nordlys13 Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 (endret) Dere som har gått fra offentlig ivf behandling over til privat; fikk dere noe mer utredning for hvorfor dere er barnløs i det private? Da vi startet ivf prosessen ble det påvist at min sambo har noe redusert antall sperm. og vi fikk innvilget ICSI og dermed beskjed om at han antall ikke skulle ha noe å si på sjansene for å bli gravid. Nå har vi hatt 2 innsett uten hell. Men skulle så gjerne vist hvorfor! Det er ikke gjort noen undersøkelser på meg annet enn de ultralydene jeg har hatt ifm eggstimuli/uttak/ innsett. Vi ser at det private kanskje må bli ett alternativ om det ikke skulle bli klaff på vårt 3 offentlige. Men vet kanskje ikke om det vil være verdt det om vi ikke får vite noe mer om hvorfor vi ikke får det til, kan jo være noe som gjør at vi aldri vil få det til. Det er jo så innmari mye penger! Jeg har behøvd store doser hormoner, slik at det vil koste MYE. og i tillegg har vi på de to forsøkene ikke fått noe på frys. Kan det gjøres noen gen-undersøkelse i tilfelle det er noe i veien med samboer eller mitt sitt genmateriale som gjør at vi aldri kunne bli gravid? Kan det gjøres noen undersøkelse på kvinnen som kan gi svar på hvorfor egg ikke fester seg? Føler vi har fått lite svar fra legen på en del av de spørsmålene vi har kommet med. Får dere bedre oppfølging og mer tid til samtale/ spørsmål i det private? I det man går over fra offentlig til privat, har man noen samtale med lege ved klinikken hvor en kan få vite noe konkret om sjansene for å lykkes? Opplever dere at de private endrer mye på (hormon)behandlingen dere har fått i det offentlige? Kanskje ett litt forvirrende innlegg dette, men det gjenspeiler vel kanskje hvordan det "ser ut" inne i hodet mitt for tiden Endret 22. september 2013 av nordlys13
Bambi14 Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Høres ut som min historie det.. Samme problem hos min kjære, hatt 3 offentlige, ingen på frys, skal nå igang privat på Hausken.. Fikk tilbud om en utredning på meg først etter to mislykka forsøk. Synes det kunne kommet før 1 forsøk.. Hysteroskopi, som resulterte i brenne vekk en skillevegg. Mem mislykka jo på 3 forsøk og da..
nordlys13 Skrevet 22. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2013 Ja, det er litt merkelig at det ikke gjøres noen undersøkelser på dama synes jeg. Føles litt "lettvint" liksom... Når man finner redusert antall sperm hos mannen, satser man på at det er årsaken uten å sjekke ut videre... Håper at behandlinga du fikk hjelper i neste forsøk da! Var det andre indikasjoner annet enn mislykkede forsøk som gjorde at du fikk utført hysteroskopi, symptomer e.l ? Har du hatt samtale på Hausken enda? Føler du at behandlingen du vil få der er ulik i det offentlige? Har du fått noen tydelige svar på muligheter?
Bambi14 Skrevet 22. september 2013 #4 Skrevet 22. september 2013 Nei hadde ingen annen grunn enn mislykkede forsøk. Vi var til samtale 4 uker siden. Kunne vert i gang med forsøk, men høstferien krasjer litt. De ser ikke noen grunn til at det ikke skal fungere, og heller ikke poeng i å utsette kroppen for langt regime igjen, med alle medisiner. Har normal syklus, hatt barn før (13 år snart da men allikevel..) så blir kort regime:-) håper det er det som skal til!
Vizzy Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Jeg føler mye av det samme. Har vært gjennom 3 forsøk i det offentlige og har startet privat i Danmark. Jeg har nok ikke fått noe mer svar. Har jo vært til full utredning i norge uten av å funnet noe galt. Jeg har i alle fall mer tro på å få det til nå i alle fall. Har fått mye tilbakemelding på hva legene i Danmark mener hva som skal endres i forhold det til som er gjordt tidligere. Fikk beskjed at de befruktede eggene mine har vært fragmenterte og at jeg derfor ikke bør bruke det hormonpreparatet det offentlige anbefalte meg. Føler meg mye mer tatt vare på nå og de virkelig prøver å få meg gravid.
*Cilie - prøver igjen* Skrevet 22. september 2013 #6 Skrevet 22. september 2013 Vi har vært både i offentlig og privat, og vår opplevelse med offentlig har vært tragisk!! Først ble vi fortalt at det ikke var noe galt med mannen min, viser seg i det private at jo da, han har redusert sædkvalitet. Så ble jeg fortalt en historie om grunnen til at vi ikke ble gravide og mistet, jeg gikk så inn i en depresjon og vi kastet tydeligvis bort halvannet år. Ble fortalt av de private at det vi ble fortalt ikke stemte i det hele tatt, og det var ikke noe problem for oss å få barn med litt hjelp. Endelig fikk vi både hjelp og en skikkelig utredning det offentlige gikk for billige løsninger når de satt diagnose og vi ble ikke skikkelig utredet Anbefaler alle på det sterkeste å gå til det private!!!!! det koster mye, og tro meg, vet alt om dårlig økonomi, men behandlingen og hjelpen man får der er SÅÅÅÅÅÅ verdt pengene!!!! For i det private så betaler du for den servicen du får, pg de gjør alt for at du skal få den varen du betaler for i motsetning til det offentlige. Private er avhengig av gode anbefalinger og lever av å hjelpe oss, det gjør ikke det offentlige, desverre. Og ps. Klinikk Hausken anbefales på det sterkeste
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 24. september 2013 #7 Skrevet 24. september 2013 Interessant lesning. Jeg/Vi har vært veldig fornøyde med Riksen nå gjennom 1 ferskforsøk og 2 fryseforsøk. Har 2 fryseforsøk igjen, men vil absolutt vurdere å gå privat hvis vi må igjennom nytt ferskforsøk. For å unngå å tape tid på venting (er tross alt 40 i desember) Håper dog det klaffer nå i oktober :-)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #8 Skrevet 25. september 2013 Vi har vært både i offentlig og privat, og vår opplevelse med offentlig har vært tragisk!! Først ble vi fortalt at det ikke var noe galt med mannen min, viser seg i det private at jo da, han har redusert sædkvalitet. Så ble jeg fortalt en historie om grunnen til at vi ikke ble gravide og mistet, jeg gikk så inn i en depresjon og vi kastet tydeligvis bort halvannet år. Ble fortalt av de private at det vi ble fortalt ikke stemte i det hele tatt, og det var ikke noe problem for oss å få barn med litt hjelp. Endelig fikk vi både hjelp og en skikkelig utredning det offentlige gikk for billige løsninger når de satt diagnose og vi ble ikke skikkelig utredet Anbefaler alle på det sterkeste å gå til det private!!!!! det koster mye, og tro meg, vet alt om dårlig økonomi, men behandlingen og hjelpen man får der er SÅÅÅÅÅÅ verdt pengene!!!! For i det private så betaler du for den servicen du får, pg de gjør alt for at du skal få den varen du betaler for i motsetning til det offentlige. Private er avhengig av gode anbefalinger og lever av å hjelpe oss, det gjør ikke det offentlige, desverre. Og ps. Klinikk Hausken anbefales på det sterkeste Var det IVF-avdelingen på KK, Bergen, du var på? Den er jo ikke akkurat preget av nytenking og høy standard... Anonymous poster hash: d237a...936
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå