Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #1 Skrevet 21. september 2013 Jeg synes det å kjøpe julegaver er et mareritt. Vil jo gi noe som er fint, mottaker blir glad for og som viser at jeg bryr meg om mottakeren. MEN det må være billig. Vi sliter økonomisk og har gjort det i noen år nå. Skal kjøpe julegaver til: 1 niese på 1 år 1 niese på 4 år 1 niese på 9 år 1 niese på 17 år 2 søstre med menn 2 brødre 3 sett foreldre 1 jente på 17 år Våre barn er ikke noe problem men vi vil gi dem noe som koster litt mer enn til de andre. Sikkert noen flere som jeg ikke kommer på også. Synes det er vanskelig for enkelte av disse "godtar" ikke hva som helst. Enkelte av ungene har jeg sluttet å spørre hva dem ønsker seg for det er ikke en ting under 500 kr som er bra nok, må heller nærmere 1000 lappen for at det skal bli bra nok. Jeg kan ikke lage noe selv, for håndarbeid er jeg elendig med. Blir veldig glad for tips. Anonymous poster hash: 3196f...b61
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #2 Skrevet 21. september 2013 1 niese på 1 år: klær1 niese på 4 år: tegnesaker1 niese på 9 år: bøker1 niese på 17 år: hygieneartikler/sminke2 søstre med menn: matkurv2 brødre: Vin/congac3 sett foreldre: kinobilletter/drikkevarer/konsertbilletter1 jente på 17 år: hygieneartikler Anonymous poster hash: 38f7a...459
Englenemine Skrevet 21. september 2013 #3 Skrevet 21. september 2013 Du kjøper det du vil om de " godtar" det eller ikke. Blir kvalm av bortskjemte barn. Bøker er alltid fine gaver å gi synes jeg. Med byttelapp kan de misfornøyde bytte i andre bøker, filmer, spill, tegnesaker osv som selges på bokhandelen. De selger noe for enhver der blir de likevel misfornøyd så gi de en symbolsk geit neste gang hehe
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #4 Skrevet 21. september 2013 Etter vi fikk barn, har vi kuttet ut å gi til søsken. Nå gir vi bare gave til hverandres barn. Jeg har en bror som ikke har barn, han får selvfølgelig gave. Jeg syns 200-300 kr er mer enn nok å bruke per person når du har så mange å kjøpe til. Anonymous poster hash: a16d0...3cd
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #5 Skrevet 21. september 2013 Jeg starter tidlig med julegaver, å er faktisk på utkikk litt hele året rundt. Nå gir vi for max 200.- til alle andre enn våre egne barn og foreldrene våre. Du kan finne mye fint på salg, å salg er det jo nesten hele året. Niese 1 år: duplo/megablocks el. bok (kjempefine de med lyd og/eller ting å "ta" på inni) Niese 4 år: H&M - hårpynt, topp, skjørt og strømpebukse, lue/skjerf/fingervotter Niese 9 år: bok, top-model "ting", perler med bokstaver (populært her i alle fall), smykkestativ, smykker Niese 17 år: smykke, ørepynt e.l. Fant et helt 70% stativ fra Next2 på Juvelen i forrige uke jeg! Søstre med menn: pynteting, bokser til kjøkkenet med noe godt oppi? kaffeboks, teboks e.l. 2 brødre: ullundertøyskjorte, ullsokker, gavekort, ting til ungkarsredet Foreldre: spekemat, gavekort på restaurant eller til konsert/opplevelse (vanskelig å gi noe til de som har "alt", så slike ting blir satt pris på her i familien) Ja... det var noen tips fra meg. Jeg er kommet veldig langt på julegavelista allerede jeg, så skal kose meg med å finne kalendergaver til barna framover. Anonymous poster hash: ab626...46c
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #6 Skrevet 21. september 2013 1 niese på 1 år: Duplo1 niese på 4 år: Tegnebøker + tegnesaker1 niese på 9 år: bok eller gavekort1 niese på 17 år: gavekort på det lokale kjøresenteret2 søstre med menn - julekort av barna2 brødre - julekort av barna3 sett foreldre - julekort av barna1 jente på 17 år - nødvendig å gi gave? evnt gi gavekort Vi har en makspris på 200,-pr barn selv. Vi gir ikke til foreldre og søsken. De kan heller få kun til bursdagene sine Det er et for stort kjøpepress nå til dags.. Anonymous poster hash: 6622b...156
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå