irene2503 Skrevet 21. september 2013 #1 Skrevet 21. september 2013 Hei alle sammen. Er gravid i 5. uke. Fant ut at jeg var gravid når jeg var litt over 3 uker på vei. Det første jeg tenkte da jeg fikk positiv graviditetstest var at nå må jeg slutte med en gang! Det funket kjempebra! I sånn ca en time! Så begynte jeg å tenke at det var ikke normalt å finne ut at man er gravid så tidlig, og jeg tenkte jeg kunne gi meg selv litt tid og trappe ned i stedet. Nå har det nesten gått 2 uker siden jeg fant ut jeg var gravid, og jeg er nede i 2-3 snus om dagen. Men jeg sliter skikkelig med å slutte helt.. Greier det ikke! Det er veldig hardt, blir lett stressa og irritert, syns det er vanskelig å ta bare 2-3 om dagen, har vanligvis en snus under leppa til en hver tid. Er det noen som har tips og råd angående slutting? Noen som har greid det, eller ikke greid det, og har erfaringer og historier å dele med meg ? Noen som har prøvd hypnose(vurderer å prøve). Er det greit å trappe ned sakte men sikkert og ta det i sitt eget tempo? (Jeg straffer meg selv for at jeg ikke greier å slutte helt med en gang, men føler meg og stolt for at jeg i det minste har greid å trappe ned. ) Er det farligere å snuse i begynnelsen av svangerskapet? 2 snus om dagen, er det ok? Håper på konstruktive råd og tips og kommentarer =)
Sol23 Skrevet 21. september 2013 #2 Skrevet 21. september 2013 Hei, Jeg er ei jente på 23 år og gravid Jeg har snust i 8 år og graviditeten min var ikke planlagt, jeg hadde da akkurat vært i sverige og kjøpt hele 2 ruller med snus. Da jeg hadde positiv test i hånden og var 7 uker på vei, så var det ikke noe snakk om jeg skulle snuse. Det var tøft, veldig tøft ! I slutten pleide jeg og bruke 2-3snuser for å få effekt. Jeg begynte å tenke på alle de ulempene tingene var med å påvirke babyen i magen om jeg forsette og snuse. Jeg bestemte meg for der og da og slutte, men dette var HARDT så jeg sprakk en dag og tok EN, men da hadde jeg så dårlig samvittighet at jeg ikke nøyt det. Neste dag hadde jeg lyst og ta en til osv. Så da sa jeg til meg selv, nei dette går ikke. Tenker jeg at det går bra så forsette jeg og ikke klare slutte. Jeg har nå sluttet helt og ikke snust sisden den gang da jeg var 8 uker på vei og nå er jeg uke 36. jeg vet jeg kommer 100% til og begynne igjen for jeg savne snus hver dag men kommer overhodet ikke til å gjør det når jeg er gravid. Det er lettere enn det du tror men du MÅ ha vilje i slutten. Var mye samboeren måtte gjennom i begynnelsen for fikk anfall i slutten som var J.......GE! STÅ PÅ, og ikke snus ! TENK på babyen, selv om du spør om det er farlig så er det ikke vits og spør. Det er farlig, og det kan skje ting pågrunn av det !! Ønsker deg lykke til
Sorie Skrevet 21. september 2013 #3 Skrevet 21. september 2013 Det finnes jo tobakk og nikotinfri snus. Har du prøvd det? Vet om ei som sluttet å røyke etter hypnose og ikke har tenkt på det siden, så det funker nok for snusere også
Darwina Skrevet 24. september 2013 #4 Skrevet 24. september 2013 Jeg hadde samme problemet som dg,savner noe å ha under leppa. Løsningen for meg ble onico nikotinfri snus,funket kjempebra:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå