Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Jeg har egentlig en flott far. Men han er veldig forknytt og kan være utrolig sær og bisk noen ganger. Nylig fikk de en IPad av oss barna. Så hver gang jeg er med de gir jeg litt nyttige råd som min mor er veldig glad for. Blant annet mye om fotolagring på Ipaden. En av mine hobbyer er foto og jeg er blitt veldig god på å ta gode bilder og redigere de så de ser naturlige og praktfulle ut. Det er sånn at venner har valgt mine bilder til takkekort i stede for fotografbilder i bryllup. Ihvertfall.. Så var mine foreldre innom i dag. Og jeg tenkte å vise mamma en enkel redigerings-app som gir litt penere himmel og skarpere bilder og hvordan man beskjærer bildene. De går mye i fjellet og har mange bilder av det. Med lav bildekvalitet. Og da klarer pappa å si at det der skal jeg la være og at jeg skal ligge unna deres bilder. For bilder er best og finest akkurat som de er sier han. Og det kom etter at jeg har hjulpet de etter ferien så de har fått bedre bilder enn noen gang. Noe jeg brukte myyye tid på. Er så såret og lei meg. Huff. Sikker barnslig. Anonymous poster hash: bc9a7...50f
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 Skjønner ikke problemet. Noen liker bildene som de er, andre ikke. Du tilbød dem hjelp, og han takket nei. Du kan vel vise moren din om dette er noe hun ønsker... Anonymous poster hash: 43928...4a3
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 Vel, han har forsåvidt et poeng, hans bilder er tatt der og da og de gir han minner om hvordan det var for han. Jeg ville heller ikke at noen uten videre skulle "tuklet" med bildene mine sånn uten at jeg hadde ønsket det selv. God gammel fotokunst er jo nesten ikke til stede lenger. Du mente det godt, han ville ikke ha dine råd og sa ifra. Ikke noen grunn til å bli såret. Gi kunnskapen din om fotoredigering til noen andre:) Anonymous poster hash: e857d...169
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Se det fra faren din sin side, det kan hende at han føler du sier at de tar så dårlige bilder og blir såret og i forsvarsposisjon av dette. Det er ihvertfall hva jeg hadde følt om noen hele tiden skulle dytte på meg apper og råd for å få bedre bilder. Og det kan jo hende han vil ha bildene slik de blir tatt ikke fikset på masse. Anonymous poster hash: 9d87a...a7e
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 Hi her. Men bildene blir ikke mye forandret. Jeg er motstander selv av overreagering. Men er opptatt å fremheve det fine. Og disse fjelltoppene de er så stolt av å gå for går fra å være en gråbleik masse bak skyene til å bli en vakker fjelltind. Det er for det meste min mor som tar bildene. Dette handler først og fremst om at min far er sur på hele Ipaden og negativ til alle fremskritt. Så føler meg såret når jeg har brukt mye tid på å få frem skjønnheten i hans store lidenskap, nemlig flotte fjell. De har nemlig et dårlig kamera. Anonymous poster hash: bc9a7...50f
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 jeg klarer ikke helt å se hva du er såra over. Anonymous poster hash: 16c25...a93
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Hva med å heller gi et nytt kamera neste gang? Anonymous poster hash: 16c25...a93
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 23. september 2013 #8 Skrevet 23. september 2013 Tror nok heller du bør godta at han liker bildene slik de er, fordi det er sånn de er, som gir han minnene fra turene ol.. Gi de heller et kamera med bedre kvalitet, om du ønsker å hjelpe de med bedre bilder. Det kan jo faktisk være han synes det er sårt at du har så stort behov for å endre på alle eller de fleste av bildene deres..
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #9 Skrevet 23. september 2013 Jeg skjønner godt at du ble såret, jeg! Men jeg tror han er såret og føler seg dum også, fordi han ikke helt skjønner alt dette iPad-teknologi-greiene, pluss at din mor faktisk får det til. Såret mannlig stolthet, tipper jeg er årsaken. Prøv å riste det av deg, han mente nok slett ikke å såre deg. Anonymous poster hash: 0baaf...1b5
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #10 Skrevet 23. september 2013 Jeg er glad i bilder som de er og mannen styrer med redigering. Har løst dette enkelt ved at han redigerer bilder han vil med unntak av bilder som inkluderer meg og som skal brukes. Jeg forstår at du kan foto og liker det, men det kan være at din far er som meg - ikke så glad i å sminke over det som er utgangspunktet. Det høres ikke ut som om han mente å såre deg, men at han ikke ønsker redigering og synes det blir mye mas. Der høres ut som om du maser mye om bilder. Anonymous poster hash: e5439...3f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå