Gå til innhold

Sønnen min har det ikke bra i bhg, men jeg når ikke igjennom til pedagogisk leder. hva gjør jeg?

FruBlom:-)

Anbefalte innlegg

Sønnen min er 5 år og det siste 1 året ca. har han ikke hadt det så bra i bhg. han sier ofte at "jonas" kan vi si han heter slår honom.

Sønnen min ser litt opp til han, sikkert fordi han er litt eldre.

han klager mye på at "jonas" slår han og fryser han ute,erter og sier stygge ting til han.

Som mor har jeg gjort det jeg kan, jeg har snakket med pedagogisk leder flere ganger men hun tar det ikke på alvor, hun sier bare at de må jobbe litt med sønnen vår så han blir litt mer selvsikker, men herregud det er jo ikke han som er problemet!! gutten som slår kan bare herje på da og sønnen min må bli tøffere.?

jeg blir så oppgitt!!

Det virker som ped. lederen har god kontakt med moren til denne gutten så lurer på om det er derfor hun ikke gjør noe med det.

Jeg fikk og høre av henne at når Jonas hadde slått gutten min at det var fordi denne gutten hadde det lit vondt fordi moren og faren var på reise i en uke så det var litt synd på han!!

men nå har jeg fått nok, gutten min fortalte meg igjen i helgen at "jonas" hadde varit stygg med han så nå ska jeg snakke med pedagogisk leder idag, men hva ska jeg si for at hun ska skjønne alvoret?

Min sønn får utbrudd av raseri hjemme og har begynt og slå¨hjemme... det har aldrig skjedd førut, jeg ser at dette sliter på han og han må jo få ut frustrasjonen noe sted og då blir det hjemme der han er trygg..

Heldigvis gjør han ikke det i bhg.

Hva ska jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva ville dere ha sagt?

jeg vet ikke hvordan jeg ska få henne at førstå hvor vondt gutten min har det, han viser det ikke i bhg men direkt jeg henter han og jeg spørr han hvordan han har hadt det eller hvem han har lekt med, så ser jeg at han blir lei seg så svarer han bare... husker ikke, eller ingen...

ska hente han nå om 20 minutter så får bare se hvordan det går.. sukk (oppgitt og såret mor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blås i ped. leder. Ta det opp direkte med styrer. Om heller ikke styrer tar det alvorlig og gjør noe, ville jeg byttet bhg. Å bli vil bare ødelegge guttens selvfølelse. Det er det absolutt ikke verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med Sikori. Ta saken til neste nivå om du ikke blir hørt og tatt på alvor.

Sett gjerne ting på skrift og fortell også om hvilke endringer som er komt i hans adferd hjemme og hvor lang tid dette har vart.

Det er totalt uakseptabelt at ikke det er grepet inn før.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere to, jeg snakkede med ped.leder i mandag og hun sa egentlig ikke noe vettig mer en at de jobber med det, men tror egentlig ikke så mye på det, jeg føler at hun favoriserer denne gutten og det ser jeg og på måten hun snakker med han og moren.

Så var det en episode som hun tok opp med meg, da min søn, "Jonas" og en gutt til lekte sammen så løp de ut for å sykkle og min sønn og den andre gutten hadde var sin sykkel og "jonas" stod igjen uten sykkel då stod hun ved siden av min sønn og Jonas og spurte de: men hvordan ska vi løse dette  gutter når jonas ikke har noen sykkel så da hadde sønnen min gått av sykkelen og da sa hun at hun hadde skrytt masse av han.(dette har hun fortalt meg)

Det syntes jeg var veldigt fint av min sønn samtidig som det irriterte livet ur meg,men så når vi kom hjem så fortalte jeg at jeg var stolt av han og at han var veldigt snill som gav i fra seg sykkelen når Jonas ikke hadde noen, da sa min sønn at jo det fanns en sykkel til men den ville han ikke ha for den var kjedelig.

Jag blev rasende inne i meg at den forbaskade ped. lederen står og spørrer hvordan de ska løse det, det er ikke noe å løse... hvorfor skulle min sønn gå av sykkelen i det hele tatt og når det ligger en annen sykkel der så må han nå pent bruke den om han ska sykkle ellers må han vel vente på sin tur som alle andre...

Så nå har jeg sagt til min sønn at han IKKE ska gi i fra seg de tingene han har først men at si at han kan få den når han er ferdig å leke med den, jeg sa at han måtte bli tøffere men ikke vara stygg..

Så nå kommer jeg gå til styreren for nå har jeg fått nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått? Håper det ordner seg for dette kan ikke være en særlig hygglig hverdag for en liten gutt.klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...