PintSizedDictator Skrevet 24. september 2013 #76 Skrevet 24. september 2013 Kan dere være så snill å kutte ut quotingen og bare henvise til hverandre? Interessant diskusjon men utrolig slitsomt å lese. Men da ser hun jo ikke at jeg har svart. Bortsett fra det så er jeg enig. Jeg skulle gjerne visst hvordan man kutter ned på den, men det er visst ikke så lett å finne ut av.
Cat.68 Skrevet 24. september 2013 #77 Skrevet 24. september 2013 Skulle virkelig ønske jeg klarte å forkorte quotes... For å ta det fra begynnelsen; Det er ingen forskjell på hån og harselas, men det var heller ikke det jeg sa:) Nå ilegger du meg meninger jeg ikke har, igjen. Jeg sier at jeg selv ikke syns jeg håner ham, -men- jeg står fritt til å gjøre det om jeg vil, i og med at han er en offentlig person. Du må lese det som -står- der. Jeg skulle linket, men akkurat nå finner jeg ikke igjen det innlegget. Jeg får fortsette å lete. Men... så er det ikke jeg som er bevispliktig her heller. Det er ikke jeg som kommer med påstander om at healing er reelt. Disse alternative vennene dine er noe helt annet enn Snåsamannen. Joralf er en meget kristen mann. Det er nettopp -det- jeg tar utgangspunkt i når jeg snakker om ham. Denne mannen er -ikke- enig i at alt har en naturlig forklaring. Han tror at hans "krefter" kommer fra gud. Som om gud hadde åpenbart seg i en 90 år gammel mann fra Snåsa. Men for all del, resten av det du skriver kan jeg være enig i. De som ble brent på bålet ble ikke drept ene og alene fordi de hadde kunnskap om urter. Hvor kom folkets frykt fra tror du? Den kom fra presteskapet, med bibelen i hånd. Sammenligner du dette med klarsynthet og healing? Jeg ser ikke helt hvor du vil med akkurat denne delen av innlegget ditt. Er det for å fremme et argument om hvordan menneskers oppfatning av hva som er reelt og ikke, stadig endrer seg? I så fall er jeg helt enig. Det er jo ubestridelig sant, noe man finner ut ved å åpne en bok, men nå var jo det ikke det dette handlet om, ikke for min del i hvert fall. Når du omtaler "kreftene" som energier, så er jeg mer tilbøyelig til å høre etter. Jeg er fullstendig klar over at det er mye man ikke kan forklare. Jeg lærte en gang av en gresk mann, som var mester i Tai'Chi, hvordan jeg kan "føle" energien min og gjøre hendene mine varme. Kanskje det er det Snåsamannen gjør? Sammen med Cold Reading. Nå har jeg ikke lest nok om energier så jeg skal ikke uttale meg så my om akkurat den delen. Du har for så vidt helt rett i at det er en spennende tanke. Jeg er ikke verre enn at jeg skulle ønske magi fantes også, uten å for øvrig dra paralleller mellom de to. Det var bare en tilføyelse. Jeg tviler ikke på historien din, og jeg tror ikke at terapeuten din drev med noe humbug. Som sagt, dette meg å lese energier og rette de opp etc. er noe jeg vet lite om. Jeg vil ikke gå så langt å kalle det for magiske, overnaturlige krefter, for jeg tror at det er en meget logisk og rasjonell forklaring på det de gjør, vi bare vet ikke om den enda, mye fordi, som du sier, de har til i dag blitt ansett som kvakksalvere og hvem vil vel forske på noe som ikke de kan ta seriøst? Jeg er forresten lettet over at det gikk bra med deg og frustrert over en del Legers holdninger. Men det du gikk igjennom er noe annet enn fenomenet Snåsamannen og det er der min logiske tankegang møter på en hel del barrierer. Jeg syns faktisk det er en -veldig- spennende tanke. Å kunne bruke energiene slik du forklarer. Det hadde vært fantastisk. Jeg ville bøyd meg ydmykt i støvet om man en dag finner ut at Healing har noe for seg. At mennesker som Joralf kan helbrede kreft og HIV ved håndspåleggelse, men innen det skjer så vil jeg være høyst skeptisk og forholde meg til realiteten. Men... det er jo en grunn til at jeg er håpløst forelsket i Fantasyens verden. Tenk om bare en brøkdel av det som står der var mulig? Jeg er ikke helt uten drømmer og fantasi skjønner du, men jeg har vel møtt meg selv i døren nok ganger til at min virkelighetsoppfatning blir noe hardere og mer kynisk enn din og andres. Jeg beklager et meget oppstykket og rotete svar... har en sønn som vil ha oppmerksomhet, så jeg mister tråden i det jeg skriver hver gang jeg forsvinner fra skjermen for å kose eller gi mat eller hva det nå enn er han vil Se der, da viser det seg at vi ikke står så langt fra hverandre likevel.Du skjønner, de aller aller fleste med slike evner ser på det som arbeide med energier. Å tru på Gud er for mange det samme som å tru på ren energi .Gud=energi, de 4 elementer som skall til for å opprettholde liv.Det er oftest ikke noen motsetning å kalle det gud eller energi hvis du har lettere for å assosiere med det. Alle som jobber seriøst med healing jobber jo med å rette opp i blokkeringer i energibanen hos dem de vil hjelpe. For å gjøre det bruker man også det jeg kaller universalkraften (som jeg ser på som ren energi) mens de troende gjerne da kaller Gud. Kilden er dog den samme for hvs en man trur på.
Musemorbr / Skrevet 24. september 2013 #78 Skrevet 24. september 2013 Er det bare meg, eller er dette den beste tråden siden "masseflukten"? Skulle forrsten sendt deg en pm Cat. Har noe skikkelig merkelig jeg lurer på om du har forstand på, men det får bli senere, eller i morgen. Må løpe nå.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #79 Skrevet 24. september 2013 Skulle ønske jeg visste hvordan man kutter ned sitatene..-.- Skulle ønske du kunne vært med meg på Medium kveld Finnes ingen tvil om at enkelte evner å snakke med andre siden Anonymous poster hash: ebffc...895 Jeg hadde vært med om jeg kunne. Hvis det kunne overbevist meg om at jeg tar feil så er jeg ikke verre enn at jeg hadde innrømmet det Samtidig så er tanken på at det finnes noe der ute veldig skummel. Fantasien min er forkvaklet nok som det er, om jeg ikke skal -vite- at de døde er rundt meg hele tiden også. :S Ser du kommer fra Bergen Anbefaler deg å prøve ut alternativ kveldene her. Ervingen kulturhus I morgen er det healing kveld. http://www.spiritualist.no/ Anonymous poster hash: ebffc...895
PintSizedDictator Skrevet 24. september 2013 #80 Skrevet 24. september 2013 Skulle ønske jeg visste hvordan man kutter ned sitatene..-.- Skulle ønske du kunne vært med meg på Medium kveld Finnes ingen tvil om at enkelte evner å snakke med andre siden Anonymous poster hash: ebffc...895 Jeg hadde vært med om jeg kunne. Hvis det kunne overbevist meg om at jeg tar feil så er jeg ikke verre enn at jeg hadde innrømmet det Samtidig så er tanken på at det finnes noe der ute veldig skummel. Fantasien min er forkvaklet nok som det er, om jeg ikke skal -vite- at de døde er rundt meg hele tiden også. :S Ser du kommer fra Bergen Anbefaler deg å prøve ut alternativ kveldene her. Ervingen kulturhus I morgen er det healing kveld. http://www.spiritualist.no/ Anonymous poster hash: ebffc...895 Hvor ofte er det slike kvelder? Akkurat nå er jeg helt fastlåst hjemme av div. årsaker som du sikkert ikke vil vite
Fero Skrevet 24. september 2013 #81 Skrevet 24. september 2013 (endret) Disse alternative vennene dine er noe helt annet enn Snåsamannen. Joralf er en meget kristen mann. Det er nettopp -det- jeg tar utgangspunkt i når jeg snakker om ham. Denne mannen er -ikke- enig i at alt har en naturlig forklaring. Han tror at hans "krefter" kommer fra gud. Som om gud hadde åpenbart seg i en 90 år gammel mann fra Snåsa. Men for all del, resten av det du skriver kan jeg være enig i. Bøyer meg i støvet for denne, mens jeg humrer litt for meg selv. Der har vi noe av essensen i det, synes jeg. Vitenskap og fysikk er spennende saker. Religion er for meg ikke fullt så spennende. Det må baseres på noe, mener nå jeg. Nå høres det kanskje ut som om jeg motsier meg selv, men dere som vil forstå gjør sikkert det. Muligens kanskje lissom atte. Mennesker kommer og går, mens energi består Dét kan jeg se for meg. Endret 24. september 2013 av Fero
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå