Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 Skal gifte oss 27.12 og lurer på om noen kan komme med forslag til mat????? Alt er jo nesten stengt i romjula......... Skal bare på tinghuset og så ha bare de 20-30 nærmeste hjemme etterpå! Tenkte først på smørbrød,men må da stå og smøre selv.....eller noe middag, men vet ikke hva.Må være enkelt for vi har også 4 barn som skal være med! Lurer også på om dere som gifter dere i tinghuset har med fotograf bare der eller hele dagen ? Anonymous poster hash: 1fb8f...da5
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Pinnekjøtt er jo kjempeenkelt - siden det er midt i jula, men koster jo en del til 20-30 personer, og krever kanskje litt store gryter. Men ikke umulig. Ordner seg jo nesten selv også, bare kålrabistappen som må fikses. Men nå er jeg ekstremt glad i pinnekjøtt, så for meg kunne det godt være bryllupsmat i jula Koldtbord går jo også an å ha, f.eks. kald kokt laks, gravlaks, reker, potetsalat, spekemat, kabareter, gode sauser, litt salat, godt brød osv., evt en enkel varmrett ved siden av som kan varmes opp når man kommer hjem fra tinghuset, f.eks. en gryterett eller paella-lignende, eller bare en god suppe. Da kan man også be folk ta med seg litt til koldtbordet. Trenger ikke være så avansert, det er jo det sosiale som er det viktigste Lykke til Anonymous poster hash: 05ebd...8c1
Gjest cd0da Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 Koldtbord eller kalkun e.l.? Vi giftet oss på tinghuset og fotografen kom etter vielsen, tok bilder der vi ville og dro igjen
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #4 Skrevet 22. september 2013 Koldtbord? Middag er kanskje litt vanskelig å ordne hjemme hvis dere skal være hjemme? De gangene vi har ordnet middag til så mange, så har jeg bestillt ferdig kuttet og stekt steik på Mega butikken. Den kommer servert i former med lokk som man bare hiver inn i ovnen hjemme. Poteteter og grønnsaker kan man som regel også bestille ferdig skrelt og kokt (her har jeg bestilt fra den lokale kafeen) men det er jo lett å ordne selv. Ellers har jeg som regel brunet smør på forhånd og kokt den opp selve dagen. til dessert må du kikke etter tilbud på iskaker, så har du kaffi, brus og kaker utenom. Jeg har pleid å få alt (noen til å servere, all mat, pynt og lokalet) til på under 10 000kr for rundt 40 stk. MEN middag er stress synes jeg! hadde kjørt koldtbord, da har du alt klart på forhånd, så får du tak i ei sånn til å steke lapper på, ei takke?, så kan du legge karbonader, kylling og sånt i folie på den med en liten lunk på, så er det varmt når det serveres Anonymous poster hash: d6dae...a2e
Sjøgress Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Dersom du ønsker smørbrød, går det an å bestille snitter på de fleste bakerier. Som oftest ikke veldig billig, da, men veldig godt, og enkelt! Bakeriene har vel åpent 27.desember..? Hvis du vil gjøre det billigere kan kanskje noen av familie/venner smøre smørbrød samme morgen/formiddag? Det er jo enkelt, ikke en stor tjeneste å spørre om, altså! Hvis det er det du ønsker å servere, tenker jeg?
geitemarken Skrevet 22. september 2013 #6 Skrevet 22. september 2013 Kjøp ferdig baccalao med flatbrød til. Det er lett og varme. Folk er kanskje litt lei koldtbord og julemat i den perioden. Til dessert har dere ganske enkelt is med masse artig tilbehør til for ungene. Hvis ungene ikke vil ha baccalao gjør det ingenting at de får pølser med brød.
beibilykke Skrevet 22. september 2013 #7 Skrevet 22. september 2013 Ville bestilt catering jeg;) mye stress midt i julerushet om man ikke må ordne mat på et lite kjøkken til 20-30 pers i tillegg. Men dere har kanskje god plass siden dere har plass til så mange til bords hehe.. Men ja, så lenge penga strekker til så kjør på med catering
Skylander Skrevet 22. september 2013 #8 Skrevet 22. september 2013 Hva med en stek da, elgstek f.eks. eller hjortestek? Ganske enkelt og kjempegodt!
It's all about me Skrevet 22. september 2013 #9 Skrevet 22. september 2013 Vi hadde barndåp 26 desember. Hadde da koldtbord. Det meste kan lages dagen før, så når vi kom fra kirken var det bare å varme loffene, lage eggerøre og slenge på pynten.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #10 Skrevet 22. september 2013 Tusen takk alle sammen for kjempebra forslag , da tror jeg vi skal få det til Anonymous poster hash: 1fb8f...da5
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #11 Skrevet 22. september 2013 Kalkun eller ribbe. Du kan sikkert få låne stekovnen til noen i familien også. Anonymous poster hash: 8fa1e...0f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå