nimmelim Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 Alvorlig lyst på men har veldig lite mel igjen. Et par dl igjen...
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Oppskrift: Sjokoladekake Dette trenger du til en kake: 1 dl kakao 2 dl mel 2 dl sukker 150 g smør 2 egg 3 dl mel (halvparten siktet hvetemel og halvparten fibramel) 1 ss vaniljesukker 1,5 ts bakepulver Slik gjør du: Forvarm oven til 175 grader. Bland sammen kakao, melk og 1 dl av sukkeret i en liten kasserolle. Kok opp og avkjøl. Smør kakeformen. Rør romtemperert smør og sukker luftig med en håndmikser. Tilsett eggene, ett for ett. Rør i mel, bakepulver og vaniljesukker i en bolle. Hell i kakaoen og rør til du får en jevn røre. Hell røren i kakeformen. Stek kaken i 50 minutter nederst i ovnen. Avkjøl den litt før servering. Sjokoladeglasur kan lages av 50 gram smør, 125 g melis, 2 ss kakao og litt vaniljesukker. Anonymous poster hash: 1a55e...77d
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 http://iingvildskokebok.blogspot.no/2008/06/sjokoladekake-24cm-rund-form.html Anonymous poster hash: 1a55e...77d
nimmelim Skrevet 22. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 22. september 2013 Tusen takk for svar! Den første oppskriften , j har ikke det melet som trengs, men jeg skal søren meg prøve meg på den siste der! trenger jo ikke akkurat gjøre den til en katt. Hihi
soleia Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Er jo meir mjøl i den siste der då... Er fleire oppskrifter på sjokoladekaker utan mjøl om du googlar, men felles for dei er ei større mengde kokesjokolade. Veit ikkje om du har det i hus?
nimmelim Skrevet 22. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2013 Jeg har ca 400g kokesjokolade. Kakao har jeg. Nok smør har jeg. Sukker. Bakepulver osv har jeg Det er bare det melet jeg har lite av.. snaue 2- 3 dl.. den første oppskriften hadde vel en annen type mel også? Var bare det jeg reagerte på. Generelt er jeg dårlig på kjøkken, hwhe..men må jo prøve litt har ikke bil idag så kommer meg ikke på no søndagsåpen butikk, så.må bare gjøre det beste ut av det
Siamese Hellhound Skrevet 22. september 2013 #7 Skrevet 22. september 2013 detsoteliv.no - søk etter Arne Brimis sjokolademoussekake. Den er veeeldig god og melfri. :-)
pip pip Skrevet 22. september 2013 #8 Skrevet 22. september 2013 Har en oppskrift hvor en bruker 0,5 dl mel. Jeg pleier å bruke rundt 1 dl jeg da. Kladdkake 200gr smør 200gr mørk sjokolade 4 egg 3 dl sukker 0,5 dl mel Smelt smøret, hakk sjokoladen i små biter og hell det smeltede smøret over sjokoladen. Bland inn resten av ingrediensene til en jevn røre. Hell i en form og stek i ovnen 20 min på 200 grader Serveres med is eller pisket krem
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #9 Skrevet 22. september 2013 Kladdekake er supergodt, og veldig enkelt å lage. Jeg har laget det mange ganger og den blir alltid vellykket. Kjempegodt med litt is eller frukt til.. http://www.detsoteliv.no/print.php?id=103 Anonymous poster hash: 1a55e...77d
nimmelim Skrevet 22. september 2013 Forfatter #10 Skrevet 22. september 2013 Aldri prøvd kladdekake før! Hørtes artig ut
nimmelim Skrevet 22. september 2013 Forfatter #11 Skrevet 22. september 2013 Kladdekake er supergodt, og veldig enkelt å lage. Jeg har laget det mange ganger og den blir alltid vellykket. Kjempegodt med litt is eller frukt til.. http://www.detsoteliv.no/print.php?id=103 Anonymous poster hash: 1a55e...77d prøver meg på denne jeg nå spent
nimmelim Skrevet 22. september 2013 Forfatter #12 Skrevet 22. september 2013 Kladdekake er supergodt, og veldig enkelt å lage. Jeg har laget det mange ganger og den blir alltid vellykket. Kjempegodt med litt is eller frukt til.. http://www.detsoteliv.no/print.php?id=103 Anonymous poster hash: 1a55e...77d prøver meg på denne jeg nå spent kakaopulver eller ferdig laget kakao?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #13 Skrevet 22. september 2013 Kladdekake er supergodt, og veldig enkelt å lage. Jeg har laget det mange ganger og den blir alltid vellykket. Kjempegodt med litt is eller frukt til.. http://www.detsoteliv.no/print.php?id=103 Anonymous poster hash: 1a55e...77d prøver meg på denne jeg nå spent kakaopulver eller ferdig laget kakao? kakaopulver Anonymous poster hash: 1a55e...77d
nimmelim Skrevet 22. september 2013 Forfatter #14 Skrevet 22. september 2013 Kladdekake er supergodt, og veldig enkelt å lage. Jeg har laget det mange ganger og den blir alltid vellykket. Kjempegodt med litt is eller frukt til.. http://www.detsoteliv.no/print.php?id=103 Anonymous poster hash: 1a55e...77d prøver meg på denne jeg nå spentkakaopulver eller ferdig laget kakao? kakaopulver Anonymous poster hash: 1a55e...77d puh det var det jeg gjorde, men ble så usikker ( ja.bakst er ikke min.. greie desverre) men den deigen ble skikkelig rar. Så jo for meg en røre liksom.. den står i ovnen så får se
Gjest Anybody Skrevet 22. september 2013 #15 Skrevet 22. september 2013 Brownie har også lite mel.. Jo dyktigere sjokoladekake jo mindre mel. Så kladdkake og brownies har mindre enn sjokoladekaker
nimmelim Skrevet 22. september 2013 Forfatter #16 Skrevet 22. september 2013 Brownie har også lite mel.. Jo dyktigere sjokoladekake jo mindre mel. Så kladdkake og brownies har mindre enn sjokoladekaker takk for svar spent på resultatet! Jeg er jenta som ikke får til toro kaker.. jeg er mislykket der altså.
Gjest Anybody Skrevet 22. september 2013 #17 Skrevet 22. september 2013 Brownie har også lite mel.. Jo dyktigere sjokoladekake jo mindre mel. Så kladdkake og brownies har mindre enn sjokoladekaker takk for svar spent på resultatet! Jeg er jenta som ikke får til toro kaker.. jeg er mislykket der altså. Aha okei, lurt å alltid blande tørre ingredienser godt før de has oppi det våte! Så de får spredt seg godt. Og være nøye med bakepulverer! For mye er ofte Værre enn for lite..
nimmelim Skrevet 22. september 2013 Forfatter #18 Skrevet 22. september 2013 Brownie har også lite mel.. Jo dyktigere sjokoladekake jo mindre mel. Så kladdkake og brownies har mindre enn sjokoladekaker takk for svar spent på resultatet! Jeg er jenta som ikke får til toro kaker.. jeg er mislykket der altså. Aha okei, lurt å alltid blande tørre ingredienser godt før de has oppi det våte! Så de får spredt seg godt. Og være nøye med bakepulverer! For mye er ofte Værre enn for lite.. blandet det før det våte, og tok nøyaktig med bakepulveret oppskrifts nazi . Hehehe
nimmelim Skrevet 22. september 2013 Forfatter #19 Skrevet 22. september 2013 Skal den kladdekaka virke skikkelig klissen når den tas ut av ovnen? Tok den ut nå etter 35 min og den ser skikkeligg uferdig ut, bortsett fra helt på toppen... redd jeg må sette den inn litt igjen
Gjest Anybody Skrevet 22. september 2013 #20 Skrevet 22. september 2013 Det er litt av poenget med kladdkake.. Den skal være uferdig og deigete.. Jeg er mer fan av brownies, men kladdkake er godt det også! Ha litt krem og bringebær ved siden av
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #21 Skrevet 22. september 2013 Skal den kladdekaka virke skikkelig klissen når den tas ut av ovnen? Tok den ut nå etter 35 min og den ser skikkeligg uferdig ut, bortsett fra helt på toppen... redd jeg må sette den inn litt igjen Ja, den skal være klissete. Men la den stå å sette seg litt, gjerne i kjøleskapet. Den skal ikke spises før den er avkjølt. Anonymous poster hash: 1a55e...77d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå