Gå til innhold

Voldsspill burde forbys

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg menr at voldspill burde forbys. Det er svært skadelige for barn,

Anonymous poster hash: 2c7f3...744

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn skal jo ikke spille voldsspill.

Anonymous poster hash: b6776...50d

Skrevet

Jeg har spilt doom og gta siden jeg var 10 år, fins ikke voldelig. Det handler om å være moden nok til å forstå forskjellen på fantasi og virkelighet. 

Anonymous poster hash: 3898f...f26
Skrevet

Here we go again... husker ramaskrikene som kom da forrige gta kom ut.

Da burde voldelige filmer forbys. Og våpen. Og raske biler.

Skrevet

Jeg er enig med deg HI. slike voldelig spill har jeg lite til overs for. og jeg har sagt strengt i fra at slike spill blir ikke aktuelt i dette huset når småbarna er oppe. husker jeg ble drit forbanna da jeg nettopp hadde møtt mannen min og han gav bort GTA3 til sin nevø på 10 år! mine barn får ikke spille slike spill før de er gamle nok!

Skrevet

Det er jo forbudt for barn under 18 år. Fram til barna fyller 18 er det opp til foreldrene å håndheve disse reglene.

Skrevet

Nå er ungen i seng, så da blir det GTA på mor ;)

Anonymous poster hash: b6776...50d

Skrevet

Aldersgrensene er bare anbefalt aldersgrense, slik som på filmer.

Kjenner jeg blir svett.

Gubben spiller når barna har lagt seg, så jeg bryr meg ikke. Det er et spill.

Reagerer dere like kraftig på voldelige filmer?

Skrevet

Fotball burde forbys, fordi enkelte dreper andre fordi de heier på et annet lag.

Voldelige spill burde forbys, fordi enkelte barn skyter klassekamerater.

Voldelige filmer oppfordrer til gjengvold

Voldelige sanger gjør at folk tar sitt eget liv og voldtar kvinner.

Jeg mener ikke det som står over, men slike påstander kommer frem hver gang noe skjer og personen har vært borti en av de overnevnte kategoriene.

Jeg tror man heller bør se på at enkelte mennesker er mer disponert for å bruke vold mot andre uavhengig av disse faktorene. Jeg har sett enkelte barn trigges av så lite som en episode av tom og jerry. Mens de fleste andre barn ville ledd av det samme og forstått at det kun var tv.

Det får bli opp til hver enkelt forelder å vurdere om barnet forstår og kan skille mellom fiksjon og virkelig liv. Selv spilte jeg voldelige spill på barneskolen og har aldri vurdert å være voldelig mot noen som helst.

Vi hadde en i klassen som reagerte på voldelige spill ved å kaste en datamaskin ut vinduet. Men han slo også ned en kar for å drikke brus på feil måte og han bet en barnehagetante til blods i barnehagen lenge før han hadde sett vold på tv eller spilt noen spill.

Vurderer man barnet på en god måte tviler jeg på at det er skadelig.

Skrevet

Voldpill avler ikke vold.

Våpen dreper ikke.

Mennesker er voldelige mennesker dreper.

Favorittspillet til jentungen på snart 14 er burn out paradise det betyr ikke at hun blir er råkjører når hun får lappen, det betyr at hun syns det er ett gøy spill å spille.

Skrevet

Det burde bli forbudt å lage barn, det er nemlig farlig å leve.....

Skrevet

Studerer psykologi og pedagogikk.

Det er godt dokumentert at voldelige spill påvirker, og særlig barn.

Det er en grunn til aldersgrensen som er oppgitt, og den bør overholdes.

Anonymous poster hash: 4ec07...ae6

Skrevet

Det er en grunn til aldersgrensen som er oppgitt, og den bør overholdes.

Anonymous poster hash: 4ec07...ae6

Barn, ja. Om voksne lar seg påvirke er en annen sak; da er en ikke helt stabil i utangspunktet

Ang aldersgrensene så må en se an individet. Noen skiller godt mellom virkelighet og en virtuell spillverden, mens andre ikke modner like kjapt på det området.

Jeg ser på aldersgrensene mer som en pekepinn. Eldstejenta på 5 har fått se filmer med 7års aldersgrense++, men hun er utrolig moden for alderen. Og vi ser an hva slags film det er.

Jeg så 3-åringer løpe rundt og etterligne Spiderman, Batman og Teenage Mutant da jeg jobba i barnehagen, lek som kunne bli voldssom. Så ja, det er klart barn påvirkes.

Heldigvis er det fåtallet av barn som spiller GTA.

Skrevet

Det er en grunn til aldersgrensen som er oppgitt, og den bør overholdes.Anonymous poster hash: 4ec07...ae6

Aldersgrensene anser jeg som veiledende og vurderer det fra barn til barn.

Noen barn skjønner tidelig forskjellen på fiksjon og virkelighet andre ikke, noen voksne skjønner ikke de forskjellene heller.

Selv har jeg problemer med enkelte sener i heavy rain spillet men vet at det er fiksjon selv om det er kvalmende realistisk til tider, vil ikke engang at 18åringen min skal spille det pga realismen i det så det. (Det har 18 års gense men har sagt til han at han ikke får låne det på noen år enda)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...