da gikk jeg opp godt over 20 kg. Jaja :P

Annonse

Også jeg som hadde en plan om ikke å legge på meg like mye som sist, da gikk jeg opp godt over 20 kg. Jaja :P

Jeg la på meg ca 22 kg med førstemann :unsure:

Bestemte meg når jeg var gravid med nr. 2 at dette skulle ikke skje igjen! Så til tross for bekkenløsning var jeg mye ute og gikk, og jeg begrenset veldig på søtsakinntaket. Likevel gikk jeg opp 18-19 kg... :wacko:

(Utgangspunktet ved begge to var ca 55kg, så jeg var ganske rund på slutten :lol: )

Men jeg har vært heldig og gått ned alle kiloene igjen etter de to første.

Så..nå er jeg på vei med nr. 3, har allerede gått opp over 3 kg og tror svangerskaps-vekt-begrensning ikke fungerer for meg :D

Men jeg har i hvert fall begynt fast med trening på senter, jeg går flere turer hver dag og tenker meg om før jeg spiser søtt eller drikker brus, drikker masse vann og har et håp om at jeg kanskje bare skal gå opp rundt 15 kg i dette svangerskapet ;)

Endret av Tieran
Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

10+5 med nr 3 og jeg fikk også plutselig et "spekklager" under navelen med en gang, begynte å merke det allerede rundt uke 4++. Jeg hadde gått ned noen kilo i løpet av sommeren og var strålende fornøyd med kroppen min, så jeg ble ganske fortvilet over det ekstra som kom før jeg forsto hva som var årsaken :P

I tillegg er jeg oppblåst, så nå begynner det å bli ganske så synlig at det er et lite frø i magen min :wub:

Det ble også mye raskere synlig med nr. 2, tror det er ganske så vanlig dersom man ikke er superfit :)

Tror det er vanlig at det vises raskere med nummer to uansett, fordi kroppen har gjort jobben med å gjøre plass til livmoren før. Ligamentene har vært strukket til det ytterste før osv.  Jeg la også raskere på meg med nummer to enn med nummer en, og den totale vektøkningen var større :) Kroppen vet rett og slett hva den skal gjøre, og responderer raskere og bedre på hormonene tror jeg :)

Nå er det nummer tre som ligger i magen, har lagt på meg nesten 3,5kg allerede (6+1) og det til tross for at jeg er kvalm... Kroppen lagrer på alt liksom^^  Med nummer to spratt magen frem med en gang livmoren kom opp over skambenet, ca 9 fullgåtte uker. Tror også det at man er så jævlig oppblåst har en del å si, det legger seg jo bare utenpå^^ 

Deilig når magen begynner å vises <3

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Jeg er ganske tynn i utgangspunktet, har ikke noe mage overhodet når jeg ikke er gravid, og av den grunn så har det vært vanskelig å skjule graviditeten de to andre gangene jeg har vært gravid. med nummer to begynte folk å spørre når jeg var 9 uker på vei, og flere av dem sa de hadde lurt noen uker... da var jeg selvsagt oppblåst, og så i uke 9 spratt magen ut. De fikk helt sjokk når jeg sa hvor "langt" på veit jeg var^^ heldigvis hadde jeg vært på ul og sett hjerte til lille slå, så risikoen for abort var liten.  

Nå gleder jeg meg mest til ul,få bekreftet liv, at det sitter der det skal osv. Når jeg kommer til uke 9 så skal jeg ta frem angelsounds'en min og kose meg med hjertelyden frem til jeg kan kjenne småføttene sparke, det er jo det som virkelig gjør alt ubehaget verdt det, iallefall mens man venter <3

Jeg er ganske tynn i utgangspunktet, har ikke noe mage overhodet når jeg ikke er gravid, og av den grunn så har det vært vanskelig å skjule graviditeten de to andre gangene jeg har vært gravid. med nummer to begynte folk å spørre når jeg var 9 uker på vei, og flere av dem sa de hadde lurt noen uker... da var jeg selvsagt oppblåst, og så i uke 9 spratt magen ut. De fikk helt sjokk når jeg sa hvor "langt" på veit jeg var^^ heldigvis hadde jeg vært på ul og sett hjerte til lille slå, så risikoen for abort var liten.  

Nå gleder jeg meg mest til ul,få bekreftet liv, at det sitter der det skal osv. Når jeg kommer til uke 9 så skal jeg ta frem angelsounds'en min og kose meg med hjertelyden frem til jeg kan kjenne småføttene sparke, det er jo det som virkelig gjør alt ubehaget verdt det, iallefall mens man venter <3

Åå så koselig med Angelsound- det har jeg ikke hørt om før, men skal google det. Hormonene herjet som verst på min UL i uke 7, og jeg gråt da jeg hørte hjertet. Sikkert fordi jeg har en fra før og vet hvor fantastisk det er med barn.

Jeg er også tynn i utgangspunktet og synes det er vanskelig å skjule magen. Den er fryktelig oppblåst og kvapsete og jeg må konsentrere meg om å trekke den inn når jeg står. Men nå har jeg gitt opp og begynt å ta på litt videre klær- flaks at det er høst:-)

Men en merkelig følelse av at magen kommer så fort, forrige gang tok det evigheter og jeg ble utålmodig.nå skulle jeg gjerne sett at den ventet litt,men sånn er det bare. Nå ser jeg skikkelig utrent ut;-)

Her syntest jeg også at magen er begynnt å komme, selv om jeg bare er 6+4. Er bare 10 mnd siden første graviditet, så er jo ikke så lenge siden heller.. Er tynn til vanlig og var nede i min normale vekt da jeg ble gravid. Vanskelig å finne rett klær å gå i! Er spent på om jeg får fortsette å følge dere, var pittelitt små blodtråder i utfloden min i ettermiddag :( Ingenting etter dette, men man blir jo så nervøs...

Annonse

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Åå så koselig med Angelsound- det har jeg ikke hørt om før, men skal google det. Hormonene herjet som verst på min UL i uke 7, og jeg gråt da jeg hørte hjertet. Sikkert fordi jeg har en fra før og vet hvor fantastisk det er med barn.

Jeg er også tynn i utgangspunktet og synes det er vanskelig å skjule magen. Den er fryktelig oppblåst og kvapsete og jeg må konsentrere meg om å trekke den inn når jeg står. Men nå har jeg gitt opp og begynt å ta på litt videre klær- flaks at det er høst:-)

Men en merkelig følelse av at magen kommer så fort, forrige gang tok det evigheter og jeg ble utålmodig.nå skulle jeg gjerne sett at den ventet litt,men sånn er det bare. Nå ser jeg skikkelig utrent ut;-)

Hvor langt er du nå? Siden du er tynn burde du kunne finne hjertet med angelsounds ca uke 9-10 =) Angelsounds koster bare 300 NOK og kan kjøpes her: http://www.angelsounds.no/  Vel verdt pengene for å si det sånn! :)

Jeg venter (U)tålmodig på min UL.. er så dårlig, og begynner å bli småhysterisk, har hatt en ex.u før, og er så redd for å miste den egglederen jeg har igjen... I tillegg vil jeg selvsagt ikke miste spiren..

Gratulerer med hjertelyd på spiren din! <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...