Gå til innhold

Hjelp! Brun pelsbille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en tid tilbake fant jeg et par brune biller på kjøkkenet, og googlet meg frem til at det måtte være brune pelsbiller. Vi vasket ned kjøkkenet med klor, og håpet det var det. Etterhvert fant jeg dessverre flere litt rundt omkring i leiligheten vår, men alltid bare én her og én der, jeg håpet derfor de bare hadde fløyet inn gjennom vinduet, men var ekstra nøye med støvsuging osv. Så ryddet vi i boden vår for et par uker siden og oppdaget rundt ti larver som vi fant ut måtte være larvene til disse billene. Vi ryddet, støvsugde og kastet mye av det som stod i boden. Nå har vi ommøblert og har funnet flere av disse bittesmå larvene. Ikke mange, kanskje 20 til sammen, et par her og et par der. Jeg merker jeg freaker helt ut! Vi har gått igjennom alle kasser med leker nå, har støvsuget og vasket bak møbler, langs lister, oppå skap osv, men jeg føler det er helt umulig å få vasker overalt, og hvertfall på én gang. Jeg leser at de er veldig vanlig i storbyer og tettbygde strøk og at det er vanskelig å bli kvitt dem, men at de ikke gjør så mye skade. Men uansett føler jeg meg føler meg rett og slett litt mislykket som i det hele tatt har dette problemet. Jeg hater insekter og kryp generelt, så jeg føler de er overalt. Har andre her hatt problemer med slike biller, og ble dere kvitt dem? Har dere noen gode råd, jeg er ganske fortvilet. :(

Anonymous poster hash: 74f45...a03
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er kanskje å ringe et skadedyrfirma (har god erfaring med PELIAS Norsk Skadedyrkontroll her jeg bor i allefall), og få noen faglærte til å hjelpe deg å bli kvitt de. De kan sikkert hjelpe deg å finne kilden til at de i hele tatt dukket opp.

Anonymous poster hash: 59855...adf
Skrevet

Det beste er kanskje å ringe et skadedyrfirma (har god erfaring med PELIAS Norsk Skadedyrkontroll her jeg bor i allefall), og få noen faglærte til å hjelpe deg å bli kvitt de. De kan sikkert hjelpe deg å finne kilden til at de i hele tatt dukket opp.

Anonymous poster hash: 59855...adf

Ut ifra hva jeg har lest så er det ikke så mye annet enn støvsuging som hjelper. Kjemisk bekjempelse er ikke anbefalt, og grunnen til at de dukker opp er ofte at de rett og slett flyr inn gjennom vinduet når man lufter. Jeg håper vel egentlig bare på en solskinnshistorie som sier at vi -kan- bli kvitt dem. Hehe. Men hvis denne storrengjøringen ikke hjelper, skal jeg vurdere det ja. :) HI.

Skrevet

Dytter litt, jeg. :)

Skrevet

Vi har dem også... Finner en og annen iblandt... Har kun funnet to larver. Vi ble ikke anbefalt å gjøre noe anne enn å støvsuge ofte og mye bak møbler og i krinkler og kroker. De spiser mest hår og støv, så de gjør ikke stor skade med mindre det blir mange av dem, men jeg er også til tider hysterisk..... Og blir sint når jeg ser hullet på ulltøy...

Anonymous poster hash: e9797...0ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...