Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #1 Skrevet 21. september 2013 Hvor sover babyen deres på dagtid? Mange år siden jeg hadde baby i hus Bør man legge babyen i vognen ved hver hvil på dagen eller ha en lekegrind å legge fra seg i? Anonymous poster hash: 1f040...eec
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #2 Skrevet 21. september 2013 Lekegring er vel til å leke i? Til å sove i er det vel vanlig med seng, vogn, vugge eller kurv på dagtid. Vi har klart oss utmerket uten lekegrind i alle fall. Anonymous poster hash: ce59c...5c8
beibilykke Skrevet 21. september 2013 #3 Skrevet 21. september 2013 Hei. Slik jeg ser det så er lekegrind for baby som kryper og for folk som har andre små barn eller husdyr. Jeg har nr 2 på vei med en 4 åring fra før. Denne gangen skal jeg ha lekegrind fordi jeg tror behovet er der. 4åringen sine leger ligger jo nå over alt så jeg er bekymret for små lekebiter som da baby kan putte i munnen uten oppsyn.derfor tenker jeg at å plassere den i lekegring kan fungere bra.vi har også en pus på 1 år som jeg og vil "skjerme" den lille fra til en hbos grad Jeg skal ja tak-kurv til baby og når den blor større blir den lagt i vogn eller grindseng ved dupper
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #4 Skrevet 21. september 2013 Med to små samtidig kan det være greit innimellom slik at babyen ligger trygt et sted mens den eldste kan leke fritt på gulvet akkurat når du selv er opptatt med f.eks å lage middag. Ellers ser jeg ikke det store behovet. Anonymous poster hash: a626a...fbb
☆☆☆ Skrevet 21. september 2013 #5 Skrevet 21. september 2013 Nødvendig? Nei Men eg vurderar det sterkt, når babyen kjem vil vi ha ei på 19 mnd som er veldig oppteken av babyar og ikkje spesielt forsiktig. Ho når tak i babyen i vogga, så eg tenker ei leikegrind vil beskytte både når babyen ligg for seg sjølv våken og når ho søv på dagtid.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #6 Skrevet 21. september 2013 Veldig kjekt å ha, hvis du må på do feks Anonymous poster hash: d0ef3...448
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #7 Skrevet 21. september 2013 Ikke nødvendig, men veldig kjekt når babyen krabber eller går. Da kan jeg lage middag eller går på do. Han er jo bare der innimellom, så han tar ikke noe skade av det. Tror han syns det er gøy med sin egen lille plass der han har lekene sine og kan rulle litt rundt og kose seg blant alle bamsene :-) Anonymous poster hash: 476f6...daa
Aliniane Skrevet 21. september 2013 #8 Skrevet 21. september 2013 Her har vi aldri brukt lekegrind til soving eller hvile, men den har vært gull verdt i perioden med krabbing og da hun lærte å reise seg og begynte å gå med å holde seg fast. Bare å få gått på do, smurt en brødskive etc var vanskelig, og da kunne hun være i lekegrinda litt. Nå brukes den til oppbevaring av leker når de ryddes sammen på kvelden. Innimellom vil hun oppi og leke, og da får hun det. Tror den blir god å ha når nummer to kommer og eldste er 20 måneder!
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. september 2013 #9 Skrevet 21. september 2013 Hadde det til første, og brukte det litt. Hadde det ikke til andre og savnet det overhodet ikke. Nå med nr tre tenker jeg at om behovet er der blir vi å bruke reisesenga. Gidder ikke kjøpe når vi har noe vi kan bruke.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #10 Skrevet 21. september 2013 Hva skal dere med lekegrind?? Vi har aldri hatt det... Hadde det heller ikke når jeg var barn! Er jo såååå unødvendig... Anonymous poster hash: edb11...013
hønemor0408 Skrevet 21. september 2013 #11 Skrevet 21. september 2013 jeg skal ha lekegrind fordi vi har to hunder. gjør hverdagen litt lettere ved eks dusjing, matlaging etc. og jeg tror behovet hos oss er stort!
Modesty Blaise. Skrevet 21. september 2013 #12 Skrevet 21. september 2013 Vi bruker den som dagseng nå mens lille knøtt er så liten at hun ikke kan krabbe. Jeg har også bestilt en madrass etter mål, slik at den ennå virkelig fungerer som en seng. Så får vi se ettehvert hvor mye bruk vi har for den, men hittil har dette fungert helt supert.
Madolyn Skrevet 21. september 2013 #13 Skrevet 21. september 2013 Her har vi aldri hatt behov for lekegrind. Har en gutt på 2 1/2 og en baby på 5 mnd. Og et storesøsken kan fint kaste en liten legobit inn i ei lekegrind også... Har åpen kjøkkenløsning så jeg har prima utsikt over hele stua da. Babyen sover i vogna på dagtid og i sprinkelseng på natta.
Gjest Kira Skrevet 21. september 2013 #14 Skrevet 21. september 2013 Vi hadde lekegrind pga bikkja. Greit å ha et trygt sted å legge ned babyen hvis man skulle på do eller det ringte på døren. Hvis vi ikke hadde hatt hund og andre småbarn i huset ville jeg nok ikke følt at det var nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #15 Skrevet 21. september 2013 Dersom du vil skjerme babyen litt fra eldre søsken når den ligger med babygym ol. før den kryper/åler seg kan det være lurt. Jeg er en av dem som er i mot å bruke lekegrind som for å holde babyen på et sted. Anonymous poster hash: c2933...afc
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #16 Skrevet 21. september 2013 Har ikke hatt lekegrind til noen av våre barn. Har sørget for å ha en barnesikret stue slik at man kan gå på do selv om babyen krabber eller reiser seg bort. Men vi har selvsagt hatt trappegrind. Litt større utfordring med nummer to, da storesøster var to år og åtte mnd. Men det gikk fint det også. Anonymous poster hash: 697b2...3b1
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #17 Skrevet 21. september 2013 Her i huset får vi tre tette. Har ikke brukt lekegrind til de to eldste, men yngste kommer jeg til å skaffe til, rett og slett så jeg har et trygt sted å legge babyen ved behov og et trygt sted han kan ligge under babygymmen. De to andre er veldig full fart for tiden, og for små til å skjønne konsekvenser og forutse hva som kan skje. Kjekt å kunne gå på do og lage middag uten å enten måtte holde babyen eller være redd han blir påkjørt/ løpt over. Anonymous poster hash: 8182d...5a3
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #18 Skrevet 21. september 2013 Det er en veldig grei sak til å rydde allelekene oppi når kvelden kommer. Anonymous poster hash: 81042...bca
Bustetroll Skrevet 21. september 2013 #19 Skrevet 21. september 2013 (endret) Lekegrinda her er gull verdt.. jenta koser seg jo helt ihjæl oppi der. Elsker å stå og titte gjennom gitteret, gå rundt og rundt, og ikke minst, alle lekene som er der! Hun koser seg der store deler av dagen. Her i leiligheten er det høydeforskjeller fra rom til rom, og hund. Hun sitter der men sjeg spiser frokost og pc-lerer litt på morningen mens jeg drikker kaffen min..Så sitter hun der mens jeg kler på meg, går på do, dusjer, osv. På kvelden før hun sover kan hun også fint sitte der å kose seg en stund. Den er rett ved siden av sofaen, så jeg har henne rett ved siden av meg, og leker og snakker med henne selv om hun er i grinda. Skaffet den da hun var 4 mnd og begynte å krabbe.Hun sover i senga si på soverommet eller i vogna på dagtid. Endret 21. september 2013 av Skeptisimo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå