Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Bestevenninnen min møtte en mann over nett for tre-fire år siden, og falt pladask. Han kommer fra et annet land, og har en sterk tro. De møttes likevel og ble forelsket. Giftet seg nesten umiddelbart og fikk barn. Venninnen min har alltid vært kraftig imot omskjæring av både gutter og jenter. Hun jobbet som sykepleier i USA i en periode, og gråt da hun fortalte om ting hun hadde sett. Vi har begge vært engasjerte på dette, og har gjort mye for et forbud. Likevel omskjærte hun sønnen sin, siden mannens religion har dette påkrevet. Hun har alltid vært litt jålete (Jeg sier det med kjærlighet) alltid elsket å ha flotte frisyrer, fin og fresh sminke, fine klær. Nå dekker hun til håret, sminker seg ikke og dekker seg til. Jeg kjenner ikke venninnen min igjen! Det er liksom ikke bare disse tingene, men en haug av småting. Skummelt er det De skal flytte til hans hjemland snart, og det er som om venninnen min er borte Vet jeg ikke har noen krav til henne, men dette er likevel fryktelig trist. Vet ikke hvorfor jeg skriver dette, men deilig å lufte tankene litt. Anonymous poster hash: 388a1...dd1
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 tja.. Det kan være hjernevasking og skummelt. Men det kan også hende at hun har forandret seg, og at dette er et helt bevisst valg hun har tatt. Har du prøvd å prate med henne? Spurt hvorfor hun har endret mening ang. omskjæring f.eks? Er det et selvstendig eget valg vil hun nok ha et greit svar på det, om du formulerer deg uten å støte henne. Anonymous poster hash: 87d94...9bc
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 tja.. Det kan være hjernevasking og skummelt. Men det kan også hende at hun har forandret seg, og at dette er et helt bevisst valg hun har tatt. Har du prøvd å prate med henne? Spurt hvorfor hun har endret mening ang. omskjæring f.eks? Er det et selvstendig eget valg vil hun nok ha et greit svar på det, om du formulerer deg uten å støte henne. Anonymous poster hash: 87d94...9bc Hun bare trakk på skuldrene og sa at det var Guds vilje. Da gikk det faktisk kaldt nedover ryggen min siden dette er ALDRI noe hun ville ha sagt. Dette med omskjæringen er det jeg reagerer mest på, siden dette er noe hun har vært VELDIG imot. Det er jo heller ikke slik at hun bare er uopplyst. Det var i sin tid hun som gjorde meg engasjert i et forbud, siden hun hadde sett dette personlig i USA. Hun viste meg dokumentarer, osv. Hun har aldri vært en religiøs person heller, selv om hun alltid har hatt et sterkt moralsk kompass. Anonymous poster hash: 388a1...dd1
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 tja.. Det kan være hjernevasking og skummelt. Men det kan også hende at hun har forandret seg, og at dette er et helt bevisst valg hun har tatt. Har du prøvd å prate med henne? Spurt hvorfor hun har endret mening ang. omskjæring f.eks? Er det et selvstendig eget valg vil hun nok ha et greit svar på det, om du formulerer deg uten å støte henne. Anonymous poster hash: 87d94...9bc Hun bare trakk på skuldrene og sa at det var Guds vilje. Da gikk det faktisk kaldt nedover ryggen min siden dette er ALDRI noe hun ville ha sagt. Dette med omskjæringen er det jeg reagerer mest på, siden dette er noe hun har vært VELDIG imot. Det er jo heller ikke slik at hun bare er uopplyst. Det var i sin tid hun som gjorde meg engasjert i et forbud, siden hun hadde sett dette personlig i USA. Hun viste meg dokumentarer, osv. Hun har aldri vært en religiøs person heller, selv om hun alltid har hatt et sterkt moralsk kompass. Anonymous poster hash: 388a1...dd1 Vil vel si at du har grunn for bekymring ja.. Er det mulig å få snakket skikkelig med henne? Fortelle om hva du opplever og spørre hvordan hun ser på endringen som har skjedd? Om hun bor i et annet land, er det kanskje vanskelig, men det hadde nok vært lurt. Anonymous poster hash: 87d94...9bc
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 Hjernevasket, uten tvil. Anonymous poster hash: d9153...3bb
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 tja.. Det kan være hjernevasking og skummelt. Men det kan også hende at hun har forandret seg, og at dette er et helt bevisst valg hun har tatt. Har du prøvd å prate med henne? Spurt hvorfor hun har endret mening ang. omskjæring f.eks? Er det et selvstendig eget valg vil hun nok ha et greit svar på det, om du formulerer deg uten å støte henne. Anonymous poster hash: 87d94...9bc Hun bare trakk på skuldrene og sa at det var Guds vilje. Da gikk det faktisk kaldt nedover ryggen min siden dette er ALDRI noe hun ville ha sagt. Dette med omskjæringen er det jeg reagerer mest på, siden dette er noe hun har vært VELDIG imot. Det er jo heller ikke slik at hun bare er uopplyst. Det var i sin tid hun som gjorde meg engasjert i et forbud, siden hun hadde sett dette personlig i USA. Hun viste meg dokumentarer, osv. Hun har aldri vært en religiøs person heller, selv om hun alltid har hatt et sterkt moralsk kompass. Anonymous poster hash: 388a1...dd1 Vil vel si at du har grunn for bekymring ja.. Er det mulig å få snakket skikkelig med henne? Fortelle om hva du opplever og spørre hvordan hun ser på endringen som har skjedd? Om hun bor i et annet land, er det kanskje vanskelig, men det hadde nok vært lurt. Anonymous poster hash: 87d94...9bc De har ikke flyttet enda, men det er vanskelig å snakke skikkelig med henne siden mannen hennes virkelig ikke liker meg. Hun er også avvisende når jeg prøver og påstår jeg ikke er lykkelig på hennes vegne og at jeg er sjalu. Og det er jeg ikke. Ønsker henne alt godt, men dette er bare skummelt. Anonymous poster hash: 388a1...dd1
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 tja.. Det kan være hjernevasking og skummelt. Men det kan også hende at hun har forandret seg, og at dette er et helt bevisst valg hun har tatt. Har du prøvd å prate med henne? Spurt hvorfor hun har endret mening ang. omskjæring f.eks? Er det et selvstendig eget valg vil hun nok ha et greit svar på det, om du formulerer deg uten å støte henne. Anonymous poster hash: 87d94...9bc Hun bare trakk på skuldrene og sa at det var Guds vilje. Da gikk det faktisk kaldt nedover ryggen min siden dette er ALDRI noe hun ville ha sagt. Dette med omskjæringen er det jeg reagerer mest på, siden dette er noe hun har vært VELDIG imot. Det er jo heller ikke slik at hun bare er uopplyst. Det var i sin tid hun som gjorde meg engasjert i et forbud, siden hun hadde sett dette personlig i USA. Hun viste meg dokumentarer, osv. Hun har aldri vært en religiøs person heller, selv om hun alltid har hatt et sterkt moralsk kompass. Anonymous poster hash: 388a1...dd1 Vil vel si at du har grunn for bekymring ja.. Er det mulig å få snakket skikkelig med henne? Fortelle om hva du opplever og spørre hvordan hun ser på endringen som har skjedd? Om hun bor i et annet land, er det kanskje vanskelig, men det hadde nok vært lurt. Anonymous poster hash: 87d94...9bc De har ikke flyttet enda, men det er vanskelig å snakke skikkelig med henne siden mannen hennes virkelig ikke liker meg. Hun er også avvisende når jeg prøver og påstår jeg ikke er lykkelig på hennes vegne og at jeg er sjalu. Og det er jeg ikke. Ønsker henne alt godt, men dette er bare skummelt. Anonymous poster hash: 388a1...dd1 Det er jeg enig i.. Hva med å sende et brev? Anonymous poster hash: 87d94...9bc
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #8 Skrevet 23. september 2013 Det er ikke så mye du kan gjøre.. Envakker dag åpner hun nok øynene. Og da er det kanskje for sent. Men det er hennes liv. Og hun som tar valgene. Anonymous poster hash: d4199...cfa
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #9 Skrevet 23. september 2013 tja.. Det kan være hjernevasking og skummelt. Men det kan også hende at hun har forandret seg, og at dette er et helt bevisst valg hun har tatt. Har du prøvd å prate med henne? Spurt hvorfor hun har endret mening ang. omskjæring f.eks? Er det et selvstendig eget valg vil hun nok ha et greit svar på det, om du formulerer deg uten å støte henne. Anonymous poster hash: 87d94...9bc Hun bare trakk på skuldrene og sa at det var Guds vilje. Da gikk det faktisk kaldt nedover ryggen min siden dette er ALDRI noe hun ville ha sagt. Dette med omskjæringen er det jeg reagerer mest på, siden dette er noe hun har vært VELDIG imot. Det er jo heller ikke slik at hun bare er uopplyst. Det var i sin tid hun som gjorde meg engasjert i et forbud, siden hun hadde sett dette personlig i USA. Hun viste meg dokumentarer, osv. Hun har aldri vært en religiøs person heller, selv om hun alltid har hatt et sterkt moralsk kompass. Anonymous poster hash: 388a1...dd1 Vil vel si at du har grunn for bekymring ja.. Er det mulig å få snakket skikkelig med henne? Fortelle om hva du opplever og spørre hvordan hun ser på endringen som har skjedd? Om hun bor i et annet land, er det kanskje vanskelig, men det hadde nok vært lurt. Anonymous poster hash: 87d94...9bc De har ikke flyttet enda, men det er vanskelig å snakke skikkelig med henne siden mannen hennes virkelig ikke liker meg. Hun er også avvisende når jeg prøver og påstår jeg ikke er lykkelig på hennes vegne og at jeg er sjalu. Og det er jeg ikke. Ønsker henne alt godt, men dette er bare skummelt. Anonymous poster hash: 388a1...dd1 Det er jeg enig i.. Hva med å sende et brev? Anonymous poster hash: 87d94...9bc Det var en god ide Det vil jeg prøve på. Takk for tips. Anonymous poster hash: 388a1...dd1
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #10 Skrevet 23. september 2013 tja.. Det kan være hjernevasking og skummelt. Men det kan også hende at hun har forandret seg, og at dette er et helt bevisst valg hun har tatt. Har du prøvd å prate med henne? Spurt hvorfor hun har endret mening ang. omskjæring f.eks? Er det et selvstendig eget valg vil hun nok ha et greit svar på det, om du formulerer deg uten å støte henne. Anonymous poster hash: 87d94...9bc Hun bare trakk på skuldrene og sa at det var Guds vilje. Da gikk det faktisk kaldt nedover ryggen min siden dette er ALDRI noe hun ville ha sagt. Dette med omskjæringen er det jeg reagerer mest på, siden dette er noe hun har vært VELDIG imot. Det er jo heller ikke slik at hun bare er uopplyst. Det var i sin tid hun som gjorde meg engasjert i et forbud, siden hun hadde sett dette personlig i USA. Hun viste meg dokumentarer, osv. Hun har aldri vært en religiøs person heller, selv om hun alltid har hatt et sterkt moralsk kompass. Anonymous poster hash: 388a1...dd1 Vil vel si at du har grunn for bekymring ja.. Er det mulig å få snakket skikkelig med henne? Fortelle om hva du opplever og spørre hvordan hun ser på endringen som har skjedd? Om hun bor i et annet land, er det kanskje vanskelig, men det hadde nok vært lurt. Anonymous poster hash: 87d94...9bc De har ikke flyttet enda, men det er vanskelig å snakke skikkelig med henne siden mannen hennes virkelig ikke liker meg. Hun er også avvisende når jeg prøver og påstår jeg ikke er lykkelig på hennes vegne og at jeg er sjalu. Og det er jeg ikke. Ønsker henne alt godt, men dette er bare skummelt. Anonymous poster hash: 388a1...dd1 Det er jeg enig i.. Hva med å sende et brev? Anonymous poster hash: 87d94...9bc Det var en god ide Det vil jeg prøve på. Takk for tips. Anonymous poster hash: 388a1...dd1 Lykke til! Anonymous poster hash: 87d94...9bc
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #11 Skrevet 23. september 2013 Vis henne filmen "ikke uten min datter" med Sally Field i hovedrollen! Syns også at å skrive et brev ikke er så dumt. Husk å skrive at du er der for henne uansett hva, at hvis det skjer noe eller oppstår problemer så må hun ikke nøle med å kontakte deg. Kan være hun kommer til å trenge all hjelp hun kan få! Hun virker dessverre litt hjernevasket, og det er nok først etter en stund i nytt land med ny kultur at utfordringene vil melde seg. Men hva sier egentlig hennes familie? Hadde dette vært min søster hadde jeg gjort alt i min makt til å få henne til å våkne opp! Anonymous poster hash: f2bd4...e2b
Jallow B Skrevet 23. september 2013 #12 Skrevet 23. september 2013 Det kan være hjernevasking, men det kan også være at hun er nyfrelst på religion; konvertitter er gjerne mer ekstreme enn de som har vokst opp med religionen tilstede hele veien. Om du mener at hun har endret seg fullstendig til det negative, forsøk å snakke med henne. Inviter henne på besøk, og si rett ut at du er bekymret fordi hun har endret seg så mye, og at du vil hun skal være lykkelig. For det kan fint hende at hun -er- lykkelig.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #13 Skrevet 23. september 2013 Det kan være hjernevasking, men det kan også være at hun er nyfrelst på religion; konvertitter er gjerne mer ekstreme enn de som har vokst opp med religionen tilstede hele veien. Om du mener at hun har endret seg fullstendig til det negative, forsøk å snakke med henne. Inviter henne på besøk, og si rett ut at du er bekymret fordi hun har endret seg så mye, og at du vil hun skal være lykkelig. For det kan fint hende at hun -er- lykkelig. Det kan godt hende hun er lykkelig, og det unner jeg henne, men å omskjære barnet sitt, når hun var så imot omskjæring (Med god grunn) er bare så lite det menneske jeg har kjent i snart 20 år at det skremmer meg. Hun har alltid vært prinsippfast, så for meg er dette helt fjernt. I begynnelsen av forholdet sa hun også at hun ikke var religiøs, men ville leve religiøst for mannens skyld. Det vil ikke jeg si er et sunnhetstegn Skal skrive et brev til henne og invitere på besøk. Kjenner jeg gruer meg, for jeg syns hele situasjonen er pyton. Anonymous poster hash: 388a1...dd1
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #14 Skrevet 23. september 2013 Vis henne filmen "ikke uten min datter" med Sally Field i hovedrollen! Syns også at å skrive et brev ikke er så dumt. Husk å skrive at du er der for henne uansett hva, at hvis det skjer noe eller oppstår problemer så må hun ikke nøle med å kontakte deg. Kan være hun kommer til å trenge all hjelp hun kan få! Hun virker dessverre litt hjernevasket, og det er nok først etter en stund i nytt land med ny kultur at utfordringene vil melde seg. Men hva sier egentlig hennes familie? Hadde dette vært min søster hadde jeg gjort alt i min makt til å få henne til å våkne opp! Anonymous poster hash: f2bd4...e2b Ja, enig med deg Syns dette er helt grusomt. Foreldrene er bekymrede. Vi har snakket endel sammen om dette (Vi er så nær venninner, eller var, så vi nesten var som søstre) Broren hennes prøvde å konfrontere mannen hennes, med det utfall at hun kuttet broren ut av livet sitt. Grusomt Foreldrene tør ikke gjøre stort av frykt for det samme, men gråt da hun inviterte til omskjæringsfest (???). Da ble hun irritert og trakk invitasjonen. Anonymous poster hash: 388a1...dd1
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #15 Skrevet 23. september 2013 Lykke til! Anonymous poster hash: 87d94...9bc Tusen takk Har begynt nå, og kjenner jeg gruer meg så sinnsykt. Huff, for en situasjon. Anonymous poster hash: 388a1...dd1
Jallow B Skrevet 23. september 2013 #16 Skrevet 23. september 2013 Det kan være hjernevasking, men det kan også være at hun er nyfrelst på religion; konvertitter er gjerne mer ekstreme enn de som har vokst opp med religionen tilstede hele veien. Om du mener at hun har endret seg fullstendig til det negative, forsøk å snakke med henne. Inviter henne på besøk, og si rett ut at du er bekymret fordi hun har endret seg så mye, og at du vil hun skal være lykkelig. For det kan fint hende at hun -er- lykkelig. Det kan godt hende hun er lykkelig, og det unner jeg henne, men å omskjære barnet sitt, når hun var så imot omskjæring (Med god grunn) er bare så lite det menneske jeg har kjent i snart 20 år at det skremmer meg. Hun har alltid vært prinsippfast, så for meg er dette helt fjernt. I begynnelsen av forholdet sa hun også at hun ikke var religiøs, men ville leve religiøst for mannens skyld. Det vil ikke jeg si er et sunnhetstegn Skal skrive et brev til henne og invitere på besøk. Kjenner jeg gruer meg, for jeg syns hele situasjonen er pyton. Anonymous poster hash: 388a1...dd1 Jeg kjenner konvertitter, og flere brukte mannen som en unnskyldning fordi det å faktisk skulle konvertere er en..legitim unnskyldning, om man kan si det sånn? Mye pga skepsis o.l. fra venner og familie. Men jeg forstår godt at du reagerer når det gjør at hun endrer totalt mening på noe som du tidligere så på som ett av hennes store prinsipper, det hadde jeg også reagert på. Men alikevel; mennesker kan endre seg, både med og uten hjelp fra en ektemann. Prat med henne, du. Det er lite annet du kan gjøre. Men vær klar over at om hun har blitt hjernevasket av mannen, vil det kunne ende vennskapet.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #17 Skrevet 23. september 2013 Tenker hun blir overkjørt, manipulert og skremt. REDD HENNE.... Anonymous poster hash: ed731...417
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #18 Skrevet 25. september 2013 Det kan være hjernevasking, men det kan også være at hun er nyfrelst på religion; konvertitter er gjerne mer ekstreme enn de som har vokst opp med religionen tilstede hele veien. Om du mener at hun har endret seg fullstendig til det negative, forsøk å snakke med henne. Inviter henne på besøk, og si rett ut at du er bekymret fordi hun har endret seg så mye, og at du vil hun skal være lykkelig. For det kan fint hende at hun -er- lykkelig. Det kan godt hende hun er lykkelig, og det unner jeg henne, men å omskjære barnet sitt, når hun var så imot omskjæring (Med god grunn) er bare så lite det menneske jeg har kjent i snart 20 år at det skremmer meg. Hun har alltid vært prinsippfast, så for meg er dette helt fjernt. I begynnelsen av forholdet sa hun også at hun ikke var religiøs, men ville leve religiøst for mannens skyld. Det vil ikke jeg si er et sunnhetstegn Skal skrive et brev til henne og invitere på besøk. Kjenner jeg gruer meg, for jeg syns hele situasjonen er pyton. Anonymous poster hash: 388a1...dd1 Jeg kjenner konvertitter, og flere brukte mannen som en unnskyldning fordi det å faktisk skulle konvertere er en..legitim unnskyldning, om man kan si det sånn? Mye pga skepsis o.l. fra venner og familie. Men jeg forstår godt at du reagerer når det gjør at hun endrer totalt mening på noe som du tidligere så på som ett av hennes store prinsipper, det hadde jeg også reagert på. Men alikevel; mennesker kan endre seg, både med og uten hjelp fra en ektemann. Prat med henne, du. Det er lite annet du kan gjøre. Men vær klar over at om hun har blitt hjernevasket av mannen, vil det kunne ende vennskapet. Å Gud bedre..... Anonymous poster hash: 77038...83c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå