Gå til innhold

MÅ man vente i 6 uker - utredning? er så ufattelig lei meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet i kategorien "slitere" og diagnotisert med habituell abort..... Jeg er så lei meg her jeg sitter, nettopp kommet hjem fra legen og fått det konstantert at det lille frøet mitt er borte.....

På nøyaktig et år har jeg hatt 3 SA og en MA! Denne gangen trodde jeg det skulle gå, men blødningene startet og dermed var det igjen skjedd! Var nettopp hos lege og hun sa det så fint: Ja her har kroppen ryddet opp...... Nå må du vente i 6 uker med å bli gravid også får vi ta noen blodprøver og se hvordan vi skal gå frem.... 

6 uker? Jeg har ventet først ett år pga sykdom, når vi endelig fikk lov til å prøve så mister vi! Jeg er så møkk lei av å lese og se lykkelige mennesker få babyer, ha babyshower og triller vogner overalt...jeg har ett eneste ønske og det er å bli gravid og det skjer jo ikke! Jeg mister hver gang! Jeg kan fint bli gravid, men kroppen holder det ikke..... Jeg er så langt nede at her sitter jeg og gråter ustoppelig og drukner mine sorger i et glass vin! Klokken 10 en mandagsmorgen...Jeg føler tidspresset og jeg føler forventningene...Alle rundt meg har baby og alle klarer det, mens jeg mislykkes gang på gang...

Jeg fikk som sagt beskjed om å IKKE bli gravid før neste legetime i november (!!).... Mitt spørsmål er da, er det ikke bedre å prøve ¨å bli gravid ? Må man virkelig vente i 6 uker? For så å begynne på prøvene og vente på svar? Tiden løper fra meg!!!! 

Jeg mistenker behov for blodfortynnende. Jeg har smerter i benet når jeg mister. Jeg har ved MA fått beskjed om at embryoet ikke vokste og var for lite. Og jeg mister alltid i uke 6-7-8... Min teori er at jeg har behov for blodfportynnende., Legen sa at det kan være mulig, men testene må tas..Dersom jeg skulle bli gravid i mellomtiden så fikk jeg ta kontakt også fikk de sette meg på albyl -e, men det beste var å sjekke anlegg for blodpropp først...

jeg lurer bare på, skal jeg vente med alt og kanskje la tiden løpe fra meg? Eller skal jeg kjøre på og prøve å bli gravid og be om albyl-e? Erfaringer? 

Trenger så inderlig noen gode råd og oppløftning-..... :( 

Anonymous poster hash: 7f4d8...73f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du da, siden du tror at tiden løper fra deg?

Anonymous poster hash: 39bb1...651

Skrevet

Personlig skjønner jeg godt det med å føle at tiden renner bort - uavhengig av hvor gammel man er. Å slite med å bli/være gravid er en hard påkjenning og man føler alle at man vil prøve å gjøre mest mulig tidligst mulig, for årene går fort når det er sånn, og plutselig har man blitt 40 osv...uansett om man ikke var så gammel i starten.

Har ingen gode råd å komme med om blodfortynnende for har aldri vært bort i noe slikt, og ingen aning om det med 6 uker. Vi har personlig vært bort i leger vi ikke skulle hørt på, og nettopp kastet bort halvannet år på det, så man skal nok høre seg litt fram først, hør med en lege til. Privat anbefales!!! Det er dyrt, men du betaler for det du får, så du får mye bedre service der!!

Men føler virkelig med deg og håper det beste for deg :) det er hardt med alle forventningene og alle rundt deg som blir gravid, men en dag blir det oss å :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...