Gå til innhold

Var fødselen i gang eller var det bare modning?

Anbefalte innlegg

I natt var vi på føden fordi jeg fikk smerter som minte meg veldig om rier og de kom ca 5 min. Ble konstatert 3 cm når vi kom inn på føden, men etter hvert stoppet alt opp og vi reiste hjem.

Var dette bare modningsrier eller skal jeg forberede meg på at fødselen kan skje når som helst? :P

Noen som har opplevd noe likt og vil dele sin erfaring?

Fortsetter under...

Samme skjedde meg. Flere ganger nå de siste 8 dagene. Er fortsatt gravid så for min del er det bare modning. Utrolig plagsomt. Har ikke sovet en hel natt på lenge.

Søvnløsheten og smertene tar veldig på så jeg sitter å gråter hele dagen. Unner ingen dette. Og håper for din del at du slipper å gå av og på så lenge.

Samme skjedde meg. Flere ganger nå de siste 8 dagene. Er fortsatt gravid så for min del er det bare modning. Utrolig plagsomt. Har ikke sovet en hel natt på lenge.

Søvnløsheten og smertene tar veldig på så jeg sitter å gråter hele dagen. Unner ingen dette. Og håper for din del at du slipper å gå av og på så lenge.

Uff, hørtes veldig slitsomt ut når man har det slik over lengre periode. Jeg klarte å sove i natt når det gå seg litt og synes ikke de riene eller kynnere var så vonde, har også sovet en del på dagen da alle symptomene forsvant.

Men vet du hvor mange cm du har åpning, kanskje du burde få smertestillende eller heller sette fødselen i gang?

Uff, hørtes veldig slitsomt ut når man har det slik over lengre periode. Jeg klarte å sove i natt når det gå seg litt og synes ikke de riene eller kynnere var så vonde, har også sovet en del på dagen da alle symptomene forsvant.

Men vet du hvor mange cm du har åpning, kanskje du burde få smertestillende eller heller sette fødselen i gang?

Er 38 pluss 2 så noe igangsetting kommer nok ikke på tale på flere uker ennå med mindre det står om liv. Skal til jordmor i morgen men hun sjekkerikke åpning før uke 40. Var hos fastlegen på mandagen som var og vet i det minste at baby er langt nedi bekkenet og nesten festet. Ca halvannen cm med fostervann rundt hodet på ul.

Jeg vil bare kooooooose med baby nå. Er alt jeg tenker på. Hvor godt det skal bli å få holde ham og lukte på ham.

Får trøste oss med at hver vondt er et tegn på at vi kommer nærmere og nærmere fødselen.

Jeg driver også på med sånt tull for tida. Det blir aldri vondt nok til at jeg gidder å kalle inn barnevakt, vekke mannen og reise til sykehuset. Jeg er nok supermoden, overtidskontroll i morgen, og håper og tror på igangsetting i løpet av de nærmeste dagene!

Jeg tenker at selv om vondter om nettene ikke ender opp i fødsel er det sikkert bra for modningen. Lykke til damer!

Jeg har ikke ila de siste 2 ukene sovet en eneste natt uten å våkne minst 3 ganger pga kynnere, press, mensmerter og andre smerter her og der (korsrygg, foran i magen ol...) og jeg har enda 3 uker til termin... :S Men jeg håper faktisk ikke babyen kommer riktig enda fordi jeg ikke har ting klart. Hun kan komme om 2 uker. :) Jeg skal klare å overleve til da tror jeg! (Spørs om jeg ikke er av en annen menig da hehehe)

Annonse

Er 38 pluss 2 så noe igangsetting kommer nok ikke på tale på flere uker ennå med mindre det står om liv. Skal til jordmor i morgen men hun sjekkerikke åpning før uke 40. Var hos fastlegen på mandagen som var og vet i det minste at baby er langt nedi bekkenet og nesten festet. Ca halvannen cm med fostervann rundt hodet på ul.

Jeg vil bare kooooooose med baby nå. Er alt jeg tenker på. Hvor godt det skal bli å få holde ham og lukte på ham.

Får trøste oss med at hver vondt er et tegn på at vi kommer nærmere og nærmere fødselen.

Det er i ihvertfall kjipt å gå rundt med konstant smerte, må jo være slitsomt. Men da hjelper det å tenke på babyen , ja :) selv om jeg klarer ikke helt å kose meg med denne tanken, da jeg synes det var så slitsomt i begynnelsen sist. Håper det vil gå bedre denne gangen:) men det er ikke så lenge igjen...

Jeg har ikke ila de siste 2 ukene sovet en eneste natt uten å våkne minst 3 ganger pga kynnere, press, mensmerter og andre smerter her og der (korsrygg, foran i magen ol...) og jeg har enda 3 uker til termin... :S Men jeg håper faktisk ikke babyen kommer riktig enda fordi jeg ikke har ting klart. Hun kan komme om 2 uker. :) Jeg skal klare å overleve til da tror jeg! (Spørs om jeg ikke er av en annen menig da hehehe)

Tøff du som klarer å holde ut, spes.når man blir plaget med vondter ila natten. Hos meg gikk alt fort over, alle de modningsriene og har ikke hatt noe særlig ila dagen, formen var igjen som vanlig på topp og jeg tok og vasket ned hele badet og gulvene i hele leil.i kveld. Nå kjennes det som om de samme takene begynner igjen, men komr sjelden i ny og ne.

Jm på føden sa at det er vanlig med slike modningsrier som stopper opp hos flergangs, hadde ikke det sist jeg og lurer på hvor lenge skal jeg gå rundt med 3 elr 4 cm åpning :P

Spennende å se hvem som føder først av oktoberjentene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...