Gå til innhold

Erfaringer med kopperspiral da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fornøyde? Ikke vært så fornøyd med hormonprevansjoner før, så vurderer spiralnuten hormeoner np etter fødsel nr tre. Skal nok ikke ha flere barn og vil føle meg trygg.

Vil ikke sterilisere meg.

Kan dere fortelle om denne spiralen? :) Takker!

Anonymous poster hash: 9a212...3c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Spiral uten hormoner" skulle det stå. Dumme mobil.

Fornøyde? Ikke vært så fornøyd med hormonprevansjoner før, så vurderer spiralnuten hormeoner np etter fødsel nr tre. Skal nok ikke ha flere barn og vil føle meg trygg.

Vil ikke sterilisere meg.

Kan dere fortelle om denne spiralen? :) Takker!

Skrevet

Jeg har hatt kobberspiral, det var helt ok å få satt den inn, hadde den i 5,5 år og har fått satt inn en ny nå, det var litt vondt å få byttet den, men ikke ille. Har hatt vanlig mens bortsett fra litt mer blødning første måneden og på slutten fikk jeg noen mellomblødninger, men tror jeg ventet litt lenge med å få tatt den ut :)

Anonymous poster hash: 2cec3...dff

Skrevet

Hva mener du med at du ventet lenge, er det fordi man må ta den ut innen en viss tid?

Om det gjør litt vondt å ta den inn/ut, er ikke det så farlig, bare smertene går over. Tenker mer på den daglige/månedlige tralten. :)

Skrevet

Jeg har to venninner som har hatt kobberspiral. Den grodde seg fast hos begge. Bare sånn til informasjon:s

Ellers vet jeg minimalt om den, annet enn at den er mindre sikker enn hormon-baserte prevensjonsmidler.

Skrevet

Jeg var super fornøyd jeg altså! Men har måttet fjerne nå pga kreft og endometriose. Er ikke bra å ha om man har endometriose for det kan gi økte blødninger.

Men jeg var super fornøyd! Verken vond å sette inn eller nappe ut :)

Skrevet

hadde min i 7 år sammenhengende jeg...ikke vondt å sette inn, eller ta ut. Var kjempefornøyd, men hadde økt blødning (en uke mens sammenhengende) og økte menssmerter. Har harr hormonspiral frem mot graviditeten, og har vært enda mer fornøyd med den, men jeg har kun hatt positive bivirkninger da ;)

Anonymous poster hash: 19950...20b
Skrevet

Jeg har kobberspiral og er superfornøyd.

Har alltid slitt med hormonpreparater så dette har fungert fint for meg. Er en som veldig lett blir gravid, men har heldigvis ikke blitt det på kobberspiralen. Har alltid hatt store smerter rundt mensen,men da denne forsvant trengte jeg ikke ringe meg syk neste hver md ;)

Fordeler: ikke så dyr som hormon (har jeg hørt), hos meg forsvant mensen pluss ( det som er viktigst for meg) ingen hormoner som gir mat til brystkreft celler -fikk påvist brystkreft for 3 år siden.

Skal nå til gyn. for å få tatt den gamle ut og ny inn (legen fant ikke snoren :huh: )

Anonymous poster hash: d0ebb...c3c
Skrevet

Jeg var super fornøyd jeg altså! Men har måttet fjerne nå pga kreft og endometriose. Er ikke bra å ha om man har endometriose for det kan gi økte blødninger.

Men jeg var super fornøyd! Verken vond å sette inn eller nappe ut :)

Håper det går bra med deg. Vet så godt hva du går gjennom og ønsker deg styrker og krefter til å komme gjennom de vansklige dagene. *klem*

Anonymous poster hash: d0ebb...c3c

Skrevet

Æsj, grodd fast?!

Flere som har opplevd det? Hvordan gikk det da?

Jeg har to venninner som har hatt kobberspiral. Den grodde seg fast hos begge. Bare sånn til informasjon:s

Ellers vet jeg minimalt om den, annet enn at den er mindre sikker enn hormon-baserte prevensjonsmidler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...