økln Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Noen med erfaring med høy hb? Satt å såg på helsekortet mitt i går, og la merke til at hb over 13.5 etter uke 20 ligger under spesielle komplikasjoner. Jeg hadde fredag en hb på 14,7. 19 +0 i dag. Er det noen som har erfaring med dette? Kan man gjøre noe selv for å få den ned? Jeg drikker rikelig, og spiser normalt og relativt sunt. Trener 3 ganger i uken og er ellers i mye fysisk aktivitet på jobb. Aner ikke om det har noe å si.
økln Skrevet 24. september 2013 Forfatter #2 Skrevet 24. september 2013 Ingen som vet noe? Tror jeg må ringe legen min neste uke
HH80 Skrevet 24. september 2013 #3 Skrevet 24. september 2013 Hb skal ikke være for høy fordi den da kan være forhøyet risiko for blodpropp fordi blodet da er tykkere. Ved noe høy hb er det viktig å drikke rikelig : )
økln Skrevet 24. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2013 Vet at dette er risikoen.. Men lurer på om andre har erfaring med det, og hva ble evt gjort? drikke rikelig gjør jeg, heldigvis Venter til jeg er over 20 uker før jeg måler på nytt tenker jeg Takk for svar:)
beibilykke Skrevet 24. september 2013 #6 Skrevet 24. september 2013 Hva er hb? Visste det tenkte hemoglobin av forkortelsen hb og det var jammen meg riktig;) Men ingen erfaring.hvorfor har du målt det? Står ikke noe om hb på mitt hemsekort.. :/
HH80 Skrevet 24. september 2013 #7 Skrevet 24. september 2013 De måler hb på noen av kontrollene . Står i samme tabell som blodtrykk , vekt , urin osv : ). Har ingen erfaring med det selv med tanke på høy hb
økln Skrevet 24. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 24. september 2013 Med meg målte de det på første kontroll.. Og så tok jeg det nå forrige uke på kontroll, var bare innom legen, så tok vi en kontroll samtidig. Synes det var rart at hun ikke kommenterte det
pergosliter Skrevet 24. september 2013 #9 Skrevet 24. september 2013 Jeg hadde også forhøyet i uke 10.. Har ikke målt etterpå, og kjenner at jeg er LITT bekymret for det. Men jeg vet ikke hva som gjøres dersom hb er for høyt etter uke 20.. Må ta det opp med lege og jordmor kjenner jeg!
Lyckelin Skrevet 24. september 2013 #10 Skrevet 24. september 2013 jeg hadde høyt Hb forrige svangerskap. Lå faktisk så høyt som 18.3..! men det gikk ned etter hvert, og etter uke 20 lå jeg ganske stabilt på 14... selv om dette er høyt også så ble det ikke gjort så veldig mye. Vi tok hb prøver hver gang jeg var hos lege og jordmor og det var det. Men svangerskapet gikk bra, og har en frisk og rask 1åring nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå