Gå til innhold

Erfaring med Dong Quai?

Anbefalte innlegg

Vi skal i gang med vår 2 pp nå i begynnelsen av oktober.. Med en mann som har reisejobb blir det jo bare prøving annenhver mnd, så nå gleder jeg meg til å komme i gang igjen :)

Det jeg lurer på er; hva er deres erfaringer med Dong Quai?

Selv om dette bare er vår 2 pp er jeg nyskjerrig på dette å tenker at det kunne jo vært gøy å prøve å se om det kan hjelpe til med å få det til å klaffe :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144082881-erfaring-med-dong-quai/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen personlig erfaring med det dessverre, men en venninne av meg begynte på det. For henne så funket det bra, og hun ble gravid kjapt. Vanskelig å vite om det er tilfeldigheter eller ikke, men jeg har litt trua på det jeg:-) Skal i gang i oktober jeg og, men prøver uten til å begynne med:) Når har du eggløsning?

Så flott det funket for henne! Når man stadig hører om folk har positive erfaringer med det så gir det jo håp og man får troa på at det faktisk er noe som funker..

Har regnet meg frem til at jeg har eggløsning 6.10.. Hva med deg? Masse lykke til!:)

Annonse

Har ingen personlig erfaring med det dessverre, men en venninne av meg begynte på det. For henne så funket det bra, og hun ble gravid kjapt. Vanskelig å vite om det er tilfeldigheter eller ikke, men jeg har litt trua på det jeg:-) Skal i gang i oktober jeg og, men prøver uten til å begynne med:) Når har du eggløsning?

Hadde de forsøkt lenge før hun begynte med Dong quai?

Anonymous poster hash: ab55c...676

Kastet akkurat et tomt glass her.. Gått på det i 2-3 mndr. Ikke noe resultat.. Har hørt mange som sier det funker, men jeg tror nok det er mye tilfeldigheter og. Husk å bare bruke fra 1. mensdag og frem til el. Bytt evt til wild yam da. Lykke til!

Tok DQ til 3pp... Hadde hatt lange sykluser og ikke mye tegn på eggløsning. I 3pp kom EL på dag 14 og spiren satt :-) 8+3 i dag :-) fikk iallefall skikkelig mye EL slim og andre tegn på EL den runden. Har troa!

Takk for svar dere! :)

Jeg tenker at det kan jo ikke skade å prøve hvertfall..Fikk mensen i kveld så da kjøper jeg i morra tenker jeg :) Så er det vel bare å vente å se..

Tusen takk Småen100, og lykke til videre :)

Så gøy, Swopie87#Lillegull+Spire :D lykken til i tiden fremover!

Dq skal gjøre at blodgjennomstrømningen til livmoren blir bedre. Det kan jo gjøre slimhinnen tykkere og bedre rustet til å ta imot egg. Jeg tror nok jeg fikk en viss effekt på dette. Har hatt små blødninger siden jeg sluttet på p pillen for et år siden, og de ble større med dq. Hvis du fikk mensen må begynner du så fort som mulig.

Sånn jeg har forstått deg gjør helsekostproduktene følgende:

Dq- økt blodgjennomstrømning til livmor, tas frem til el. Må slutte da pga økt fare for spontanabort.

Bidronninggele - hjelper på modning av egg.

Wild yam - hjelper egget å feste seg, stimulerer til produksjon av progesteton. Tas etter el.

Grapefruktjuice - gjør el slimet tynnere slik at det blir lettere for sædcellene å svømme. Dette merker jeg faktisk veldig!

Dq skal gjøre at blodgjennomstrømningen til livmoren blir bedre. Det kan jo gjøre slimhinnen tykkere og bedre rustet til å ta imot egg. Jeg tror nok jeg fikk en viss effekt på dette. Har hatt små blødninger siden jeg sluttet på p pillen for et år siden, og de ble større med dq. Hvis du fikk mensen må begynner du så fort som mulig.

Sånn jeg har forstått deg gjør helsekostproduktene følgende:

Dq- økt blodgjennomstrømning til livmor, tas frem til el. Må slutte da pga økt fare for spontanabort.

Bidronninggele - hjelper på modning av egg.

Wild yam - hjelper egget å feste seg, stimulerer til produksjon av progesteton. Tas etter el.

Grapefruktjuice - gjør el slimet tynnere slik at det blir lettere for sædcellene å svømme. Dette merker jeg faktisk veldig!

Annonse

Jeg fikk mensen 10. September, og den varte i 3 dager. Begynte derfor med DQ 14. September. Har gått på det frem til i går. Forventet å få EL en av dagene denne uken. Skulle ta en EL-strimmel i går, men bommet og tok en graviditetstrimmel i stedet. Der var det en svaaak strek. Sterkere i dag. Jeg er i sjokk. EL må ha kommet ekstreeeemt tidlig denne måneden. Om det er DQ som er skyld i det vet jeg ikke, men nå krysser jeg fingrene for at spiren blir i magen min:-D

Har brukt DQ denne mnd, og er 11 dpo. Det som foreløpig er forskjellig er at de ekle mensmurringene mangler. Pleier å ha dem fra noen få dager etter el. Puppene mindre ømme enn de pleier også. Andre som har opplevd dette?

• 8 måneder senere...

En stund siden aktivitet, men jeg prøver igjen :-)

Jeg er veldig usikker på om jeg har El. Og jeg har en syklus på ca 32 dager 2+eller 2- .

Jeg prøvde meg på Dong quai nå etter tr, fikk tr den 4 mai. De siste ukene har jeg hadd kjempe vondt i magen, stikkninger og mens murringer noe jeg sjeldent har hvertfall aldri så lenge og intense smerter. Hva kan det være tro? Tillegg endel kviser de siste dagene :-( har hatt litt små vondt i korsryggen de siste to dagene. Kommer dette av Dong quai?

Jeg har prøvd og El teste meg men ingen pos El test ennå :-/ er så redd jeg prøver forgjeves

Noen som kjenner seg igjen? Noen som har fått tilbake El av Dong quai ?

Håper på svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...