FirstAidKit Skrevet 21. september 2013 #1 Del Skrevet 21. september 2013 Hei! Dette er muligens et litt rart spørsmål, men here it goes: hvordan er deres barns avføring i konsistensen? Hard, løs, diaré, passe konsistens? Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honningmelon Skrevet 21. september 2013 #2 Del Skrevet 21. september 2013 Her veksler det vel mellom litt hardt og akkurat passe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #3 Del Skrevet 21. september 2013 Her er det litt sprutskjit med bulder og balder, og andre ganger akkurat passe. Min har kun hatt hard to-tre ganger hele livet tror jeg. Mye yoghurt og frukt her da. Tror de i barnehagen var redd det var diare før de fant ut at det var vanlig for denne ungen. Jeg har sett noen unger slite med hard bæsj. Det så ille ut. Vondt, og ungen trippet av smerter og utsatte å gå på do pga vond erfaring med hard bæsj, så ble det en ond sirkel . Så er glad min ikke sliter med det. Men er litt redd for at den veldig løse bæsjen kan bety matintoleranse?Ungen virker ok da, men noen ganger kommer bæsjen fort, fort virker det som. Anonymous poster hash: 09df5...cb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FirstAidKit Skrevet 21. september 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 21. september 2013 Her er det litt sprutskjit med bulder og balder, og andre ganger akkurat passe. Min har kun hatt hard to-tre ganger hele livet tror jeg. Mye yoghurt og frukt her da. Tror de i barnehagen var redd det var diare før de fant ut at det var vanlig for denne ungen. Jeg har sett noen unger slite med hard bæsj. Det så ille ut. Vondt, og ungen trippet av smerter og utsatte å gå på do pga vond erfaring med hard bæsj, så ble det en ond sirkel . Så er glad min ikke sliter med det. Men er litt redd for at den veldig løse bæsjen kan bety matintoleranse?Ungen virker ok da, men noen ganger kommer bæsjen fort, fort virker det som. Anonymous poster hash: 09df5...cb1 Det er sånn datteren vår er også! I starten gav barnehagen beskjed om at hun hadde diaré, men vi så aldri noe til denne diaré'en, den var bare sånn som den alltid har vært. Her har vi gått over til en melkefri kost, med kun laktosefrie matvarer, men det har ikke blitt noe hardere avføring av den grunn. Hun virker ikke å ha vondt i magen eller ha noe luftsmerter, hun er pigg og fornøyd, sover godt og har god appetitt. Så jeg tror egentlig den bløte avføringen hennes er det som er normalt for henne. Men barnehagen pusher på at vi må ta henne til legen, noe vi selvfølgelig skal. Bare husker fra siste legebesøk at alt var ok. Føler liksom ikke det er noe stress at hun har bløt avføring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kmama Skrevet 22. september 2013 #5 Del Skrevet 22. september 2013 Vår datter har melkeproteinintoleranse og sliter med treg mage. Hun har ganske treg mage selv på melkefri kost, men det blir enda verre når hun har fått i seg noe som inneholder melk. jeg har for øvrig forstått det slik at reaksjon på melk kan gi seg utslag i både løs og hard mage. Andre symptomer vi merker er luftsmerter og dårlig matlyst, noen ganger også oppkast. Til forrige innlegger: laktosefritt er ikke nødvendigvis det samme som melkefritt - laktosefrie produkter hjelper bare hvis en reagerer på laktose, ikke hvis det er melkeproteinene en reagerer på (noe som er mer vanlig hos små barn). Generelt sett anbefales det ikke å gå over til melkefri kost før en har fått problemet utredet og fått en anbefaling fra lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå