Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 (endret) Anonymous poster hash: 0bf55...913 Endret 23. september 2013 av Moderator-IS Krenkning av privatlivets fred
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 Vet det.. Men jeg har født begge mine barn der og er strålende fornøyd. Vet denne moren var positiv til å føde der og kunne velge avdeling selv. Dessverre skjer slikt og dessverre var det henne denne gangen. Anonymous poster hash: abdea...476
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 Moren er forøvrig aktiv her på dib, så vær forsiktig med kommentarer. Anonymous poster hash: abdea...476
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Men hallo, hu er sur fordi hun ikke kan få flere barn, hun har jo 4!!! Vi har faktisk en befolkningsvekst på jorden uten like, det må da gå ann å ikke få barn som kaniner vel! Whitetrash lyser lang vei. Anonymous poster hash: a5264...753
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 ohmy god... Har født der selv, jeg.... Men det kommer ikke frem hvilken avdeling det er da... Synes det er fryktelig trist om hun ikke kan få flere barn, hvis hun virkelig ønsker det! Jeg er selv 1 av 5 og har hatt mye selskap i søsknene mine! Så da er moren min en Whitetrash da eller??? Skjønner ikke helt den kommentaren! Uansett om de ønsker flere barn eller ikke så har sykehuset gjort en ekstrem tabbe! Kan hende de egentlig ikke ønsker flere akkurat nå, men hva med i fremtiden? Hun er jo ung så det er jo ikke utenkelig om de vil ha flere i fremtiden! Jeg reagerer veldig på det at ungen ble forbyttet jeg da!!!!!! Helt forferdelig for de to foreldrene som er omtalt i denne saken, men hva med moren som hadde et barn hos seg i 1,5t og trodde det var hennes eget?? Som har sittet og kikket på "sin" nyfødte elskling og virkelig hatt tid til å bli kjent, kanskje ammet, skiftet bleie, koset med etc....???? :s Anonymous poster hash: ad010...86f
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 Veldig fornøyd med dette sykhuset,men alle sykhus gjør dessverre store feil innimellom,så gjelder ALLE,IKKE bare dette. Anonymous poster hash: 9af4d...7a1
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Vi har 5 barn, og har aldri fått spørsmål om sterilisering, verken av jm, hs eller leger. Så lenge man har økonomi og kapasitet til å ta vare på barna, så er det vel ingen som har noe med hvor mange man velger å få. Skjønner at det er sjalusi ute og går her. Nydelig hjem, alt på stell, og moren så utrolig fresh ut til å nettopp ha født sitt fjerde barn. Hårreisende at det går an å gjøre så mange tabber på en og samme pasient. Håper hun går til sak, og får erstatning for tort og svie. Altfor mange helsearbeidere som kun er der for lønna sin del. De burde absolutt sparkes, da de gir pasientene falsk trygghet. Om du er her inne på dib, stå på! Anonymous poster hash: 5d41c...325
Bustetroll Skrevet 23. september 2013 #8 Skrevet 23. september 2013 Men hallo, hu er sur fordi hun ikke kan få flere barn, hun har jo 4!!! Vi har faktisk en befolkningsvekst på jorden uten like, det må da gå ann å ikke få barn som kaniner vel! Whitetrash lyser lang vei. Anonymous poster hash: a5264...753 Nå står ikke akkurat Norge på topplisten der vel? Med en fødselsrate på 1,7
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #9 Skrevet 23. september 2013 Men hallo, hu er sur fordi hun ikke kan få flere barn, hun har jo 4!!! Vi har faktisk en befolkningsvekst på jorden uten like, det må da gå ann å ikke få barn som kaniner vel! Whitetrash lyser lang vei. Anonymous poster hash: a5264...753 Norge har ikke den høyeste raten, og dessuten kan vi ta vare på barna våre. Om man skal nekte folk barn så tror jeg ikke Norge står øverst på listen... Anonymous poster hash: b63e7...c90
Salvador Skrevet 23. september 2013 #10 Skrevet 23. september 2013 Vi har 5 barn, og har aldri fått spørsmål om sterilisering, verken av jm, hs eller leger. Så lenge man har økonomi og kapasitet til å ta vare på barna, så er det vel ingen som har noe med hvor mange man velger å få. Skjønner at det er sjalusi ute og går her. Nydelig hjem, alt på stell, og moren så utrolig fresh ut til å nettopp ha født sitt fjerde barn. Hårreisende at det går an å gjøre så mange tabber på en og samme pasient. Håper hun går til sak, og får erstatning for tort og svie. Altfor mange helsearbeidere som kun er der for lønna sin del. De burde absolutt sparkes, da de gir pasientene falsk trygghet. Om du er her inne på dib, stå på! Anonymous poster hash: 5d41c...325 jeg forsto det som at hun fikk tilbud om sterilisering på grunn av helsetilstand ikke på grunn av antall barn. men er enig med deg, håper hun får saftig erstatning!!! og ja, hun ser fantastisk ut til å ha 4 barn og nettopp har født!!!!! stå på!!!!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #11 Skrevet 23. september 2013 Ser fantastisk ut etter å ha født??? Hu sitter i en sofa.... Er det noe jeg ikke ser? Hvordan så du ut etter fødsel om du mente dette var fantastisk? Hvor ser du evt den fancy nye mammakroppen hen? Og etter 4! Barn skal de sutre? Men aha de har 4 gutter får hun ikke jenta si kanskje..... Derfor så sårt? Anonymous poster hash: afb54...b2c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #12 Skrevet 23. september 2013 Hvorfor tror dere automatisk at HUN har 4 barn? Hva om det er HAN som har 4 barn?! Anonymous poster hash: 2f99b...1a0
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #13 Skrevet 23. september 2013 Ifølge VG: firebarnsmoren..... Om dette er feil og hun kun har et barn selv burde noen ringe dem og oppklare for det er en fordkjell på å kunne få ett eller fire barn .... Spør barnløse og de som sliter og kun får ett.. Anonymous poster hash: afb54...b2c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #14 Skrevet 23. september 2013 Ser fantastisk ut etter å ha født??? Hu sitter i en sofa.... Er det noe jeg ikke ser? Hvordan så du ut etter fødsel om du mente dette var fantastisk? Hvor ser du evt den fancy nye mammakroppen hen? Og etter 4! Barn skal de sutre? Men aha de har 4 gutter får hun ikke jenta si kanskje..... Derfor så sårt? Anonymous poster hash: afb54...b2c For en tåpelig ting å si! Anonymous poster hash: 70c4e...b75
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #15 Skrevet 23. september 2013 Det har da vel ingenting å si hvor mange barn de har. Det er ikke opp til andre enn dem selv å bestemme hvor mange de vil ha. Forbyttet baby, feil blod (!!), anbefaling om sterilisering...det er drøyt. Jeg har rhesus minus selv og har alltid følt meg godt ivaretatt. Blir litt stresset av å se at slike STORE glipper kan skje på moderne sykehus. Anonymous poster hash: d2955...763
Fesshompa Skrevet 23. september 2013 #16 Skrevet 23. september 2013 Uff, trasig at de har fått en så fæl start med den lille babyen:( Håper de hvertfall nå har det bra og klarer å kose seg med den lille. Angående dette med at de har fire barn og kanskje ikke får muligheten til å få flere, hva hvis de hadde bestemt seg for at de ville ha 5 eller flere og så får de plutselig vite at den drømmen ikke kan gå i oppfyllelse. Klart det må være kjempesårt uansett antall barn de har nå!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #17 Skrevet 23. september 2013 Jeg forstår veldig godt følelsen av å bli umyndiggjort og at de kan ha følt en viss arroganse fra sykehuset. Men som firebarnsmor selv så kan jeg faktisk ikke forstå hvorfor det at de kanskje ikke kan få flere barn skulle være det verste. JEG personlig ser ikke på det som verdens undergang da jeg allerede har 4 herlige barn. Hadde kanskje blitt fornærmet om de hadde ment jeg burde sterilisere meg om jeg selv ønsket flere barn og det ikke var av medisinske årsaker de hadde foreslått det. Det jeg heller hadde startet 3.verdenskrig over er at de ga moren feil blodtype samt at babyen ble forvekslet. DER hadde du hatt mine kampsaker! Men så skal jeg også sterilisere meg om 1 måned så jeg er kanskje ikke objektiv Anonymous poster hash: 52540...b93
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #18 Skrevet 23. september 2013 Det jeg reagerer mest på er de av dere drar som frem er at hun har da tross alt fire barn allerede, så skal vi tenke på alle dere som kanskje ikke kan få egne barn. Det blir litt som å si at barn i Afrika sulter så da skal vi være takknemlig for at vi har mat overhode. Det henger jo ikke på grep i det hele tatt. Ja, dere som er ufrivillig barnløse har det tøft, men det skal da ikke ta fra dere all form for empati. Hvis noen skulle ha forstått hvordan dette kan påvirke deres familie er det faktisk dere! Hun har kanskje ikke muligheten til å få sin komlette familie og de minnene fra sin siste barseltid er ikke akkurat positive! Håper sykehuset ikke gjør dette igjen og at de får en smekk på lanken for å forsikre seg om at dette ikke skjer igjen! Anonymous poster hash: 06c67...09f
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #19 Skrevet 23. september 2013 Anonymous poster hash: 0bf55...913 Aldeles merkelig å ta vekk hva det nå enn stod i dette innlegget, for så å IKKE fjerne en del vanvittige svar ellers i tråden! Hva feiler det noen av dere damer?? Er det SÅ vanskelig å oppføre seg sivilisert mot andre mennesker?? Anonymous poster hash: e71f6...177
beibilykke Skrevet 23. september 2013 #20 Skrevet 23. september 2013 Noen av dere som svarer i denne tråden burde virkelig skamme dere! Foreslår at hele tråden blir fjernet. Den har ingenting for seg!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #21 Skrevet 23. september 2013 HI her... Var det mitt hovedinnlegg som ble fjernet??? Jeg la jo bare ut en link til VG og en kommentar om at jeg håpet det ikke var noen av dere som skulle føde der. Hva var galt med det??? I og med at de har stilt opp i VG så regner jeg med at de ikke vil skjule det.... Gi meg gjerne et svar moderator! Anonymous poster hash: 0bf55...913
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå