Gå til innhold

Blodsukker til 2åring målt til 12.8?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun ble blek og slapp tidligere Idag,klagde på hodepine og kastet opp. Ble sendt til sykehuset hvor det ble tatt blodprøve som viste blodsukker på 12.8 uten at hun hadde spist så mye. 2timer etter var den på 6.8. Vi ble nettopp sendt hjem. Hva kan dette være?regner med at legen hadde sagt om det kunne være diabetes.

Anonymous poster hash: fd81a...0cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk dere ikke noe mer informasjon før dere reiste hjem?

Skrevet

Barn kan få forhøyet blodsukker ved infeksjoner. Men aner ikke hvor høyt det kan stige. Fikk dere ikke noe informasjon om hva det kunne være? Siden dere vet hva blodsukkeret var så regner jeg med at legen har sett på det, eller?

Anonymous poster hash: 6ed2a...ea2
Skrevet

Legen så på det,men regnet med at det kom av at hun ikke var i form. Noe som het laktat var også ikke normal.

Anonymous poster hash: fd81a...0cf

Skrevet

Leveren kan ved infeksjoner og annet stress pøse på med det lagrede sukkeret og dermed få blodsukkeret til å stige rask/høyt. Så lenge det sank igjen er det nok dette som skjedde, at den første målingen skjedde etter utpumpingen fra leveren.

Anonymous poster hash: 11846...6f2

Skrevet

Men dette synes jeg bør kontrolleres igjen når hun er i grei form igjen. Dersom det tar flere dager før hun kommer seg, ville jeg krevd ny måling.

Anonymous poster hash: 35d57...bed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...