Gå til innhold

trenger råd ang tannpuss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten tass her,som rett og slett hater og pusser tenner,men jeg gjør det likevel hver morgen og kveld,det er veldig viktig,men jeg føler meg så slem,han hylgriner,hva kan jeg gjøre for og få det mest mulig koselig for begge? han har hatt tenner i 4månder nå.

Anonymous poster hash: 7081e...5a9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn har å hatet å pusse tennene i perioder. Det går over er min erfaring.. Å så kommer det tilbake igjen for en stund. Her før sommeren var det krig når tennene sku pusses på de to minste, hyling og skriking på begge. Nå løper de inn på badet finner tannbørstene fram selv og kriger om hvem som får tenna pusset først ;)

Så syng en tannpussesang, smil til barnet, men vær bestemt og vit med deg selv at han ikke lider noen nød selv om det høres slik ut så går det forhåpentligvis over.

Skrevet

Har du prøvd noe så enkelt som å bytte tannkrem? Tannpussen har vært et helvete her.. Så byttet jeg tilfeldig tannkrem, og denne falt visst veldig i smak.. Nå får jeg hvertfall pusset litt uten en kamp, og det går bedre og bedre..

Vi synger alltid sanger, ler og tuller for at det skal bli gøy. Han får og holde på med tannbørsten ved bleieskift osv.. alt dette hjelper litt her.

Anonymous poster hash: 8e256...c83
Skrevet

Hos oss har det hjulpet at den av oss som hjelper henne også pusser tenner- gjerne at hun får styre vår tannbørste i vår munn (at vi pusser tennene på hverandre). Hun er også veldig glad i fluortablett, og vet at hun må pusse for å få dette. Det å spytte i vasken er også veldig stas. Nå er nok jenta vår eldre enn din (2 år) siden du skriver at barnet har hatt tenner i fire mnd, men vi har brukt de samme triksa en god stund.

Skrevet

Vi sang og fristet med flour og alt mulig.. men han ble godt over 2 år før det var greit med tannpuss.. pusse måtte vi jo, så har hatt mange krangler..

Skrevet

Tusen takk,det skal prøves ut,mange fine råd :),men innimellom må jeg bare si at jeg ikke vil pusse tennene hans,for noen ganger gråter han bare han ser på den,men jeg gir ikke opp,jeg vil ikke at sønnen min skal få stygge tenner.

Skrevet

Tennene skal pusses uansett hvor mye ungen skriker og protesterer. Basta.

Skrevet

Her er det tvangspuss ;-) Er alikevel litt mindre protester på lillebror enn det var på storebror. Sistnevnte er forøvrig nå 4 år og en drøm når det kommer til tannpuss. Ingen traumer der, altså ;-)

Skrevet

Her er det ingen protest på tannpussen, men jeg får desverre ikke til teknikken helt :(

Barnet er 1 1/2 år og gaper til tannbørsten. Erter litt ved å bite igjen og å dytte den ut med tungen, men ingen protester eller noe.

Desverre føler ikke jeg at jeg får skikkelig tak på dette. Føler ikke jeg får til god nok pussestilling til å komme godt nok til overalt, og at tannbørsten sklir og dunker borti tannkjøttet :/ Noen tips?

Anonymous poster hash: b9a48...55b
Skrevet

For oss har det hjulpet å avlede.. Sanger, eventyr og regler! Da glemmer de tannpussen.

Bare begynn å si:

Ellinga, vellinga vatlansguten, slo til kjærringa midt på truten! Det skal du ha ditt gamle troll, fordi du ikke kunne telle til tolv! En, to....

Eller: En to tre fire fem seks sju, reven var en hønsetjuv!

Sju seks fem fire tre to en, reven tok et hønseben!

Eller: Hvem banker, sa Per Anker.... osv!

;)

Har en liten tass her,som rett og slett hater og pusser tenner,men jeg gjør det likevel hver morgen og kveld,det er veldig viktig,men jeg føler meg så slem,han hylgriner,hva kan jeg gjøre for og få det mest mulig koselig for begge? han har hatt tenner i 4månder nå.

Anonymous poster hash: e97a4...e5a

Skrevet

Puss puss så får du en suss, puss så får du en suss. Hver eneste tann med børste og vann, puss så får du en suss! (Og en suss på nesa)

Om igjen og om igjen....

Skrevet

Jepp, den slår også an! :)

Puss puss så får du en suss, puss så får du en suss. Hver eneste tann med børste og vann, puss så får du en suss! (Og en suss på nesa)

Om igjen og om igjen....

Skrevet

Takk for tipsene :) og honningmelon,du trenger ikke være uhøflig, jeg VET at jeg må pusse tennene hans.

Gjest Anonymbruker85
Skrevet

Høres ikke gøy ut, heldigvis har det aldri vert noe problem her, han gaper opp og synes det er helt greit og pusse tennene, han er 7mnd,vet ikke hvor gammel din er,men går seg nok til. syng og vær blid mot han,er vel det eneste rådet jeg kan komme med :)

Skrevet

Eh, uhøflig?

Eh, ja. HI antydet vel aldri at alternativet var å ikke pusse tenner. Så du kom jo ikke akkurat med noen bra tips, men heller en slags formaning... Ser ikke vitsen.

Har ikke noe tips til deg HI, men du er ikke den eneste som har det slik. Tannpuss er et h****** her i huset, jeg håper det plutselig blir bedre! :)

Anonymous poster hash: 957cd...e61

Skrevet

Det var da ikke uhøflig i det heletatt. Det var et uttrykk for hvordan vi ser på tannpuss i vårt hus. Hadde ingenting med noe formaning å gjøre.

Skrevet

Eh, uhøflig?

Eh, ja. HI antydet vel aldri at alternativet var å ikke pusse tenner. Så du kom jo ikke akkurat med noen bra tips, men heller en slags formaning... Ser ikke vitsen.

Har ikke noe tips til deg HI, men du er ikke den eneste som har det slik. Tannpuss er et h****** her i huset, jeg håper det plutselig blir bedre! :)

Anonymous poster hash: 957cd...e61

Prøver dere med rim, reggler, eventyr og sanger da? Avledning?

Skrevet

Jeg synger en sang, tannpussen varer så lenge jeg synger. Ikke hele tiden lenger, men 4-åringen spør gjerne etter "tannpussangen".

I perioder sang jeg ganske høyt for å dekke over hylingen. :)

Anonymous poster hash: 6f525...171

Skrevet

Her funka avledning dårlig, så det vart tvangspuss i periodar. Det går det også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...