Gå til innhold

Kjedelig mat i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lunchen består av brødskiver med salami, gulost, leverpostei, eller prim. Aldri noe annet. Aldri noe tilbehør. Til fruktmåltidet er det kun banan, eple, eller appelsin. Jeg har spurt om de varierer noen gang, men de sier at de holder seg til de mest barnevennlige tingene fordi det fungerer. Selv da jeg var barn fikk vi litt tomat, agurk, paprika, redik og lignende på bordet, og de fleste spiste det ved, eller på brødskiva. Vi hadde ofye smakslek, der vi med bind for øynene skulle gjette hvilken frukt, eller grønnsak vi spiste. Vi hadde stor variasjon i frukt hver uke. Av og til fikk de tak i eksotiske ting. Her har de nesten ikke noe og de gjør jo ingenting. Er det dette som er vanlig?

Anonymous poster hash: 41299...bee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er ganske vanlig med brødskiver og et fast utvalg med pålegg + melk/vann. Der jeg jobber hender det vi skjærer opp litt agurk, tomat eller parika, men ikke hver dag + juice en gang i uka ellr noe. Jobber i kommunen, så matbudsjettet er ikke så stort, så det blir ofte litt ensformig. 

Anonymous poster hash: 34de1...3f2
Skrevet

Kjipe greier..

Her blir alt anna enn frukt sendt med heimafrå, så vi har ingen å skulde på om måltida blir kjedelige. Egentlig ei fin ordning.

Skrevet

Sånn som det er nå skulle jeg ønske at det var lov med matpakke, eller at vi fikk sende med annen frukt og grønt. Ikke tillater de yoghurt, eller smoothie heller.

Skrevet

Jeg tror det er fint at barna venner seg til å spise kjedelig mat til hverdags. Smaksleker eller en fest med annen mat er selvfølgelig fint, men i hverdagen er det greit å venne seg til at mal er noe man spiser for å slippe å være sulten og det trenger ikke være noen stor kulinarisk opplevelse hver gang.

Anonymous poster hash: 78d5c...b26
Skrevet

Hos oss er de veldig flinke til å variere. Tror de har ganske fast utvalg av pålegg, men litt mer spennende enn det du sier til vanlig (tubeeost, brunost, kremost bl.a)  og av og til ekstra, som kokt egg, fiskepudding el.

Frukten er det vi foreldrene som kjøper inn på omgang, men etter liste fra barnehagen. Frossenfrukt til smoothie er fast (det lager de en gang i uka til alle barna), druer, pærer ananas, melon, mango er ting jeg kommer på at har vært på lista i tillegg. Tror det pleier å være 7-8 forskjellige frukter og de varierer litt fra uke til uke.

Anonymous poster hash: 5a5f6...6fb
Skrevet

Hørtes fryktelig kjedelig ut, og er absolutt ikke slik i vår barnehage. Der er det variasjon i pålegg og frukt, og alltid grønnsaker til/på brødskivene. Varm lunsj på fredagen som regel...

Vil anbefale deg å ta kontakt med FAU representanten på avdelingen, event engasjere deg i Fau selv. Er sikkert flere foreldre som tenker som deg, og det er lettere å bli hørt når en er mange! :-)

Skrevet

Min datter går i kommunal bhg. Det serveres frukt to ganger om dagen, og en gang i uka er det varm mat til lunsj. Frukten varierer etter hva som er. De får også grønnsaker og dipp en gang iblant istede for frukt. Når et barn har bursdag har de en egen meny de kan velge fra. Så jeg er veldig fornøyd med maten de får i bhg

Anonymous poster hash: c8f57...c8a

Skrevet

I vår bhg er de i allefall flinke til å variere. Det er alltid for eks. paprika og agurk til brødmåltidene. Og variert, sunn og hjemmelaget varmmat en gang i uka.

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å ta det opp. Jeg synes også det er lenge å gå uten mat fra brødskivene klokka elleve og til frukten klokka to. Ofte spiser mitt barn bare en skive, og er utsultet til henting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...