Gå til innhold

Noen som har erfaring med Pergotime her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til gynekolog på grunn av langvarige blødninger. Fant ut at det var på grunn av manglende eggløsning. Han ga meg pergotime for å få eggløsning og så håpte han at kroppen skulle ordne opp selv. Altså jeg fikk de først og fremst for å få en stabil syklus, ikke for å bli gravid. (Selv om det ikke gjør noe at jeg blir gravid nå) 

Men det jeg stusser litt på nå er at overalt hvor jeg leser så står det at det er anbefalt å ha en pause måned på grunn av fare for overstimulering. Men gynekologen sa til meg at jeg skulle ta de i 3 mnd etter hverandre og ikke ha noen pause. Noen andre som har tatt disse flere mnd etter hverandre uten noen pause?? Ble så usikker på om jeg burde ta en pause eller ikke. Spurte også gynekologen om dette når jeg var der, men han mente det ikke var noen fare.

Anonymous poster hash: 9542b...6a8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte pergotime for å bli gravid. Kan ikke huske å ha pause mnd.

Men ikke gå på de forlenge, for de gir økt risiko for kreft i underlivet. Men det er over lengre tid altså. Ikke bare 3 mnd :) les bruksanvisningen godt, for de gir litt bivirkninger.

Anonymous poster hash: f2391...dab

Skrevet

Takk for svar! Ja, bivirkningene har jeg merket allerede. Merket du noen? Og ble du gravid? :)

Hi

Skrevet

Jeg hadde hetetokter og til tider humørsvinginger. Ble gravid på dobbel pergokur etter laproskopi. Har pco

Anonymous poster hash: f2391...dab

Skrevet

Jeg måtte ha en pause annenhver mnd. Fikk masse bivirkninger også

Anonymous poster hash: 7110d...cdd

Skrevet

Hva er det verste som kan skje da visst man ikke har pause annenhver måned?

Hi

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ta annenhver måned, for Pergo-kuren ville virke måneden etter også uten at du tok tabletter. Kroppen ble overstimulert om man tok hver måned og det var ikke bra, men vet ikke eksakt hva som kunne skje. Med meg klaffet det på første kuren og jeg har baby i magen nå :)

Anonymous poster hash: 3778e...8bc
Skrevet

Pergotime er det verste medikamentet jeg har brukt, men jeg har endometriose - og damer med endo burde aldri ha fått skrevet ut preparatet. Det kosta meg nesten en hel eggstokk fordi pergoen gjødsla endometriosen. Ble dessuten overstimulert og levde i et smertehelvete i tillegg til hetetokter. Kanskje inhabil til å uttale meg på grunnlag av dette, men vit ihvertfall at pergo ikke er noe å spøke med.Det er ingen lettvint løsning som mnge tror.

Anonymous poster hash: d0fbd...6b3

Skrevet

Jeg tok pergotime før inseminasjon. Ingen bivirkninger. Gravid på første forsøk. 2 egg løsnet og toeggede tvillinger ble det jamnenmeg også!

Anonymous poster hash: df6e8...2ce

Skrevet

Jeg fikk pergotime på grunn av lange sykluser og ble dermed ikke gravid etter to års prøving. Hadde sykluser på alt fra 30 til 120 dager.

Fikk 5 kurer, men ingen beskjed om å ha pause. Ble gravid etter 4. kuren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...