Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Vi har to barn på ca 1 og 3 år og vi ønsker nå å endre begges etternavn. Vi (foreldrene) har to etternavn hver -ja det ene er mellomnavn- og vi ble egentlig ikke enige om hvilke navn barna skulle få. Ble rett og slett "overkjørt" av samboers slekt. Han har et HELT vanlig etternavn, ala Hansen, Johnsen, mitt etternavn er ganske sjeldent. Vi ønsker nå å bruke hans mellomnavn, som nettopp mellomnavn, og mitt etternavn til slutt. Bør dette gå greit, selv om det ene barnet nesten er 3 år? Han kan ikke å si navnet sitt ennå, og det brukes bare ifb å skille de to som deler navn på avdelinga i barnehagen.. Anonymous poster hash: 45c7a...bcb
Bananen Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 Hvis dere er enige, så bytt;) Her har barna hans navn som mellomnavn, og mitt som etternavn. Den dagen vi gifter oss (om mange år), snur vi på navnene så alle får samme etternavn. Da er nok eldste nærmere 10. Ser egentlig ikke helt problemet;)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 Bytta etternavn på mine her og de er eldre en dine, ingen av de syntes det er rart og de selv har jo sjelden brukt etternavnene sine så det funka helt fint det. Skifta nå før største startet i 1 klasse slik at hun lærer å skrive det nye navnet og ikke det gamle. Anonymous poster hash: 11d8a...07f
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Takk for svar! Anonymous poster hash: 45c7a...bcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå