Gå til innhold

Når må dere stå opp for å rekke barnehage,skole og jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det kaos hos dere om morgenen, når alle skal stelle seg på bade, finne klær, spise frokost osv?  :)

Hvordan er starten på dagen hos dere? 

Anonymous poster hash: 760e6...2cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi må stå opp 06.30, og da har vi ikke kjempegod tid, men har bare et barn så det blir ingen kø på badet. :)

Anonymous poster hash: fdb74...90b
Skrevet

Har stort sett en rolig start på dagen. Står opp 0645. De største kler seg selv (4 og 6 år). Klærne legger jeg fram dagen før. Så kler jeg 1-åringen og lager frokost til alle. Etter frokost er klokken blitt ca 0715, og da steller jeg håret til jentene før 1-åringen plasseres i lekegrinda og 4-åringen setter seg og ser på TV. 6-åringen går til skolebussen når klokken er 7.30. På denne tida går jeg på badet og steller meg, og etter det tar vi yttertøy på og kjører til barnehagen. Jeg jobber like ved. Vi har 20 minutter å kjøre og jeg begynner enten 0815 eller 0845.

Anonymous poster hash: 5dd7c...b57
Skrevet

Eg står opp 6.30, steller meg og smører matpakke til lisja og er ute av døra til 7. Mannen står opp 7, steller seg og vekker lisja om ho ikkje er oppe og steller henne. Dei er ute av døra til 7.45 ca.

Ofte våknar lisja når ein av oss voksne må opp, i så fall ser ho tv medan vi voksne er opptekne.

Når eg er heime står eg opp når mannen er ferdig på badet, ca 7.15. Då tek eg enten morgonstellet eller matpakken.

Skrevet

jeg står opp kl 0645, fikser da frokost og matpakker til barna ( en i bhg og en i skolen) barna våkner/ vekkes kl 0715, da kler de seg og ser tv mens de spiser da tar jeg en kaffe og ordner meg, mannen har nok med seg selv om morningen :) vi er ute av døren kl 0810 skolen begynner 0830.

Legger frem alt av tøy og sekker kvelden før.

Skrevet

Står opp ca. 0615. Da har jeg tid til å spise frokost og dusje så vekker jeg jentungen rundt 06.45. En av oss steller henne og kler på mens den andre lager matpakke og pakker barnehagesekken om noen klær må være med. Er ute av døra ca. 07.20

Skrevet

Jeg står opp mellom 6.30 og 6.45 og har da greit med tid.

Alle fire ungene sitter gjerne og ser på TV når jeg kommer ned, de er morgenfugler alle mann.

Så skrur vi av TV og spiser frokost. Ca halv åtte begynner morgenstell av barn, de går to og to på badet og klærne er lagt frem dagen før. De to eldste klarer seg selv, de to yngste kler seg selv men jeg vasker over ansiktet og ordner håret (grundig vask/dusj tar vi før vi legger oss om kvelden). Pusser tenner gjør alle sammen selv om morgenen.

Jeg pakker matpakker ned i sekkene mens barna er på badet.

Klokken 8 drar vi hjemmefra. Føler ikke vi stresser, ting har perfeksjonert seg over tid og nå har vi grei rutine på tingene.

Skrevet

Her bruker familien på 5 én time på å komme seg opp og ut. Vi voksne står opp 06:30 for å ordne oss. Ungene står opp ca. ti på syv. Da hjelper vi til med morgenstell og vi smører matpakker. Frokost spises på SFO, barnehage og jobb. 

Skrevet

Veldig kaotisk her og!

Jeg står opp klokken 6 å gjør meg klar,så vekker jeg sønnen min når jeg er ferdig.

Det blir alltid for sent så rekker aldri barnehagen til klokken 7 selv om jeg burde det for å ikke stresse meg ihjel.

Ingen av oss spiser frokost for det har vi rett og slett ikke tid til.

Leverer han kanskje 7.10 å jeg må rekke bussen 7.22.

Er heldigvis bare 5 minutt å gå til bussen.

Har enda ikke klart å miste bussen men det er nok heller fordi bussen ALLTID er for sen.

Skrevet

Dagen startet 04:45, da skal hunder luftes, mat lages og vi skal ut av huset til 05:20. Jobber et stykka unna hjemme så blir tidlig start.

Skrevet

Jeg står opp rundt kl 8(ungene står opp med pappaen 7-7.30). Leverer ungene i bhg til ca kl 9.

Jeg begynner på jobb kl 11, 12 el 14. (En sjelden gang kl 10.)

Anonymous poster hash: 276f6...a57
Skrevet (endret)

Dagen startet 04:45, da skal hunder luftes, mat lages og vi skal ut av huset til 05:20. Jobber et stykka unna hjemme så blir tidlig start.

Er det normalen? Du leverer vel ikke barn i bhg før jobb da? 

Når jeg ikke skal på jobb tidlig, står vi opp 7.15-7.20. Barna går til skolen kl 8. Når jeg skal på tidligvakt står jeg opp rundt kl 6 og barna 6.45 eller noe. Da må de være klare med spising, skifting og gjort klar sekker til jeg drar kl 7.10. 

Nå som barna har blitt så store og selvgående, er det ikke kaos på morgenen.

Endret av Mandala
Skrevet

Nå har barnehagen "inntaksstopp" halv ni, og siden vi går dit må vi være oppe til syv. Det er vanligvis ikke noe problem. Han våkner av seg selv før den tid uansett. :)

Skrevet

Nå har barnehagen "inntaksstopp" halv ni, og siden vi går dit må vi være oppe til syv. Det er vanligvis ikke noe problem. Han våkner av seg selv før den tid uansett. :)

Det var tidlig!

Her kan vi levere når det passar oss på småbarn, på storbarn er vel regelen 9.30.

Skrevet

Er det normalen? Du leverer vel ikke barn i bhg før jobb da? 

Når jeg ikke skal på jobb tidlig, står vi opp 7.15-7.20. Barna går til skolen kl 8. Når jeg skal på tidligvakt står jeg opp rundt kl 6 og barna 6.45 eller noe. Da må de være klare med spising, skifting og gjort klar sekker til jeg drar kl 7.10. 

Nei, barnet er ikke ute av magen så slipper bhg enn så lenge. Blir og finne jobb nærere etter permisjonen. Men normalen er det desverre.

Skrevet (endret)

Klokka ringer ti på syv, og vi står opp syv. Først får jentene klær på seg. De er 4 og 6 år, jeg er med å velger klær, og hjelper fireåringen. Så settes de ved frokostbordet. Jeg dusjer mens de spiser. De steller håret sitt selv og jeg lager niste til eldste. Eldstemann går til skolebussen ti på åtte. Jeg og fireåringen kjører fem over åtte. Kaos skjer kun de gangene fireåringen slår seg vrang. Som regel har vi tid til grøt til frokost, men har det blitt krise i påkledningen til fireåringen så har vi ikke tid til det. Minstemann kan være humørsyk, men det må bare oversees og da går det som regel bra. 

Skolen begynner her kvart over åtte. Jeg har konsultasjoner fra klokken 9, men liker å være på kontoret en halvtime før dette. 

Endret av hit og dit
Skrevet

630, men gutten vår våkner stort sett en time før uansett. Ingen stress her, vi tar det stille og rolig. Han ser på tegnefilm og spiser frukt mens jeg dusjer og sminker meg. Så tar vi morgen stellet på han og spiser frokost sammen. Rusler til barnehagen i 8 tiden

Anonymous poster hash: 9e4c2...110

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...