Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 Altså overnattinger osv.. blir alene fra begynnelsen av. Anonymous poster hash: b2bd1...35e
3 i april Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Du kan vel med loven i hånden, nekte han overnatting frem til barnet er 2-3 år gammelt. Men ta en megling på familievernkontoret så kan de hjelpe dere med en avtale og hvordan samvær bør foregå den første tiden. Den første tiden så kan ikke far forlange stort annet en at han kan komme innom noen timer om gangen. Mye kommer jo også an på hvordan forholdet mellom dere 2 er. Innser far at han ikke kan komme og forlange en masse greier ?? Eller er han av den vanskelige typen som forlanger 50 /50 og som tror at han bare kan komme og forlange og true seg til rettigheter?
<3 mine søte små<3 Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 Begynn med dagssamvær og fortsett ned det til du føler at barnet e trygg på far . Ved de første overnattinger ville nok jeg levert seint på kvelden og hentet tidlig dagen etter. Men når en skal begynne med overnattinger,, det e i grunn opp til dere. Men du kan ikke nekte han. Å vente til barnet er 2-3 år er vel litt drøyt. Få opp en samværsavtale. Så har dere noe å forholde dere til.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #4 Skrevet 22. september 2013 Vi hadde vel egentlig blitt enige om at far skulle ha samvær annenhver helg og en dag i uken. Men nå innser jeg at han ikke prøver å forandre livsstilen sin (han fester hardt fredag og lørdag hver helg osv) og jeg er ikke komfortabel med at han skal ha et barn alene selvom han ikke hadde drukket når han hadde barnet.. er jo lenge til det blir aktuelt enda, men lurte på hva som var vanlig Anonymous poster hash: b2bd1...35e
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Opp Anonymous poster hash: b2bd1...35e
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #6 Skrevet 22. september 2013 Jeg mener det er normalt å begynne med enkle overnattinger (ikke en hel helg) når det er naturlig å la barnet overnatte hos andre. Er det greit at barnet overnatter hos bestemor bør det være greit at det overnatter hos pappa også... Jeg kjenner ikke så mange som ikke har vært sammen da barnet ble født, men begge de to jeg vet om har begynt med en overnatting av og til når ungen har vært mellom 8 og 12 mnd. Fra ungen har begynt i barnehagen ved ettårsalderen har pappaen hentet i barnehagen en dag i uken og levert til mamma ved leggetid, hatt barnet på dagtid i helgene og hatt en til to overnattinger i måneden. Å ha en hel helg to ganger i måneden og en overnatting i uken har de gradvis økt til mellom 1 og 2 års alder. Anonymous poster hash: cf487...834
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #7 Skrevet 22. september 2013 Det som er vanlig og som er best for babyen er at far har korte og hyppig samvær hjemme hos mor og babyen, med mor tilstede. Og så trapper man opp derfra med at mor ikke er tilstede, at far tar babyen med alene ut en tur og så til dagssamvær over flere timer og til slutt overnatting. Overnatting og hele helger anbefales ikke før barnet er rundt 1 år, men det kommer helt an på hvor flink dere foreldre er til å følge opp samværet og hvor trygg babyen er på far. Anonymous poster hash: 64ccd...480
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #8 Skrevet 22. september 2013 stesønnen var hos oss fra han var 3mnd,og for oss funket dette veldig fint,men det kommer jo an på familie til familie det. idag er stesønnen 8 år og har et supert forhold til faren sin Anonymous poster hash: e8e23...6ab
Super-woman Skrevet 22. september 2013 #9 Skrevet 22. september 2013 Kommer vel litt ann på situasjonen deres og?bodde dere sammen når barnet ble født, hvor godt kjenner barnet far, og hvor trygg er barnet på far.Far til min sønn fester han også når han ikke har pappa helg, og det har han jo sin fulle rett til.Men han drikker ikke en dråpe heller når han har pappa helger.Men hadde aldri kunne nektet han og ut og kose seg mens jeg har hatt barnet
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #10 Skrevet 22. september 2013 Har aldri bodd sammen og blir alene fra dag en. Joda selvfølgelig skal han kose seg, men vet at når han hadde sitt andre barn så ble det ofte plassert hos foreldrene hans fordi han var bedt på fest og lignende. Og til slutt hadde han ikke dette barnet i det hele tatt så nå har de ingen kontakt. Vil ikke at det skal skje med mitt barn. Anonymous poster hash: b2bd1...35e
Super-woman Skrevet 22. september 2013 #11 Skrevet 22. september 2013 Har aldri bodd sammen og blir alene fra dag en. Joda selvfølgelig skal han kose seg, men vet at når han hadde sitt andre barn så ble det ofte plassert hos foreldrene hans fordi han var bedt på fest og lignende. Og til slutt hadde han ikke dette barnet i det hele tatt så nå har de ingen kontakt. Vil ikke at det skal skje med mitt barn. Anonymous poster hash: b2bd1...35e Da skjønner jeg litt bedre din situasjon. Nei selvfølgelig skal han ikke plassere barnet bort for og ut og feste i pappa helgene. Hadde barnefaren her gjort det så hadde han fått klar beskjed om at han hadde kunne valgt om han hadde vært interessert i å ha barnet eller å gå ut og feste den helgen. Og at om han hadde valgt og feste så hadde jeg gitt klar beskjed om at barnet hadde blitt hjemme hos meg.! Også ettersom barnet ikke er født enda (om jeg forstår riktig?) så hadde nok jeg personlig ville begynt veeeeldig forsiktig med samværet. Jeg hadde forlangt at han hadde kommet hjem til oss, eller vi tatt turen dit noen timer en dag eller 2 i uka så opparbeidet det etterhvert som barnet hadde blitt litt eldre og tryggere på far
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #12 Skrevet 22. september 2013 Her har jeg vært alene siden sønnen min ble født far bor ett stykke unna og har kun samvær noen timer hver mnd for han har ikke tid til mer. Det er ikke noe overnattingssamvær enda da barnet ikke kjenner sin far ordentlig enda og det etter 2,5 år Anonymous poster hash: b133e...703
Isola&Lille+julegave Skrevet 22. september 2013 #13 Skrevet 22. september 2013 Jeg har vært i samme situasjon som deg. Jeg og far bor 1,5 time unna. Fra hun var 3 mnd har han sett henne noen timer annenhver/hver tredje helg. Først sammen med meg, etterhvert alene med han. Hun fyller 3 i desember, og vi skal venne henne til å overnatte nå i oktober/november. Hun har ikke vært klar før nå. Først nå begynner hun å forstå dette "pappa" greiene (tidligere kunne han likesågodt vært naboen for henne) først nå er hun interessert, gleder seg og har sluttet å gjemme seg bak meg når han kommer. Det har vært helt riktig for oss. Hadde gjort det på akkurat samme måte igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå