Gå til innhold

Er jeg overbeskyttende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri latt min 5 åring leke ute på egenhånd uten at en voksen følger med. Vi bor sentralt i by, men selv om jeg hadde bodd landlig hadde jeg vært skeptisk.

Her om dagen leste jeg et innlegg om hvor tidlig mange her inne lot barna være ute på egenhånd. Mange skrev om barn i 3-4-5 års alder som lekte alene i nabolaget uten tilsyn fra voksne. Det ble brukt argumenter som "lite trafikk", blindvei etc. Det var ikke bare snakk om lek i egen hage.

Andre ganger leser jeg innlegg om hvor "skrekkelig" det er å la barna begynne i barnehagen når de er 1 år. Aner ikke om det er skrevet av de samme foreldrene som lar barna sine leke ute uten tilsyn når de er 3-4-5 år.

Må si jeg blir litt overrasket jeg. Selv om antall ulykker med barn har gått drastisk ned, leser man fortsatt om barn som ved uhell blir overkjørt av slektninger i egen hage, påkjørt i akeulykke, påkjørt pga traktor av familiemedlem, sexovergrep av 5 åringer osv 

Dere synes sikkert jeg er hysterisk, men jeg forstår faktisk ikke at dere tør?

Anonymous poster hash: 776a1...758
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde heller ikke latt 5 åringen min leke alene i nabolaget og iallefall ikke 3 og 4 åring.

Men sammen med broren sin på 7 år, ser jeg ikke noe problem, siden han er ansvarlig av seg. En eller annen gang må man slippe taket også.

Det kommer jo også an på hvordan barnet/barna er. 

Anonymous poster hash: ca21d...4ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...