Gå til innhold

HVA HAR DU FÅTT UT AV DIB/BIM ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Moderator ditt, sletting datt, mobbing meg her, og nekhuer meg der. 
Det er jo så mye klaging her inne om dagen, så tenkte jeg kunne lage en skikkelig koselig tråd.

Hva har du fått ut av dette forumet? Av hjelp, tips, råd, som faktisk har gjort en forandring for deg. Har du kanskje truffet noen venner her inne du setter pris på?  

Fyll på med gode historier :D
Jeg starter :

- Da jeg hadde 2 x exu i 2009 og 2011, fikk jeg masse gode ord som hjalp meg gjennom en vond vond tid. Det finnes så mange snille mennesker der ute, som klarer å gjøre dagen bedre bare med noen gode ord :)
- Tips og råd, samt beroligende ord under hele graviditeten, og etter fødsel som nybakt førstegangsmor.

- Det var her jeg fikk høre i en tilfeldig kommentar at jeg hadde krav på lønn i oppsigelsestid, ettersom arbeidsplassen min ble lagt ned under permisjon. Hadde ikke det vedkommende skrevet dette, hadde jeg aldri visst det. Er nå i gang med advokat og skal kreve penger fra tidl arbeidsgiver. Mest sannsynlig får jeg da ca 70.000 inn på konto, så TAKK til deg som nevnte dette:)

- I denne samme prosessen, har jeg spurt om mye hjelp og råd. Her har en nickbruker tatt seg tid til å skrive privat, komme med tips, og i tillegg fått råd fra egen familie med arbeid i  LO, kun for å hjelpe meg. Setter STOR pris! (vil ikke nevne nick uten tillatelse, hehe)

- Takket være dib og dette innlegget: http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144076520-noen-som-selgergir-bort-en-sofa-med-levering/#entry145643136 , sitter jeg nå i en god hvit sofa jeg fikk kjørt hjem, og levert på plass i stua, av lulusen. Igjen: TAKK!

- Jeg skrev et innlegg for et par dager der jeg nevnte at jeg hadde dårlig råd nå, pga tidligere arbeidsgiver, nav, og at jeg ikke får stønad til livsopphold fordi leiligheten jeg bor i ikke er registrert som godkjent utleieenhet.  Da fikk jeg plutselig en melding i innboxen, der en nickbruker tilbyr seg å gi meg masse mat fra fryseren sin for å hjelpe!! Jeg ble helt satt ut.. Så snilt! 

- Har også et x antall innlegg som anonym der jeg søker hjelp ang barnevern, x-kjæreste, besøksforbud, etc etc.  SÅ mange som kom med gode ord til meg under denne tiden, setter så stor pris på det. Og mange som skrev privat, og hjalp til med å fortelle egne erfaringer osv. Fikk mye hjelp og støtte herfra da :)

Går ikke an å nevne alt, så klart, men ellers så mye gode råd og hjelp jeg har fått herfra! 

Dib har gitt meg så mye positivt, og det er så mange GOOODE sjeler der ute. 
Forbi fotballfruehetsen, skrivefeilmobbingen, klaging på menn, brukere som spammer og masse trollerier, er dib egentlig fylt av snille, godhjertede kvinner, som tar seg tid til å svare, spørre, hjelpe og guide alle oss andre fortvilte og bortkommende damer!

Endret av Skeptisimo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din gir meg egentlig kun underholdning... Men det kan være gull verdt det ;)

Skrevet

Word :-) ... jeg har vært her en stund, men leser mest. Mye god underholdning når jeg er for slapp til å finne på noe annet. Men det beste er når ekte medmenneskelighet titter fram innimellom sladderen og spamminga. Jeg har, flere ganger, blitt ordentlig rørt over tråder her inne. Til mannens store forundring har jeg til og med grått noen ganger :-P Nattaklem til alle de fine damene!

Skrevet

Jeg har fått flere venner her inne, faktisk. Vi bor langt unna hveradre og har stort sett kontakt via facebook, men har også møtt hverandre.

Jeg har hatt noen som har sett meg når jeg har opplevd vanskelige ting i livet og ikke hatt andre å snakke med.

Jeg har fått en spesiell kontakt med en person her inne som har opplevd mye av det samme som meg ift mor og oppvekst (tenker du kjenner deg igjen om du leser bare dette ;) ), og vi har nå kjent hverandre via bim i et par år nå og fulgt hverandre gjennom opp og nedturer.

En person her inne har nylig gitt meg faglige råd i en for meg prekær og veldig vanskelig situasjon. Den personen har vært som et anker i en vanskelig tid, bare ved at jeg visste jeg kunne rådføre meg ift den situasjonen jeg har vært/er i. Utrolig å oppleve slikt av personer som i utgangspunktet er helt fremmede :)

Mulig du kjenner deg igjen også ;)

Jeg prøver å se forbi alt det negative, og fokusere på det som er hjertet av forumet - alle de gode damene som er positive, muntre og som støtter hverandre.

Jeg kan le av ting, jeg kan rase over ting, jeg himler oppgitt med øynene stadig vekk, jeg blir rørt.

Jeg kan av og til hjelpe andre også, og vet jeg har utgjort en forskjell for noen her inne.

Jeg tenker innimellom at jeg skal melde meg ut - men det positive ved forumet har holdt meg igjen.

En liten del av meg har fremdeles et lite håp om at jeg en dag skal oppleve å bli mor, derfor blir jeg her inne litt til...

Anonymous poster hash: 69a0b...abb
Skrevet

Jeg har fått flere venner her inne, faktisk. Vi bor langt unna hveradre og har stort sett kontakt via facebook, men har også møtt hverandre.

Jeg har hatt noen som har sett meg når jeg har opplevd vanskelige ting i livet og ikke hatt andre å snakke med.

Jeg har fått en spesiell kontakt med en person her inne som har opplevd mye av det samme som meg ift mor og oppvekst (tenker du kjenner deg igjen om du leser bare dette ;) ), og vi har nå kjent hverandre via bim i et par år nå og fulgt hverandre gjennom opp og nedturer.

En person her inne har nylig gitt meg faglige råd i en for meg prekær og veldig vanskelig situasjon. Den personen har vært som et anker i en vanskelig tid, bare ved at jeg visste jeg kunne rådføre meg ift den situasjonen jeg har vært/er i. Utrolig å oppleve slikt av personer som i utgangspunktet er helt fremmede :)

Jeg prøver å se forbi alt det negative, og fokusere på det som er hjertet av forumet - alle de gode damene som er positive, muntre og som støtter hverandre.

Jeg kan le av ting, jeg kan rase over ting, jeg himler oppgitt med øynene stadig vekk, jeg blir rørt.

Jeg kan av og til hjelpe andre også, og vet jeg har utgjort en forskjell for noen her inne.

Jeg tenker innimellom at jeg skal melde meg ut - men det positive ved forumet har holdt meg igjen.

En liten del av meg har fremdeles et lite håp om at jeg en dag skal oppleve å bli mor, derfor blir jeg her inne litt til...

Når man prøver er vel en av de viktigste tingene å holde motet oppe, og tenkte positive tanker. Og der er bim/dib-damene flinke til å gi gode ord!  :) Syntes du skal holde deg her til du er ferdig med 3.tri-forumet jeg :) 

Skrevet

Senest i dag: masse nyttig informasjon om hormonspiral!

Skrevet

Fått en god del gode råd ang barnet mitt :)
Og en god del underholdning :P

Skrevet

Masse underholdning! :)

Og en del svar på forskjellige ting. Har bla fått tolket noen tester.. HAHA!

Skrevet

Leksjon i rettskriving, gode råd om alt mulig, underholdning og noen fine meldinger og støttende ord :)

Anonymous poster hash: faa3f...12f
Skrevet

Når man prøver er vel en av de viktigste tingene å holde motet oppe, og tenkte positive tanker. Og der er bim/dib-damene flinke til å gi gode ord!   :) Syntes du skal holde deg her til du er ferdig med 3.tri-forumet jeg :)

Takk for det :)

Håper er jo så sterkt, så vanskelig å gi slipp på det..

Skrevet

Når man prøver er vel en av de viktigste tingene å holde motet oppe, og tenkte positive tanker. Og der er bim/dib-damene flinke til å gi gode ord!   :) Syntes du skal holde deg her til du er ferdig med 3.tri-forumet jeg :)

Takk for det :)

Håper er jo så sterkt, så vanskelig å gi slipp på det..

Ja det er forståelig! Da må du bare håpe videre! Jeg tror på at psyken spiller en stor rolle!

Skrevet

Jeg har fått noen veldig gode venninner faktisk. De har vært med meg i noen år nå, feiret rund dag sammen med meg, blitt kjent med familien min og er en del av hverdagslivet mitt. 

Hadde flere SA/MA etter mitt første barn og da var fellesskapet her inne gull verd. Først fordi jeg fikk hjelp til å håndtere mine egne tap og deretter ved at jeg på et vis fikk mening ut av det ved å være støtte for andre som opplevde det samme. 

Ellers får jeg ofte en bekreftelse ut av å lese her - at mannen min er fantastisk, at livet er godt og at vi klarer oss bra. Det skal man ikke kimse av. 

Har hatt et fint fellesskap her inne med mange fine damer som nå enten er i pause eller har forsvunnet, får se om det kan ta seg opp igjen. Heldigvis er noen igjen her ennå. 

Skrevet

Jeg har fått tips og oppmuntring omkring slanking, tilogmed noen som har skrevet på PM til meg med spørsmål og tanker omkring overvekt og gravid da jeg har litt erfaring. 

Har fått meg mang en god latter, som hjelper på en avogtil grå hverdag.

Har fått med meg flere sider i politiske saker (selv om ikke alt kan tas for god fisk)

Har fått hyggelige meldinger i innboksen om bloggen min, selv om det ikke står noe særlig i den. 

Har fått litt mer "baller" til å stå opp for meg selv via innlegg jeg har skrevet som anonym

i håpløse samboerforholds- og småbarns/babytider har jeg fått oppmuntring og tips som har fått meg gjennom ganske mye. 

Jeg har mye å takke BIM/DIB for i løpet av de 2,5 årene jeg har "bodd" her. Har også fått min andel av sure kommentarer og slikt, men jeg tror jeg har blitt litt mer hardhudet også av å være her. 

Skrevet (endret)

Nå har jeg vært her inne jevnlig i cirka 13 år. Er nok ikke den ivrigste skrivaren, men leser mye.

Jeg har fått gode råd når jeg har hatt behov for det. Jeg har grått, jeg har ledd, jeg har måttet vri hjernen på faglige ting, jeg har lært nye ting, ristet på hodet av håpløse ting, blitt provosert, opplevd både same- og sebratruser osv. Opplevde også ved en anledning å bli logget på en annens konto, noe som førte til større oppdateringer for noen år siden.

Jeg har rett og slett blitt underholdt, på godt og vondt! Alle mine tre barn er i skolealder nå, vi har heller ikke planer om flere barn. Likevel greier jeg liksom ikke melde meg ut. Livet her inne er på sett og vis blitt min "syklubb", hvor jeg kan snakke, bli rørt og le, akkurat når det passer meg:)!

Endret av Tyra79
Skrevet

Nå har jeg vært her inne jevnlig i cirka 13 år. Er nok ikke den ivrigste skrivaren, men leser mye.

Jeg har fått gode råd når jeg har hatt behov for det. Jeg har grått, jeg har ledd, jeg har måttet vri hjernen på faglige ting, jeg har lært nye ting, ristet på hodet av håpløse ting, blitt provosert, opplevd både same- og sebratruser osv. Opplevde også ved en anledning å bli logget på en annens konto, noe som førte til større oppdateringer for noen år siden.

Jeg har rett og slett blitt underholdt, på godt og vondt! Alle mine tre barn er i skolealder nå, vi har heller ikke planer om flere barn. Likevel greier jeg liksom ikke melde meg ut. Livet her inne er på sett og vis blitt min "syklubb", hvor jeg kan snakke, bli rørt og le, akkurat når det passer meg:)!

Sitter sikkert her om 13 år jeg og, og klager over vanskelig tenåringsjente, hehe:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Drar opp denne igjen jeg, nå som det bare er negativitet ute og går...

Så har jeg en å legge til:

I går gikk begge saksene mine kaputt, så jeg spurte her om noen hadde en saks å låne bort, og gjett om!
Mammaen til Will&Ailo kom til unnsetning, og lånte meg en saks! Så takket være henne fikk jeg sydd en søt liten bukse til vesla :)  Dib på sitt beste!

Skrevet

Mest underholdning, har vært her siden 2007, men har hatt opphold mellom "alle" graviditetene og "småbarnsperiodene", er her når jeg er gravid og i permisjonstiden.

Men det er et morsomt forum med masse futt i, de andre forumene er dritkjedelige... :P

Mye bra folk, og jeg har også mer enn en gang måtte felle en tåre pga innlegg her inne. :)

Skrevet

God underholdning i de 12-13 årene jeg har vært her inne :) Føler at jeg "kjenner" en del av brukerne etter hvert.

Anonymous poster hash: acb4c...4f2
Skrevet

Mest underholdning, har vært her siden 2007, men har hatt opphold mellom "alle" graviditetene og "småbarnsperiodene", er her når jeg er gravid og i permisjonstiden.

Men det er et morsomt forum med masse futt i, de andre forumene er dritkjedelige... :P

Mye bra folk, og jeg har også mer enn en gang måtte felle en tåre pga innlegg her inne. :)

hehe ja har felt noen tårer her gjennom åra eg og. Og masse latter!

Skrevet

Mye underholdning på anonymforumet. Føler enkelte tar forumet altfor seriøst og tenker litt ungdomskolefakter når folk klager slik som de gjør.

Trimesterforumene har gitt meg mye da. Masse gode tips av folk i samme situasjon.

Ja jeg er så glad for at jeg hadde trimesterforumet i graviditeten! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten! Betyrggende

Skrevet

Masse latter og noen tårer her også. For ikke å snakke om all dramaet.. Vi kan krangle så busta fyker, men om noen trenger hjelp her inne så samles vi alle sammen og prøver og hjelpe. Husker bla to tråder : en som ikke hadde noe penger til 17 mai og hun ble tilbydd 17 klær til barna, is , pølser, penger ol.

En annen tråd handlet om en kvinne som ble misshandlet av mannen og her var det også mange som tilbydde seg og hente henne, kjøre henne til et krisesenter , ta henne med hjem til seg ol.

Jeg syns det er så mange fantastiske damer her inne :)

Jeg har også vært med i noen flotte barselgrupper her inne som jeg har satt stor pris på :)

Skrevet

Mye latter og god info om egentlig alt mulig, har og fått ut litt frustrasjon :)

Men den som har fått mest ut av at jeg sitter her er mannen min som er fornøyd med at jeg lærte og bake brød fra en tråd av en av de gamle nickene inne på krangle :)

Skrevet

forumet gir meg et tidsfordiv samt at det finnes nokon hærlige mennesker bak nickene som he hjelpt meg å få mykje av livet tilbake ved støtte og åpne øyne <3 tusen takk for det. minnes lett lilla gorilla og sommerful i vinterland <3

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Som regel går det i en god dose humor i hverdagen.

Gode tips/råd om ungene..

Også har jeg en gruppe her inne som virkelig har gitt meg støtte gjennom tiden, både i forhold til problemer med samboeren, og fortvilelse over bosituasjon, de er jeg nok evig takknemlig ovenfor, for de fikk meg til å smile og le i en periode hvor jeg hadde mer lyst til å krympe sammen og gråte.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Og en stor takk til de som har hjulpet meg med rettskrivning her inne!!!

I 2009 var det tydelig at jeg har dysleksi, mens nå i 2013, så skal det en del til for å finne ut av det! Dette har gjort mye for selvtilliten min når det kommer til skriving, før var jeg flau over å ha dysleksi, for jeg klarte jo aldri å få til ord, men etter en god del påminner her inne, tips om sider med lære osv, så er jeg MYE flinkere på skrivingen min!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...