Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Jeg ønsker å ha en romslig økonomi, slik at vi sammen med barna kan finne på mye, reise mye og skape gode barndomsminner. Dermed velger vi å bo i et vanlig og enkelt hus som er helt ok, men som ikke er sånn stort og flott. jeg selv er vokst opp i et stort og flott hus, med en flott bil parkert utenfor. Det var det som betydde mest for mine foreldre. Vi reiste på ferier,men det var kun korte turer her i Norge, Sverige eller Danmark. Mine foreldre arbeidet mye. Så ble vi voksne og flyttet ut. Foreldrene mine solgte huset og flyttet i leilighet. Nå reiser de rundt i verden og koser seg. Min mor har ofte betrodd meg at hun skulle ønske hun hadde prioritert som vi gjør. Hvordan tenker dere om dette? Anonymous poster hash: 1e1af...22d
☆☆☆ Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 Eg tenker som deg, for min del prioriterar eg tryggleik og romsleg økonomi foran ekstra kvm å støvsuge.
soleia Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 Vi valde og å ikkje låne så mykje som vi fekk lov til av banken, fordi vi ville ha litt romslegare økonomi. Me hadde god nok økonomi til å kjøpe eit greit hus likevel, og er nøgde med dette valet. Det gjer feks at eg kan jobbe deltid og få meir tid saman med ungane.
DaTuMa Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Vi valgte også å kjøpe et "billig" rekkehus litt utenfor byen, istedenfor et dyrt rekkehus 15 minutter unna for 2 mill mer. Vil ikke bo oss ihjel
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 Vi har valgt å gjøre som dere. Anonymous poster hash: 6ff45...dee
Monajenten Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 Jeg tenker at dere er fornuftig. Samtidig tenker jeg at ferie i Sverige og Danmark er da like gode ferier som til Uggabuggaland? Våre barn elsker ihvertfall "fornøyelsesferiene" vi har.
Elsker livet Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Nå er jeg så heldig at jeg får i både pose og sekk. Men måtte jeg velge hadde jeg uten tvil valgt som dere. Men jeg hadde ikke valgt et pga. å ha penger til ferier o.l. Men tryggheten rundt økonomien og ha muligheten til å ha mest mulig tid til familie og barn. Altså at jeg kunne jobbe redusert eller være hjemmeværende mens barna er små.
Bumblebeee Skrevet 23. september 2013 #8 Skrevet 23. september 2013 Det er derfor vi vurderer å flytte nordover. Vi bor trangt og økonomien er trang. Flytter vi på oss får vi bedre plass og mindre lån.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #9 Skrevet 23. september 2013 Vi fikk låne 4,2 mill i banken, men kjøpte hus til 2,5 og har lån på 2 mill. Litt over 200 kvadrat, så stort nok, og nok å vaske. Fin hage og trygt nabolag "Gammelt" hus, men verdens beste hus i mine øyne trenger ikke bygge nytt hus eller kjøpe større/dyrere hus. Bare moderniserer det vi har. Anonymous poster hash: 535c0...9de
Englenemine Skrevet 23. september 2013 #10 Skrevet 23. september 2013 Har også valgt som deg HI heller tid og opplevelser enn eie dyre ting .
Gjest vinterbrud Skrevet 23. september 2013 #11 Skrevet 23. september 2013 Jeg prioriterer som deg,vi bor i en 3 roms leilighet og jeg føler vi har god økonomi.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #12 Skrevet 23. september 2013 Jeg ønsker å ha en romslig økonomi, slik at vi sammen med barna kan finne på mye, reise mye og skape gode barndomsminner. Dermed velger vi å bo i et vanlig og enkelt hus som er helt ok, men som ikke er sånn stort og flott. jeg selv er vokst opp i et stort og flott hus, med en flott bil parkert utenfor. Det var det som betydde mest for mine foreldre. Vi reiste på ferier,men det var kun korte turer her i Norge, Sverige eller Danmark. Mine foreldre arbeidet mye. Så ble vi voksne og flyttet ut. Foreldrene mine solgte huset og flyttet i leilighet. Nå reiser de rundt i verden og koser seg. Min mor har ofte betrodd meg at hun skulle ønske hun hadde prioritert som vi gjør. Hvordan tenker dere om dette? Anonymous poster hash: 1e1af...22d Er økonomiske og bor oss langt fra i hjel. Men ser ikke helt hvorfor det er"bedre" å reise lange enn korte turer, det utsagnet er jo som å skyte seg selv i foten. Bedre å reise seg i hjel for å måtte skape gode minner, enn å skape gode minner hvor man er eller på korte turer? Kultur, opplevelser og gode minner kan man ha hvor som helst så lenge man har hverandre. Anonymous poster hash: a081c...f5d
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #13 Skrevet 23. september 2013 Det går en balansegang her. Vi ønsker heller ikke å bo oss i hjel. Men samtidig er det hverdager vi har flest av, og vi ønsker et hus med to bad, to stuer, og nok soverom til alle, pluss et ekstra til kontor / hobby... Dette for at hverdagen skal gli greiere. Slippe kø på badet, og at barna har egne rom + tv-stue når de blir eldre og får mer besøk (Vi bygger akkurat nå ut huset for å få det som vi ønsker, og får nok litt mindre feriebudsjett de neste årene, men det er det absolutt verdt!) Anonymous poster hash: 5ecf0...8ba
Gjest Julia1984 Skrevet 23. september 2013 #14 Skrevet 23. september 2013 Har stort hus i "riktig" strøk, to fine biler - men er heldig. Har en mann som tjener veldig godt. Vi har reist en del med barna, men vår erfaring er likevel at det enkle er det beste! Barna er i alder 1-6 år og har ikke behov for de store reisene ennå. Fortsatt er det super stas å reise de 3 timene opp til farmor, dra på tur med båten i skjærgården her eller på hytta til farmor!!!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #15 Skrevet 23. september 2013 Vi er så heldige å kunne gjøre begge deler. Men prioriterer ikke dyre utenlandsreiser nå når barna er små uansett. Synes Norgesferie er supert og bruker mye tid på å besøke slekta vår rundt omkring i landet. Synes det er best så lenge barna er små. Anonymous poster hash: 1e415...c17
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #16 Skrevet 23. september 2013 Vi har investert i et stort flott hus! Bor oss ikke ihjel selv om vi ikke har anledning til å reise til Thailand hvert år!! Ser på det som en investering for fremtiden!! Vi bor i det nærmiljøet vi ønsker og barna koser seg glugg ihjel på sommerstedet vårt om sommeren, hytta til svigers på Hemsedal i påsken etc!! Når barna blir større og behovet og ønsket for utenlandsreiser er større har vi da anledning til det. Tull å måle kvalitet i antall reiser etc Anonymous poster hash: 43f92...600
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #17 Skrevet 23. september 2013 Skulle gjerne gjort som deg, men siden vi bor i en by hvor boligprisene er av de høyeste i landet har vi ikke noe valg. Vi bor i et helt alminnelig BRL rekkehus for å ha plass nok til alle mann. Det sviver så vidt rundt og det er pyton! Anonymous poster hash: 56f17...36e
Helene7 Skrevet 23. september 2013 #18 Skrevet 23. september 2013 Det er derfor vi vurderer å flytte nordover. Vi bor trangt og økonomien er trang. Flytter vi på oss får vi bedre plass og mindre lån. Vi har gjort det. Flytta nordover. Får studielånet nedskrevet og større hus til en rimeligere pris. Full barnehagedekning, og fantastisk fritt for barna å vokse opp.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #19 Skrevet 23. september 2013 Her er det både stort fint hus i Oslos fineste strøk og mange lange feriereiser og opplevelser for store og små. Føler meg veldig heldig som ikke må velge! Anonymous poster hash: fbeb0...792
Plutselig_gravid Skrevet 23. september 2013 #20 Skrevet 23. september 2013 Vi ville ha i både pose og sekk. Dermed flyttet vi til andre siden av landet for å kunne realisere det Nå har vi stor enebolig som kostet mindre enn hva en 2-roms leilighet kostet der vi bodde før.
*SommerFrisk* Skrevet 23. september 2013 #21 Skrevet 23. september 2013 Jeg skjønner hva du mener, og mener at dere prioriterer riktig.Nå er det sånn at vi kunne kjøpe drømmehuset, på drømmeplassen, i tillegg til å leie ut de leilighetene vi har ved siden av. Vi har romslig økonomi, og reiser når det føles riktig. Hadde situasjonen vært annerledes, så hadde jeg garantert hatt et såkalt ordinært/vanlig hus, for så å bruke penger på kvalitet med familien. Synes valget deres er glitrende og uselvisk. Gratulerer!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #22 Skrevet 23. september 2013 Vi har et medium sizes hus (160 kvm boa), i et relativt sentralt område hvor prisene stiger ganske raskt. Jeg ser på det som en investering i barnas fremtid. Vi har det forholdsvis trangt økonomisk nå, men vi bor i området vi ønsker (nært familie og venner, med relevante jobber for vår utdanning i nærheten osv), og vi har den plassen vi trenger slik at barna lett kan ha lekekamerater og overnatting osv. For oss er det viktigere å ha det godt i hverdagen med plass nok til å ikke gå oppå hverandre, og i området vi ønsker, enn å dra på dyre ferier. Jeg skjønner Hi sin prioritering, men ikke alle er i samme situasjon. Anonymous poster hash: 6bc57...516
NormaJean Skrevet 23. september 2013 #23 Skrevet 23. september 2013 Jeg syns hverdagen er viktig også. Å bo der man ønsker, at man trives og at hverdagen er fin og hyggelig. Har ikke stort behov for fancy ferier, men vi kan hvis vi vil! Men syns ikke automatisk at det er viktigere med dyre ferier og forbruk i hverdagen, enn at man er fornøyd med der man bor, huset og nabolaget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå