Gå til innhold

To tette og permisjon?

**My little Miss drama and I**

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å få en til. Men hvordan blir det med permisjonspenger? Jeg går i vikariat som er over når jeg er tilbake i jobb i mai igjen. Det er ikke sikkert jeg får ny kontrakt?! La oss si at jeg ble gravid når han er 4-6 mnd. Hvordan er reglene på slikt ?!? Vi har ikke råd til at en av oss ikke får lønn... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den permisjonen som ikke er brukt på nr 1, blir borte når nr 2 kommer. Fødselspermisjon regnes jo som opptjeningsgrunnlag, men det regnes jo 6 av de 10 siste mnd.... dvs at hvis du ikke har noen inntekt etter permisjonen kan det potensielt bli vrient (spørs hvor lang permisjon dere har etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har inntekt når du skal ut i permisjon (eller er det 4 uker før termin?), så har du ikke rett på foreldrepenger. Permisjonen din har jo gått ut da, så med mindre du har fått ny jobb, så vil du ikke få penger, så vidt jeg vet. Sjekk nav.no. Jeg ville ikke blitt gravid (med overlegg) med mindre jeg var sikker på at foreldrepengene var sikret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikkje har jobb etter permisjon vil du nok ha rett på dagpengar, som igjen gir rett til permisjonspengar. Send mail til nav og legg fram problemstillinga, dei er kjappe å gi svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...