Gå til innhold

Barnehagen endrer på ALT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått ny styrer, og hun er flink, men nå har hun kuttet ut alle varmmåltider (tre i uka) og har suppe en gang i blant og brødmat ellers i uka. Kan de bare gjøre sånt uten å si fra til oss foreldre først?

Det var ikke fulle middager, lette å lage, kort tid osv. Det har fungert i årevis, men det er tydeligvis ikke sånn lenger...

Anonymous poster hash: 25ce7...d1d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan hun, men SU kan kreve å se budsjettet for barnehagen og hva kostpengene går til. SU da videre informere foreldrene om hvordan matbudsjettet ser ut. Kanskje har barnehagen gått i minus på maten og nå går i 0? Eller kanskje hun sparer inn på maten for å fordele pengene andre steder?

Snakk med SU om dette

Anonymous poster hash: 35524...97b
Skrevet

Kanskje de ikke har råd lenger? Du får ta det opp med barnehagen hvorfor det ble sånn ;)

Anonymous poster hash: 2fbdc...f7a
Skrevet

Synes det er rart at hun går fra varm mat til brødmåltider. Vi spiser jo altfor mye brød egentlig her til lands.

Betaler dere kostpenger? Regner med prisen har blitt lavere da også?

Jeg hadde tatt dette opp med ped.leder først å hørt hvorfor hun har endret på det. Også evt tatt det opp med andre foreldre på foreldremøte. De fleste bhg har vel foreldremøte med alle foreldrene i løpet av kort tid nå siden det er nytt bhg år.

Anonymous poster hash: 40282...766

Skrevet

Jeg tenker umiddelbart at hun ønsker å disponere personalet sitt bedre, og at det tar mindre tid vekk fra barna å stelle på et brødmåltid enn å lage varmmat og rydde etter det, uansett hvor enkel maten er. 

Skrevet

Det er ikke pengene som er avgjørende her. Hun sier det er pedagogiske hensyn... Altså at personalet ikke skal bruke tid på matlaging, men på alle de prosjektene hun har satt i gang, 

Jeg vet at det ikke jukses med matpenger, men satsingen på mat (som det står så fint om i virksomhetsplanen) er kanskje ikke helt sånn tenkt?

Urk...

Anonymous poster hash: 25ce7...d1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...