Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 Jeg har forlatt barnefar, og sitter nå med vår felles datter på snart 1 år alene. Han er ikke særlig glad eller enig i det, og sier han skal sloss for sine rettigheter osv... Grunnen til jeg flyttet ut var at jeg var mer eller mindre alene om omsorgen for vår datter, mens han reiste land og strand rundt på besøk til venner og familie, festet hver helg osv. At han hadde en samboer og en liten datter hjemme gikk visst totalt i glemmeboken, og jeg orket ikke være husmor, alenemor, vaskehjelp, elskerinne, kokke osv mens han var ute og levde livet. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lagt våken og lurt på hvor han blir av, om noe har skjedd, og vært forbannet for planer vi har hatt sammen alle 3 som en familie har gått i vasken for han ikke har møtt. Problemet er bare nå da; Han vil jo ikke at jeg skal ha omsorgsretten til vår datter, han vil ha den han (ikke at jeg kan skjønne hvordan han skal få det til alene....!) Og nå når jeg har flyttet ut, så sitter jeg uten penger... Jeg kunne bare ikke bo der lengre, for etter jeg gav beskjed om forrandring eller flytting så ble det ett sant helvete. Så... Jeg var på Nav, jeg kan kun søke på overgangsstønad dersom far skriver under på papir der det står vi har gått hver til vårt, og hvor barnet vårt skal bo (og de nekter han skrive under på). Så da er det bare å glemme... Jeg bor hos noen venner nå i skrivende stund, i dems "hybelleilighet", og jeg bor her med min datter. Jeg har så og si ikke penger siden jeg ikke har jobb, og vi har heller ikke barnehageplass. Barnehage går heller ikke i orden før vi finner ut hvor barnet vårt skal bo til daglig, ergo; Jeg får ikke jobbet siden jeg ikke har noen til å passe henne så jeg kan finne meg en jobb. På en uke bruker vi ca 1000 kroner totalt på mat, klær, bleier, buss og vanlige husholdningsting som vaskemiddel osv. Noen som vet hvilke vei jeg skal gå videre nå? Jeg er helt låst nå på hva jeg skal gjør videre... Anonymous poster hash: 0ca48...b06
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Du må bestille time til mekling hos familievernkontoret. Alle samboere med barn under 16 år må til obligatorisk mekling ved samlivsbrudd. Etter meklingen kan du søke om stønader som alenemor. Anonymous poster hash: 6c813...f3f
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 Du legger ved adresseendringen som du fikk fra folkeregisteret når du endret adressen din. Du må også bestille time til mekling og legge meklingsattesten ved. Du kan evt sende inn søknaden, og når nav ringer og spør etter meklingsattesten kan du fortelle at den blir ettersendt dersom det er lenge å vente på mekling. Han MÅ ikke skrive under på at du har flyttet, det gjorde ikke min heller, og tro meg - det er de på nav klar over at skjer Send meg en pm hvis du vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå