Gå til innhold

Jeg er ferdig! Og det for aller siste gang!

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg blitt mor til tre :) Torsdag morgen ble jeg mamma til Trygve etter en fødsel som ble ganske annerledes enn det jeg "planla". Jeg har alltid hatt et godt og naturlig forhold til fødsler, og ikke gruet meg særlig, men etter at jeg mandag fikk vite at jeg skulle settes i gang på onsdag, så gruet jeg meg fryktelig! Synes virkelig synd på de som går gjennom hele svangerskap med de følelsene (og mange har det selvfølgelig mye verre enn meg! Jeg "bare" gruet meg.) Jeg hadde i utgangspunktet planlagt å føde på ABC, og har hele svangerskapet forberedt meg på en naturlig fødsel, på mine premisser, i et rolig, hjemmelikt miljø. Når jeg plutselig skulle ha en medisinstartet, teknisk, overvåket fødsel på en mer sykehuspreget avdeling ble alt plutselig veldig skremmende og fjernt.

Fødselen ble på ingen måte traumatisk, men mye mer voldsom og lengre enn jeg hadde regnet med. Den tredje ble den lengste, med sine ni og en halv time aktiv fødsel (ikke spesielt lang, jeg vet).

Jeg trodde på et punkt at jeg hadde pressriene og slutten rett rundt hjørnet, da smerten og intensiteten var lik slutten med forrige. Da de ble konstatert 3-4 cm åpning og nesten ingen framgang på fire og en halv time hadde jeg gitt mye for å kunne gi opp hele greia! Jeg trodde virkelig aldri jeg skulle komme meg gjennom. Jeg bestemte meg derfor for epidural, og fra den ble satt to timer senere ble resten av fødselen en drøm. Jeg opplevde ingen av de vanlige komplikasjonene til epidural som jeg var så redd for (de fikk jeg nemlig med førstemann) og to timer etter den var satt kunne jeg puste barnet ut på noen få pressrier :)

Jeg, som lenge tenkte at jeg aldri kom til å se meg fornøyd med graviditeter og fødsler, er så fantastisk glad for å være ferdig! Jeg har tre friske, fantastiske barn, to gutter og en jente. Jeg har opplevd tre veldig forskjellige fødsler, men heldigvis ingen dramatiske komplikasjoner.

Lykke til alle dere som venter! Den aller beste premien venter der framme, og den kommer til dere alle sammen! Jeg har gledet meg så veldig til å endelig kunne være den som kunne skrive dette! :D

Trygve ble født 19.09.13 kl 6.24, fem dager over termin.

Han var 3850g og 53 cm lang og 36 cm rundt hodet. Selvfølgelig noe av det nydeligste jeg har sett <3

Fortsetter under...

Gratulerer igjen!

Jeg håper også å føde mitt tredje og siste barn på ABC om noen uker. Men kan fort ende opp i samme situasjon som deg hvis ikke vesla snart legger seg med hodet ned. Fint å høre at det gikk så bra allikevel.

Annonse

Tusen takk alle sammen! Vi virkelig nyter tiden (og sover om nettene! :D ) Håper du er heldigere enn meg, Abella, og får ABC-fødselen som du ønsker deg. Og Cisinus3: snart, snart er du ferdig du og! Jeg vet det er slitsom de aller siste dagene, og jeg kan bare si hold ut og lykke til (som man også blir dritt lei v å høre ;) ) Håper du oppdaterer når du er ferdig :)

Tusen takk alle sammen! Vi virkelig nyter tiden (og sover om nettene! :D ) Håper du er heldigere enn meg, Abella, og får ABC-fødselen som du ønsker deg. Og Cisinus3: snart, snart er du ferdig du og! Jeg vet det er slitsom de aller siste dagene, og jeg kan bare si hold ut og lykke til (som man også blir dritt lei v å høre ;) ) Håper du oppdaterer når du er ferdig :)

Gratulerer! Og takk for at du deler med oss. Planen er ABC-fødsel i slutten av nov. Håper alt går som sist. Da hadde jeg en drømmefødsel på ABC. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...