Gå til innhold

Ok, hva er det beste alternativet etter spiral??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste tråden til hun som ikke ville ha skrekkhistorier, men allerede etter 5 svar klarte jeg ikke lese mer. Jeg er 29, har to barn, 2,5 år siden siste fødsel og jeg går på p-piller fordi det er enkelt og fordi vi ikke er sikre på om vi skal ha flere eller ikke.

Etter den tråden om hormonspiral så har jeg ikke lyst på det. Finnes det andre alternativer da enn p-piller og p-ring? Ring har jeg prøvd før, funka ikke for oss. Sprøyte ville jeg ha en gang, men ble råda av lege å ikke gjøre det pga evt bivirkninger som da varer i 3 mnd (?). 

Lenge siden jeg har lest om prevensjon, og gidder ikke google noe nå.

Føler ikke jeg kan fortsette med p-piller i 15 år til, liksom...

Anonymous poster hash: 1e358...5a4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan jo varmt anbefale nexplanon som jeg har brukt i mange år, men man må sjekke at man tåler hormonet først, da det krever litt ekstra å få den ut inn og ut.

Skrevet

Jeg leste ikke tråden du sikter til, men selv har jeg gode erfaringer med hormonspiral.

Kondom er plundrete i lengden, men desidert det beste ift bivirkninger.

Anbefaler å fortsette med p-piller hvis du tåler dem og så sterilisering (av mannen) når dere er ferdige med barn.

Anonymous poster hash: 2bb13...ea1

Skrevet

Jeg leste ikke tråden du sikter til, men selv har jeg gode erfaringer med hormonspiral.

Kondom er plundrete i lengden, men desidert det beste ift bivirkninger.

Anbefaler å fortsette med p-piller hvis du tåler dem og så sterilisering (av mannen) når dere er ferdige med barn.

Anonymous poster hash: 2bb13...ea1

Haha, takk for råd, men mannen kommer aldri til å sterilisere seg, såpass veit jeg. Kondom er han også kresen på, men heller det enn sterilisering... :P

Anonymous poster hash: 1e358...5a4

Skrevet

Jeg har p-stav og er fornøyd med den :) 

Skrevet

Har ikke hatt spiral så lenge (kun 3 mnd). Men jeg er kjempefornøyd! Er jo ikke verre enn at du tar den ut om det ikke fungerer for deg.

Synd om du velger den bort bare pga noen som ikke er fornøyd. Vil bestandig være noe som noen ikke er fornøyd med.

Anonymous poster hash: d81bf...115

Skrevet

Pstav.knuse fornøyd ;) piller, plaster og pring har blant annet ikke vært bra for meg.

Mistet mensen.var ikke vondt å ta den inn eller ut, og ble gravid 3 måneden etter staven var fjernet ;)

Skrevet

jeg tålte ikke spiral. veldig fornøyd med p-stav. :)

Skrevet

P-plaster?

Jeg har brukt det i smart 2 mnd, og er veldig fornøyd :)

Anonymous poster hash: 3f7ed...8ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...