Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Når jeg leverte i barnehagen istad var det 12 grader. Når jeg skulle dra fra barnehagen kom det en stressa pappa med jentungen på 4-5 år på slep som skulle i barnehagen. Ho gikk i en tynn snekkerbukse i linstoff e.l. og det var det! Ikke genser, t-skjorte eller noen ting og barbent! Hun klaga på at hun ikke klarte å gå fort, mens pappaen hasta inn i barnehagen. Uansett hvor dårlig tid man har så kler man på barna! Har han hatt tid til å kle på seg selv så får han faen meg kle på ungen også og ikke la henne gå i kun en tynn bukse i 12 grader og barbent! Anonymous poster hash: d89d5...aad
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 Kan være en morgen der jentungen slo seg helt vrang? At det ikke var pappaen sin skyld?Om jenta hadde "error, error,error, error, error" skrevet over hele seg og pappaen MÅTTE på jobb av en eller annen grunn. Da kan man gjøre slike ting i ren desperasjon. Jeg forsvarer ikke pappaen, men alle saker har to sider og du vet bare den lille delen av hva du så. Anonymous poster hash: a45aa...28e
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 You have too much time on your hands! Anonymous poster hash: abedc...c5b
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Hehe. Jeg hadde nok tenkt; stakkars pappa,han har nok kranglet mye med jenta som ikke ville kle på seg.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 Synes fortsatt ikke at selvom ungen har slått seg vrang er det en grunn til å la de gå så lite kledd! Og jeg har ikke to much time, jeg hadde levert i barnehagen og var ved bilen og så det Anonymous poster hash: d89d5...aad
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 Synes det er fint at ikke alle foreldre diller så fælt med barna jeg! Det er ingen krise å gå tynnkledd i 12 grader en gang. Og om hun syntes det var ubehagelig å gå barbent og frøs i lite klær, så er hun kanskje ikke så motvillig neste gang pappaen ber henne om å kle på seg. Merkelig å anta omsorgssvikt som det første du gjør altså! Skjer det flere ganger er det selvsagt grunn til bekymring, men en gang ser jeg virkelig ikke problemet med! Anonymous poster hash: a1971...65a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Har da ikke nevnt omsorgssvikt noen steder jeg? Man kan reagerer osv. uten å mene at det er omsorgssvikt eller grunn til barnevern med en gang. Anonymous poster hash: d89d5...aad
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #8 Skrevet 23. september 2013 dette kunne vi ha gjort også, hvis det var en sånn dag hvor alt var galt for 3-åringen vår.. Har vært veldig nærme å levere i pysj flere ganger!! Har til og med snakket med barnehagen om dette, og de sier at det bare er å levere i pysj hvis hun slår seg helt vrang. Ta med klær, og de sørger for å å kle på henne når hun har fått kjent litt på at det var ganske kjipt å komme i pysjen.. Dette er utmerket konsekvenstrening spør du meg!! Anonymous poster hash: 1979e...9ad
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #9 Skrevet 23. september 2013 Syns ikke det var noe ille. Han hadde vel sine grunner. Anonymous poster hash: b6dcd...5c7
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #10 Skrevet 23. september 2013 Må le litt av alt man bryr seg om her inne. I vår bhg har det flere ganger skjedd at barn har kommet i sommerkjole uten noe annet om vinteren, uten sokker, i pysj osv. Bhg har sagt på foreldremøtet at dette er en veldig fin måte å vise barna konskvensene av sine valg. Kanskje kommer de ikke i sommerkjole lenger i desember når de faktisk har fått erfare hvor kaldt det er. Anonymous poster hash: fa87e...021
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #11 Skrevet 23. september 2013 Samme det vel, hvorfor skal alle bry seg i hva andre barn/familie gjør ang klær... Er ikke noe big deal daaaaa! Anonymous poster hash: caea4...420
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #12 Skrevet 23. september 2013 Har da ikke nevnt omsorgssvikt noen steder jeg? Man kan reagerer osv. uten å mene at det er omsorgssvikt eller grunn til barnevern med en gang. Anonymous poster hash: d89d5...aad Nei, du kan ikke reagere uten å mene at det er svikt i omsorgen. Det er mange grader av omsorgssvikt som ikke innebærer barnevern. Om du mener at jenta var godt ivaretatt, hvorfor reagerer du da? Anonymous poster hash: a1971...65a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #13 Skrevet 23. september 2013 Dette har vi også gjort. Jeg ber de kle på seg for ikke å fryse, og de nekter. Til slutt sier jeg at det er greit, da går vi ut og så får du kjenne på hvor deilig og kaldt det er ute. De har selvfølgelig med varme klær. De er dessuten varme av seg, og min målestokk for om det er varmt eller kaldt gjelder ikke. De har dessuten 'søbadet' etter badstu slik finnene gjør det til alles fryd, og det gikk bra selv i 10 minus. Anonymous poster hash: a045c...d40
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #14 Skrevet 23. september 2013 Når jeg leverte i barnehagen istad? All verden - hva slags formulering er det? Mener du "Da jeg leverte i barnehagen i sted..."? Dessuten: I 12 grader så kunne jeg gladelig gjort det samme som denne pappaen. Da ungene her var i verste "vil-ikke-modus", så hente det vi valgte noen lettvinte løsninger, alt etter som hva blånekten gikk på akkurat den dagen. Anonymous poster hash: 6e385...6ae
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #15 Skrevet 23. september 2013 He he, har du aldri hatt trasseanfall om morgenen du HI? Noen ganger må barna rett og slett få se konsekvensene av egne valg. Eneste måten for dem å lære på. Anonymous poster hash: 3f97d...ba5
Fae Skrevet 23. september 2013 #16 Skrevet 23. september 2013 Jeg leverte i bleie og nattskjorte engang. Guttungen var 2,5 år og hadde gått i vranglås. Jeg skulle ha eksamen og hadde ikke tid til å dulle, lirke og lure. Så jeg tok ungen under armen med klærene i en pose og leverte ham. Beklaget meg til personalet om at det var en nødssituasjon for jeg kunne ikke komme for sent til eksamen. De forstod godt og sa at det ikke var noe problem for dem. Alle kan ha en dårlig dag. Tenker pappaen var stresset jeg og hadde et viktig møte å rekke.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #17 Skrevet 23. september 2013 Jeg tenker at pappaen nok hadde resten av klærne i sekken, at jenta hadde slått seg vrang og nektet og han ikke hadde tid til å ta mer kamp hjemme men overlot til de i barnehagen å få på jenta resten av klærne. Grunnen til at jeg tenker det er at jeg selv har en jente som er en daglig kamp om å få kledd på. Heldig som jeg er så jobber jeg ettermiddager så jeg har mulighet til å ta kampen men den kan vare opp til et par timer her så hender storesøster må gå til skolen uten følge av mamma (ja det er helt trygg skolevei altså) minste barnet mitt har diagnose men du ser det ikke på henne om du bare ser henne en gang eller to, du må faktisk omgås henne en del før du får det med deg ofte. Men selv barn uten diagnose kan være kjempe sta og vanskelig å ha med å gjøre nå og da. Om barnet ikke hadde med mer klær eller dette var vanen og det ikke lå grunn under som de i bhg vet om vil de jo fort ta tak i dette. Anonymous poster hash: 8f819...151
Mandala Skrevet 23. september 2013 #18 Skrevet 23. september 2013 Da skulle du sett for to vintre siden da snuppa mi gikk til og fra bhg et par ganger i kun ullundertøy, i minst ti minusgrader. Hun kan være helt håpløs med klær, og etter x antall morgenkrangler så tenkte jeg at hun kunne få kjenne selv hvor kaldt det var når man ikke kler på seg. Det funka ikke.... Men var vel verdt forsøkene.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 23. september 2013 #19 Skrevet 23. september 2013 Så lærte ungen noe da, kanskje.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #20 Skrevet 23. september 2013 Skjønner at du reagerte. Ser ofte foreldre som har brukt all tiden på seg selv om morgenen. Anonymous poster hash: 85c98...a9f
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 23. september 2013 #21 Skrevet 23. september 2013 Jeg hadde også tenkt at hun ikke ville kle på seg. Jeg har selv sendt 6 åringen i bhg i pysjen fordi han har slått seg vrang.
*Lissi* Skrevet 23. september 2013 #22 Skrevet 23. september 2013 Hadde nok tenkt det same som deg HI. Har også trassige barn, men går ikke ut av huset uten klær av den grunn.
♥Nemi♥ Skrevet 23. september 2013 #23 Skrevet 23. september 2013 Mamma måtte levere meg i trusa noen ganger, for jeg slo meg helt vrang. Tenker det er dette som har skjedd her :-)
Mamma_til_2 Skrevet 23. september 2013 #24 Skrevet 23. september 2013 Jeg hadde smilt og ledd for meg selv og tenkt stakkars pappaen et var nok en grunn til at hun hadde så lite på seg og som andre sier det er 12 grader og hun hadde sikkert mere tøy i sekken sin.
Mamma_til_2 Skrevet 23. september 2013 #25 Skrevet 23. september 2013 Mamma måtte levere meg i trusa noen ganger, for jeg slo meg helt vrang. Tenker det er dette som har skjedd her :-) Haha kom til og tenke på en i bhg jeg jobbet i før, der kom en jente i bhg med trusa til broren på hodet (den var helt ren) men hun kunne trasse, følte ofte med de foreldrene i levering og hente situasjoner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå