Gå til innhold

Skal man virkelig slite seg ut såå mye før barna kommer til verden?

<3Minesmå<3

Anbefalte innlegg

Gravid med tvillinger---> Jeg sover ingenting om natta (ikke en overdrivelse) sover mindre nå enn jeg gjorde når førstemann var nyfødt å skulle ha mat flere ganger i løpet av natta. jeg har kjempevondt i ryggen, har ikke sjangs til å bøye meg ned. Har lyst til å sette meg ned å gråte hele dagen. Stikkinger, murringer, små tak i ryggen hele tia og slimproppen har gått, men det skjer ingenting. Jeg har en 3 åring som er i trassalder, så akkurat nå er jeg veldig forsiktig med hva jeg sier å gjør til han , rett å slett fordi jeg ikke orker skrikinga å hylinga. Han vil ut å leke, og jeg prøver å være med han noen runder ut, men jeg klarer ikke lenge i gangen..

Er det virkelig sånn at man skal slite seg såå mye ut å bli helt ødelagt før fødselen? Neste uke skal jeg på UL igjen å da er jeg 38 fullgåtte uker. Kan jeg kreve å bli igangsatt?? Jeg har nådd ett punkt der jeg tenker at "nå gidder jeg ikke mer"!! Det er helt forferdelig... :( begynner å grine bare jeg leser det jeg har skrevet her... *synes synd på meg selv*

Fortsetter under...

Jeg skjønner så godt hvordan du har det!! Jeg er 36+5 med tvillinger og nå er jeg på bristepunktet.

Kan ikke huske sist jeg sov mer enn 2 timer sammenhengede, har sååå vondt i ryggen, er kvalm og generelt uvell og synes i grunnen alt er forferdelig. Nå de siste dagene har det toppet seg med at jeg har fått så mye vann i kroppen at alle bevegelser gjør vondt.

Hadde ikke trodd det var mulig å bli så sliten som jeg er nå. 

Jeg er jo selvfølgelig veldig glad for at jeg har gått så lenge med de to i magen og at de er estimert til å være stor og frisk når de kommer ut, men jeg er redd for at deres første møte med verden blir en helt utslitt mamma.

Jeg skal på UL på torsdag og hvis jeg ikke får noe mer info om hvor lenge jeg kommer til å gå før jeg evt blir igangsatt så er det fare for at jeg knekker helt sammen. Trenger sårt noe å forholde meg til.

Sender mange varme tanker til deg:)

Ja enig med deg! Hadde vært greit å hatt noe å forholde seg til :) hvis jeg ikke får noen oppløftende ord på neste kontroll så kommer nok jeg også til å knekke sammen :/ synd at svangerskapet skal være så tungt å fælt på slutten.. Gir meg liksom ikke lyst til å gå gravid flere ganger :( varme tanker tilbake til deg :)

Nei, kan ærlig innrømme at dette her ikke gir mersmak.

All ære til deg som klarer dette og har en 3 åring i tillegg!! Jeg klarer såvidt å ta vare på meg selv. Er så gale at jeg måtte sende hunden på besøk til svigers i dag når mannen skulle på jobb. Føler meg ganske ubrukelig.

Har ikke du heller fått noe pekepinn på når du evt blir satt igang? Jeg får forskjellig beskjed hver gang jeg er på kontroll. Lurer på om jeg bare skal nekte å gå fra KK neste gang;)

Så gøy at vi er like langt! Bare våg deg å føde før meg ;) Da blir det nok bare mer grining her ;)

Jeg er 34+5 og har fått time til en evt igangsetting når jeg er 38+2...det vil si at de må ha kapasitet på føden den dagen ellers blir det utsatt.

Hvor lenge har dere vært i dårlig form egentlig?

Selv er jeg jo i kjempeform og kan ikke tro at det er mulig når man bærer på to,

i mitt første svangerskap var jeg i helt elendig form de siste månedene og det var ikke til å holde ut...Var forberedt på at det skulle bli et helvete denne gangen også men utrolig nok er det stikk motsatt.

Må si jeg føler med dere, men det blir bedre når barna har kommet - da kan man i det minste få avlastning for å ta igjen søvn osv :)

Annonse

Jeg er 34+5 og har fått time til en evt igangsetting når jeg er 38+2...det vil si at de må ha kapasitet på føden den dagen ellers blir det utsatt.

Selv er jeg jo i kjempeform og kan ikke tro at det er mulig når man bærer på to,

i mitt første svangerskap var jeg i helt elendig form de siste månedene og det var ikke til å holde ut...Var forberedt på at det skulle bli et helvete denne gangen også men utrolig nok er det stikk motsatt.

Må si jeg føler med dere, men det blir bedre når barna har kommet - da kan man i det minste få avlastning for å ta igjen søvn osv :)

ÅÅ, misunnelig!! Men det er litt godt å vite at ikke alle blir like dårlig. Da er det kanskje håp for at jeg ikke trenger å legge rugekarrieren på is allerede:) 

Har slitt med hypermesis fra ca uke 5, så man kan vel si at det var da det begynte. Er ikke i nærheten så kvalm nå som jeg har vært, men tror aldri jeg fikk hentet meg helt inn igjen etter det sto på som verst. Tror helt ærlig at det som sliter på meg mest er at jeg ikke får sove noe som helst. Da blir alle andre plager forsterket og humøret er på bånn hele tiden.

Hvilket sykehus hører du til?

Jeg er så heldig å høre til Haukeland og har jo hørt rykter om at de ikke er så lett å ha med å gjøre på KK. Krysser fingre for at jeg får svar på hva som skjer videre når jeg skal på kontroll til uken.

