Gå til innhold

vært på oul..

Anbefalte innlegg

og jordmor sa at alt var fint men syns det hele gikk så fort!! Hva er det egentlig vanlig at de sjekker? Hun tok bare noen mål og viste hvor morkaken lå og det var alt egentlig.. hun ser det kanskje fort om noe ikke er som det skal?

Anonymous poster hash: 942b9...230

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144082576-v%C3%A6rt-p%C3%A5-oul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jordmoren min var veldig nøye syns jeg.

Målte mage og hode og lårbein

Sjekket hjertet , at det var riktig plassert og med 4 kamre.

At det var væske i mage og blære

Sjekket at det var 2 nyrer

To hjernehalvdeler

Ti fingre og ti tær.

Sjekket for hareskår og ryggmargsbrokk og hareskår

Mengde fostervann

Morkakens plassering : )

Vi brukte lang tid. Viste, og gikk gjennom alt sammen med oss. De var også to da den ene tok videreutdanning innen ul diagnostikk. Vil tro at de kan gå veldig fort fram. De gjør det daglig og vet hva de skal se etter. Det er bare ikke like hyggelig for oss som ikke vet hva vi skal se etter.

Anonymous poster hash: 59ad4...781

Jeg så at hun målte hode, lårbein og kanskje mage. Hun sa at morkake hadde normal beliggenhet. Hjertet må hun ha sjekket siden ho skrev at det var 4 hjertekammer.

Hun sjekket ikke om det var for lite/mye fostervann. Men de ser kanskje om det er nok fostervann uten å nevne det for meg?

La heller ikke merke til at de sjekket nyrer eller at det var væske i magen og blæren.. tror dere hun slurva eller bare ikke fortalte meg alt hun sjekka??

Jeg så at hun målte hode, lårbein og kanskje mage. Hun sa at morkake hadde normal beliggenhet. Hjertet må hun ha sjekket siden ho skrev at det var 4 hjertekammer.

Hun sjekket ikke om det var for lite/mye fostervann. Men de ser kanskje om det er nok fostervann uten å nevne det for meg?

La heller ikke merke til at de sjekket nyrer eller at det var væske i magen og blæren.. tror dere hun slurva eller bare ikke fortalte meg alt hun sjekka??

De som kan det trenger nok ikke mer enn en rask titt for å forsikre seg om at organene ser ut slik de skal og at ting som mengde fostervann er OK. Det går saktere hvis de tar seg tid til å peke og forklare. Jeg var heldig og fikk UL hos en jordmor som var veldig flink til å forklare hva alt var, så det ble en veldig fin opplevelse. Tror ikke det er noen grunn til å tro at din jordmor slurvet selv om det gikk fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...