Tredjemann på vei :D Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Hei dere! Jeg har termin med nr.3 om 8-9 uker og ettersom vi har bestemt oss for at dette er sistemann så har jeg så lyst til å prøve vannfødsel! Er det noe spes. som kan være lurt å tenke på da? Har sett noen anbefale å ha på seg en bikinitopp eller noe for å ikke få med puppene på bildene rett etterpå, for regner med pappaen tar bilde når guttungen kommer opp på brystet mitt Dere som har prøvd det før, tok dere imot babyen selv eller var det jm som gjorde det? Hvordan satt dere? Når i prosessen inntok dere badekaret? Ønsker ikke å sitte i badekaret i flere timer liksom... Selv om de første to kom rimelig kjapt ut.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 Jeg hadde vannfødsel og syntes det var helt topp. Var i vannet, tja, siste timen, kanskje? Jeg husker ikke. Det var ihvertfall deilig. JM tok i mot barnet, jeg sto på knærne og holdt meg fast i badekarkanten med hendene. Hadde ikke kommet på å ta på meg bikinitopp - gjør det noe om det er en brystvorte som synes på nyfødt-bilde, da? Anonymous poster hash: 7cac9...cc8
Fae Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Selv har jeg god smertelindring av vann og håper på å få badekar i åpningsfasen. Ønsker ikke å føde i vann selv så kommer til å gå utav før jeg må presse. Har hørt at det er fordel å ta med egne hånklær da sykehusets er små og stive. Men det blir en smakssak. Har hørt av venner som har født i badekar at det er lettere å skifte stilling pga vannet og der var det jordmor som tok imot barnet. Er en som hadde negativ opplevelse med at vannet ble for kaldt, men jordmor mente det var varmt nok.
Edelweis Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 Jeg fødte i vann og helt seriøst det er den beste fødselen. var så mye smertelindring i det og alt var så deilig og rolig følte jeg. hadde ikke på meg noe klær jeg, men har dokumentert hele fødselen i bilder, gjør meg ingenting om pupper og diverse vises ikke så mange som skal se de bildene likevel! håper på vannfødsel denne gangen også jeg, sist gang fikk jeg ikke da jeg måtte ha antibiotika. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå