Gå til innhold

Trenger sårt hjelp! Blodtrykk from hell >:( Se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her da, med lavt trykk IGJEN!! Hadde et håp når det snek seg såvidt over 100 når jeg målte for 6 uker siden, men nå ligger det godt planta på 90 tallet igjen -.- Legen finner ikke noe galt i blodprøver, men pulsen min er høy for å kompensere....

Hva skal jeg gjøre!?!? Spiser salt og lakris, drikker cola for å få i meg koffein, reiser meg sakte, tar alle bevegelser med ro. Men fortsatt må jeg lene meg inntil vegen hver morgen for å ikke falle... Er så lei! Å trimme er et helvete i seg selv da jeg er konstant kortpustet pga pulsen, og bekken er vondt. Karrer meg til en gåtur jevnt og trutt, og ligger paddeflat etter dette...

Nå vil legen sykmelde meg, minimum 50, helst 100! Og jeg har 2-3 mndr igjen før perm!! Jeg orker ikke tanken på å gå hjemme så lenge :( Hva kan jeg gjøre??

Anonymous poster hash: a7159...7ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta jerntilskudd! Hemofer, for eks. To tabletter daglig i et par uker, deretter en daglig. Virket for meg. Hadde ikke unormalt lavt jerninnhold i blodet i utgangspunktet, men likevel gjorde det merkbart utslag.

Men det kan hende at du bare må finne deg i at slik er det. Ikke bra for deg eller babyen om du besvimer og faller hardt i gulvet.

Svømming er kanskje skummelt om du nesten besvimer, men hva med rolig vanntrim på grunt vann i varmt basseng? Bedre for vondt bekken og tunge gravidkropper. Bare vær forsiktig når du skal opp av vannet! Ha med en venninne?

Anonymous poster hash: 5d924...8df
Skrevet

Eneste som hjelper er vel å ta det med ro? Jeg hadde motsatt, HØYT blodtrykk. 180/129, så jeg var innlagt de siste ukene før fødsel. Utrolig kjedelig, men visste jo at det var til det beste for både meg og babyen. 

Anonymous poster hash: 99621...623
Skrevet

Det er jo bare å ta det litt med ro når du reiser deg. Det er ett ganske vanlig gravidbt. Jeg har bt på 95/45 til vanlig. Men jeg er godt trent da, så puls på rundt 50. Men må ta hensyn til det når jeg reiser meg opp. Drikk mye, det er det eneste som kan hjelpe. Og trøst deg med at det ikke er farlig slik som høyt bt. Lykke til.

Anonymous poster hash: 85f02...6d6

Skrevet

Sitter her da, med lavt trykk IGJEN!! Hadde et håp når det snek seg såvidt over 100 når jeg målte for 6 uker siden, men nå ligger det godt planta på 90 tallet igjen -.- Legen finner ikke noe galt i blodprøver, men pulsen min er høy for å kompensere....

Hva skal jeg gjøre!?!? Spiser salt og lakris, drikker cola for å få i meg koffein, reiser meg sakte, tar alle bevegelser med ro. Men fortsatt må jeg lene meg inntil vegen hver morgen for å ikke falle... Er så lei! Å trimme er et helvete i seg selv da jeg er konstant kortpustet pga pulsen, og bekken er vondt. Karrer meg til en gåtur jevnt og trutt, og ligger paddeflat etter dette...

Nå vil legen sykmelde meg, minimum 50, helst 100! Og jeg har 2-3 mndr igjen før perm!! Jeg orker ikke tanken på å gå hjemme så lenge :( Hva kan jeg gjøre??

Anonymous poster hash: a7159...7ce

Men er det så lavt da?? Jeg ligger godt planta under 100 på overtykk selv. (Antar det er det du også har?)

Noen ganger over..

Kanskje du mangler noen andre vitaminer som gjør at du ikke er helt på topp??

Anonymous poster hash: dee67...828

Skrevet

For kroppen min er det lavt ja :( Har som sagt sjekka blodet og finner ingen mangler eller feil. Blir ekstremt forstoppet av jerntilskudd, så vil helst slippe det :/

HI

Anonymous poster hash: 2d2f3...988

Skrevet

For kroppen min er det lavt ja :( Har som sagt sjekka blodet og finner ingen mangler eller feil. Blir ekstremt forstoppet av jerntilskudd, så vil helst slippe det :/

HI

Hemofer er ikke like ille i forhold til forstoppelse som andre jerntilskudd. Finnes også en type som heter aminojern, eller Ferrochel. Den er super for gravide. Spør jordmora, hun vet nok mer om dette enn en allmenlege. Apoteket kan bestille opp. Tror den er reseptfri.

Tar du i tillegg linfrø  lagt i bløt i biola ellercultura daglig, og drikker masse vann eller juice, så går det akkurat bra. Jeg ville i hvert fall heller ha tendens til forstoppelse enn å besvime daglig.

Legen fant heller ikke jernlagerverdier som var "unormalt" lave hos meg, men de var tydeligvis lave nok til at jeg ble slapp, svimmel og fikk lavt blodtrykk av det. Husk av normalverdiene ikke behøver være "normale" for deg.

Anonymous poster hash: 5d924...8df

Skrevet

Skal prøve det ut med de jerntilskuddene :) De har hatt mye sjekk av jernlagrene mine tidligere og når jeg var blodgiver, så de har en "normal" som de måler ut ifra :) Har hatt samme jernverdi jevnt over hele tiden (unntak hvis jeg er syk osv) og aldri følt meg slik før -.-

Takk for gode svar :) Håper jeg finner noe som funker! Vil ikke sykmeldes, men må jo høre på legen hvis dette fortsetter :/

Skrevet

Mitt blodtrykk er bittelitt høyere, men har det akkurat likt. Om det tar tid å lage middag, klarer jeg ikke å stå så lenge for eksempel...

Anonymous poster hash: 38ec5...d05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...