Gå til innhold

Amming og hårtap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ammet i 6 mnd nå, og nå begynner håret mitt å falle av... Ligger en pen liten kladeis m hår i sluket hver gang, og det er hår på alle klær og overalt. :-(

Noen som vet om det er noe som hjelper? Jeg har ganske tynt hår fra før, så føler ikke jeg har så mye å gå på...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme problemer her.... Aner ikke hva jeg skal gjøre! Noe av det er begynt å vokse ut igjen nå, da jeg har vært slik helt siden fødselen (ungen min er også 6 mnd), så har steder på hodet hvor det er kort hår :/

Anonymous poster hash: 9c71f...75b
Skrevet

Trur ikke noe hjelper enn å klippe det kort ;) har selv alltid mista mye hår men nå tar det helt av vurderer å klippe meg bare for å slippe hår overalt ;) men samtidig er jeg så gla i håret mitt som endeligt har fått normal hårfarge å er langt :)

Anonymous poster hash: 30411...646

Skrevet

Å mi er foressten bare 3mnd

Anonymous poster hash: 30411...646

Skrevet

Det er helt normalt! Vanligvis mister vi mindre hår mens vi er gravide, sist mistet jeg ingenting hår i 9 mnd. Fra ca 3 mnd etter fødsel mister man alt håret man normalt skulle ha mistet i løpet av den perioden man var gravid. Dvs gjennomsnittlig 100 hår om dagen i 9 mnd. Når alt detter av på en gang, virker jo dette mye. I tillegg rekker ikke håret å vokse ut i mellomtiden, og man kan få flekker nesten uten hår. Det vil vanligvis vokse ut igjen og bli normalt.

Her kan dere lese mer om dette:

http://ammehjelpen.no/artikkel/166/hartap-og-amming

Anonymous poster hash: e05d0...cfe
Skrevet

Hrmf, kanskje en tur til frisøren må til, da... :-(

Skrevet

Mini er straks 3 mnd. Når jeg vasker håret og drar hånda gjennom håret får jeg med meg en hel haug hår. Ekkelt. Har tykt hår så det vises ikke, men hvis jeg skal miste så mye i lang tid så vet jeg ikke hvordan det vil se ut.

Skrevet

Samme har skjedd med meg etter alle fødslene. Det starter ca 3 mnd etter fødsel, og det roet seg ca 6 mnd etter fødsel.

Det ser morsomt ut når alt håret begynner å vokse ut igjen.

Skrevet

Samme her!Sluket blir tett hver gang og jeg grer en liten ball av hår når jeg grer meg etter dusjen..Jeg er kort ved øra for å si det sånn!! :P
Sønnen min er 5 mnd og lugger meg masse i tillegg....Så er spent på sluttresultatet her :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...