De 18 første ukene av svangerskapet var jeg ekstremt dårlig.. Klarte ikke annet enn å ligge foran doskåla på badet heeele dagen. Men så begynnte kvalmen heldigvis å gi seg! Så følte jeg meg egentlig i veldig fin form helt til jeg begynnte å nærme meg uke 30.. Derfra har det bare gått nedover for min del desverre :( noe som gjør at jeg tenker at dette er siste gangen jeg er gravid, å det er jo litt synd :/ har ikke fått noen pekepinn på om når jeg evt blir igangsatt. Jeg måtte nesten sette meg ned å grine når jeg var på UL sist gang for at de skulle forstå hvor fælt jeg hadde det. Jeg trengte nesten ikke si noe, for jm så på meg at dette ikke var bra.. De små vokser fint som det skulle vært enlinger og de trives godt inne i magen og jeg er veldig gla for at de ikke ble prematur :) men nå har det gått så langt at jeg "orker" rett å slett ikke å ha dem der inne lenger. Jm sa det at hvis formen min å alt det der ikke hadde forbedret seg til jeg skal på neste kontroll, så kunne de VURDERE om de skulle sette meg i gang. Så det er jo ikke sikkert.. Men nå er det så ille at jeg skal gjøre alt jeg kan for å få bli igangsatt!! Om jeg så må ned på mine knær å hyle å skrike så skal jeg få dem til å skjønne at det ikke går lenger... Jeg skal på Levanger Sykehus og de er heller ikke så lett å ha med å gjøre når det gjelder sånne ting. De mener helst at jeg burde gå til termin, hvis de ikke kommer før. Jeg NEKTER!! Nå er det nok!

Nei, kan ærlig innrømme at dette her ikke gir mersmak.

All ære til deg som klarer dette og har en 3 åring i tillegg!! Jeg klarer såvidt å ta vare på meg selv. Er så gale at jeg måtte sende hunden på besøk til svigers i dag når mannen skulle på jobb. Føler meg ganske ubrukelig.

Har ikke du heller fått noe pekepinn på når du evt blir satt igang? Jeg får forskjellig beskjed hver gang jeg er på kontroll. Lurer på om jeg bare skal nekte å gå fra KK neste gang;)

Så gøy at vi er like langt! Bare våg deg å føde før meg ;) Da blir det nok bare mer grining her ;)

Du kan bare våge å føde før meg også! :P da blir det mer grining her og gitt!! :P hehe

Er tilfeldigvis inne og kikker og må si eg kjenner mg veldig igjen:-) har nå 2 måneder gamle tvillinger, og svangerskapet var jævlig. Masse plager og depresjon og bekymringer på toppen. Følte mg ikke ivaretatt av legene, de var bare opptatt av de små. Mn alt i alt var d verdt d:-) har fått to sjønne små småtroll og svangerskapet er fortrengt:-) så hold ut jenter! Ønsker dere lykke til:-)

Jeg har fødeplass på Bærum så lenge de ikke kommer før uke 36, da blir det Drammen pga Bærum ikke har barneavdeling...

Jeg sleit med kvalme og oppkast fra uke 7-17 og var sykemeldt i flere perioder da, og i tillegg har jeg vært utrolig trøtt i hele svangerskapet. Men det å bare være trøtt er jo barnemat i forhold til ting som oppkast og smerter.

Vi har et barn på snart 2 år fra før, men det er pappaen som har gjort alt av stell og "tunge" oppgaver i forhold til han i flere måneder nå for at jeg skulle spare kroppen mest mulig. Og jeg tror det er en av grunnene til at jeg har holdt meg i så god form - hvis jeg prøver å gjøre noe er bittelitt strabasiøst (Som å skru sammen sprinkelseng...) så har jeg blitt straffa og fått rygg/bekkenvondt og bokstavlig talt haltet i flere dager etterpå...Derfor sitter jeg stort sett med beina høyt og slapper av, og legger meg og sover så snart .jeg kjenner meg trøtt

Dere er uansett veeeldig nære nå da, og jo lengre dere holder ut lidelsene jo større blir babyene og jo lettere blir tida etterpå i forhold til at de skal kunne ta pupp osv...Ifølge veileder for fødselshjelp settes tvillingfødsel i gang i uke38-40 så er vel ikke så mye hjelp å få derfra når man helst vil være ferdig i går dessverre...

Annonse

ÅÅ, misunnelig!! Men det er litt godt å vite at ikke alle blir like dårlig. Da er det kanskje håp for at jeg ikke trenger å legge rugekarrieren på is allerede:) 

Har slitt med hypermesis fra ca uke 5, så man kan vel si at det var da det begynte. Er ikke i nærheten så kvalm nå som jeg har vært, men tror aldri jeg fikk hentet meg helt inn igjen etter det sto på som verst. Tror helt ærlig at det som sliter på meg mest er at jeg ikke får sove noe som helst. Da blir alle andre plager forsterket og humøret er på bånn hele tiden.

Hvilket sykehus hører du til?

Jeg er så heldig å høre til Haukeland og har jo hørt rykter om at de ikke er så lett å ha med å gjøre på KK. Krysser fingre for at jeg får svar på hva som skjer videre når jeg skal på kontroll til uken.

Har det skjedd noe? :)

Her har det ikke skjedd noe enda heldigvis :)

35+5 og tenker at om en uke så begynner det å bli greit om de kommer :P

Føler meg ikke helt mentalt klar men tror ikke det kommer til å skje heller - alt av utstyr er i alle fall klart!

Redde opp sprinkelsenga i dag, med to bitte små dyner, kjempesprøtt!

Jeg skal settes i gang i morgen :) da er jeg 38+0 :) var på sykehuset på kontroll i dag, å da ble det satt opp time klokka 08.00 i morgen tidlig! :-D gleder meg som en unge til å bli ferdig nå! Å selvfølgelig til å se de søte små!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...