Gå til innhold

Grudde dere dere veldig til fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var veldig bekymret med tanke på familiens dramatiske medisinske historikk. Fikk heldigvis innvilget keisersnitt uten problemer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Man vet aldri hvordan den blir uansett. Noen har lengre fødsler, vondere, komplikasjoner etc. Andre går veldig greit. Ingen vits å grue seg. Man må på en måte ta den fødselen man får uansett. Hadde en normal fødsel sist og nå gleder jeg meg til neste. Husker bare det positive i ettertid (selv om jeg husker jeg tenkte at evt.søsken skulle adopteres, rett etter forrige fødsel :P ).

Skrevet

Gledet meg til første, og gleder meg enda mer til neste gang. Det er synd at jeg ikke er 100% fysisk frisk, med flere millioner på konto, for da kunne jeg fort latt det gå sport i å få barn. ;) Å føde er det kuleste jeg har gjort. Jeg er kjempeglad for å få sjansen til å gjøre det en gang til. :)

Skrevet

;) Å føde er det kuleste jeg har gjort.  :)

Hehe! Der bruker du 'mine' ord.. Jeg kunne gjerne hatt det som jobb -'Le Fødemachine'..!

Og det ER mulig å ha to flotte fødsler på rappen. Jeg hadde en fantastisk førstefødsel, gruet meg derfor litt mer til andre fødsel. For hva hvis den ikke ble like fantastisk? Den ble den..! :)

Skrevet

Jeg gruet meg ikke til fødsel nummer en, som ble et rent helvete og akutt keisersnitt. Gruet meg derfor veldig til nummer to, gråt i årevis, hadde fødselsangst og depresjoner. Jeg fikk innvilget planlagt keisersnitt andre gang uten problemer, men gruet meg forferdelig til det også. Det gikk heldigvis greit, ingen traumer andre gang, men det var et tungt svangerskap rent psykisk, for å si det mildt. 

Anonymous poster hash: be004...5ef
Skrevet

Nei, naive meg trodde at det skulle gå greit. På svangerskapskurset snakket de jo bare om vanlige fødsler der alt gåt bra.

Ingen som fortalte at det kunne ende i katastrofesnitt, eller at man blir holdt nede med makt mens de prøver å få ungen ut med tang.

Har fortsatt traumer 15 år etter, ikke tatt GU siden.

Anonymous poster hash: 22a7e...6ac

Skrevet

Nei gledet meg. Gleder meg litt til neste svangerskap og fødsel også  :)

Skrevet

Nei, jeg grudde meg ikke - selv om jeg hadde god grunn til å gjøre nettopp det - grue meg. Jeg slapp iallefall å ødelegge de siste ukene før fødsel med slike tanker da. 

Anonymous poster hash: cfbc7...bc4
Skrevet

Ja, og hadde jeg visst det jeg måtte gjennom hadde jeg vært fra meg av skrekk i 8 mnd.

Hilsen 1 barns mor.

Anonymous poster hash: 74c7d...991

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...