Gå til innhold

skuffet over gave:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen kjøpte nesten helt likt smykke som i fjor i bryllupsgave. La skikkelig tanke inn i min gave og en time før vi skulle gi hverandre gaven løp han ut og kjøpte samme greia som i fjor. er jeg skikkelig slem som ble skuffa og sa det til ham dagen etterpå?

Anonymous poster hash: ca5ca...bbf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: 23ec1...52f

Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: 23ec1...52f

Kan du utdype?

Anonymous poster hash: ca5ca...bbf

Skrevet

Ja.

Han syns nok hele greia er noe stor tull som du har tvunget gjennom.

Holder vel å gi gave til jul og bursdag.

Vær glad du fikk noe i det hele tatt.

Anonymous poster hash: c5f6a...49f
Skrevet

Utakknemlig. Det viktigste er jo at han har tenkt på deg

Skrevet

Å uttrykke skuffelse over en gave man har mottatt er ufint. Dropp forventningene og get real. Stakkars mann.

Skrevet

Syns synd på mannen din, og ikke deg.

Vær glad for det du får.

Skrevet

Kjøper man gave hver bryllupsdag ?

Tror kanskje du legger listen litt høyt, og har andre forventninger enn mannen.

Han husker sikkert ikke hvordan smykket fra i fjor ser ut engang.

Kan du ikke bytte ?

Skrevet

Du burde vært takknemlig! Hadde det vært meg hadde det ikke blitt så mange flere bryllupdagsgaver......enig med hun over her, noe du har tvunget gjennom.....

Anonymous poster hash: c14d4...dc4

Gjest Julia1984
Skrevet

Veldig spesielt å være utakknemlig for et smykke selv om det lignet fjorårets!! Herregud, han har kjøpt gave til deg. Tror neppe en mann bruker sååå mye tid som du pga en slik gave.

Har litt vondt av mannen din som fikk "kjeft" og sure miner pga et smykke han sikkert synes ville vært pent på deg.

Litt sånn fjortis oppførsel, rett og slett!

Skrevet

Jeg ser ikke helt vitsen med å skulle gi hverandre gaver hver bryllupsdag. Hva med å gjøre noe koselig sammen istedet? Lage en god middag sammen, og spise etter at barna har lagt seg, med stearinlys og hele pakka. 

For å svare på det du spør om, ja, det var litt slemt. Man sier aldri at man ikke blir glad for en gave, uansett hvem som gir og hva man får. Det er tross alt tanken som teller, og mannen din har jo gitt deg en gave, som jeg regner med er et stykke fra gratis ettersom den er kjøpt på gullsmedbutikk.

Er det helt krise, så bytter man gaven i stillhet. 

Skrevet

Han klarer nok ikke å huske hva han har gitt deg. Jeg har fått SAMME smykke to ganger av mannen min, så det må jeg bare ta som et tegn på at han virkelig syns smykket var fint. Smykke nr to kan dattera mi få når hun blir eldre, så har vi likt smykke :-)

Anonymous poster hash: 7c319...ee3
Skrevet

Hyggelig bryllupsdag når kjerringa blir sur over at hun fikk en gave hun ikke likte...

Materielt fokus og bryllupsdag synes jeg du burde holde adskilt, HI. Gå ut og spis en god middag, kos dere med film og godteri i sofakroken, gå en tur i skogen sammen eller dra til fjells og kos dere foran peisen i helgen. Bryllupsdager handler mer om å sette pris på hverandre og minnes en stor dag enn å skulle gi dyre gaver og vurdere kjærligheten ut ifra om man får det man hadde tenkt man ville ha (da må du forøvrig skrive ønskeliste, da blir det enklere fremover). Virker som om mannen ikke helt har samme holdning til bryllupsdager som du har, og at han kjøper en gave fordi du forventer det .

Anonymous poster hash: 503bd...7d0
Skrevet

Her feirer vi kun ved runde tall, da gir vi hverandre ikke gave. Vi går ut og spiser en god middag sammen og tar kanskje inn på hotell. Vær glad du får gave, du høres nemlig veldig utakknemlig ut!

Anonymous poster hash: 2715e...462

Skrevet

Slem og frekk er du ja, men siden han tross alt er gift ned deg er nok dette usjarmerende trekk ved deg som han kjenner til fra før - så han ble neppe så overrasket over at du er utakknemlig.

Skrevet

Typisk BiM og fortelle hvor utakknemlig du er, siden du "tross alt fikk en dyr gave".

Er det virkelig for mye å forvente at mannen faktisk bryr seg nok til å vite hva kona blir glad for? Gir dere for å glede andre, eller er det pga ren plikt?

Poenget er ikke i hvilken anledning hun fikk gave, men at han faktisk gav en nesten identisk gave ifjor! Hadde dere forstått det om det stod julepresang eller bursdagsgave??

Jeg synes det er ok å bli skuffet, og jeg hadde nok sagt ifra selv. Tror kanskje jeg ville gitt to identiske gaver tilbake, slik han selv kan kjenne på hvordan det føles. Hvis man må bytte alle gavene fra mannen så er det jo tydelig at noen gjør noe feil?

Anonymous poster hash: 77df4...c30

Skrevet

Jeg kan godt forstå at du ble skuffet, kanskje ikke så mye over selve gaven, men over at du la ned mye tanke i det mens han ikke gjorde det samme. Det er jo dét som er den store forskjellen... hadde du blitt like skuffet dersom han hadde lagt mye omtenksomhet i å velge ut smykket du fikk?

Anonymous poster hash: 9eafb...8fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...