Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #1 Skrevet 21. september 2013 Jeg har vært på foredrag der en mann sier at dette ikke har dokumentert effekt. Det som trengs for kampen mot mobbing er TILSTEDEVÆRENDE voksne. Hele tiden. Bruker skolen deres antimobbeprogrammer, og hvor effektivt er det egentlig? Jeg må innrømme at jeg ble enda mer skeptisk da jeg hørte på denne mannen. Anonymous poster hash: e590c...62a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #2 Skrevet 21. september 2013 Jeg har vært på foredrag der en mann sier at dette ikke har dokumentert effekt. Det som trengs for kampen mot mobbing er TILSTEDEVÆRENDE voksne. Hele tiden. Bruker skolen deres antimobbeprogrammer, og hvor effektivt er det egentlig? Jeg må innrømme at jeg ble enda mer skeptisk da jeg hørte på denne mannen. Anonymous poster hash: e590c...62a legger ved en link som jeg syns var så fin http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Mener-stotte-til-mobbeprogrammer-i-skolen-er-bortkastede-penger-6776691.html#.UjxW_NA4XIU Anonymous poster hash: e590c...62a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #3 Skrevet 21. september 2013 Vi er såkalt Ulweus-skole. Kan helt ærlig ikke si at jeg har sett noen spesiell effekt av dette. Det blir høyt flagget, men når man etterspør hva de konkret gjør, så er de veldig vag......... Kan absolutt ikke si at vi har en mobbefri skole - langt ifra faktisk! Vi har ett konkret tiltak; elevmekling. Dette synes jegegentlig er noe stort tull. Et mobbeoffer skal ikke behøve å mekle med mobberne. Mekling foregår i situasjoner hvor man har likeverdige parter, og det har man ikke når det gjelder mobbing. Det mobbeofferne trenger er stødige og tilstedeværende voksne som tar tak og forteller mobberne hvor skapet skal stå! Anonymous poster hash: d7f34...3fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå