Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #1 Skrevet 20. september 2013 Har vært plaget med magen siden tenårene med tidvis forstoppelse/diaré og gjerne begge deler på en gang... Har vært sjekket for det meste for endel år siden. Nå har jeg hatt en periode på nesten en mnd med flere dager mellom dobesøkene, for så å ende opp med denne 'proppen' etterfulgt av diaré. Så også i kveld... Har ikke hatt slike perioder over tid før, men jeg har en stressende periode med mye nytt og mer ansvar på jobben. Det fikk jeg for ca en mnd siden. Men disse mageproblemene kommer alltid på kvelden når jeg skal prøve og slappe av. Og så blir jeg sittende på do halve kvelden:( Har dere det slik at lange perioder kan man være 'dårlig' på en måte, og enkelte ganger nesten ingen plager? Har ikke spist noe spesielt heller som skulle gi meg magesmerter og diaré. Ikke gått ned i vekt og føler meg ikke syk på noen måte, med unntak av magesmerter. Anonymous poster hash: fd27f...557
Nichotine Skrevet 20. september 2013 #2 Skrevet 20. september 2013 Har det ikke selv, men kjenner folk som har det, og vet at stress kan utløse symptomene. De beskriver det som deg, bare at de kan ha problemer om morgenen også. Det å rekke ting pga. av symptomene.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #3 Skrevet 20. september 2013 Har vært plaget med magen siden tenårene med tidvis forstoppelse/diaré og gjerne begge deler på en gang... Har vært sjekket for det meste for endel år siden. Nå har jeg hatt en periode på nesten en mnd med flere dager mellom dobesøkene, for så å ende opp med denne 'proppen' etterfulgt av diaré. Så også i kveld... Har ikke hatt slike perioder over tid før, men jeg har en stressende periode med mye nytt og mer ansvar på jobben. Det fikk jeg for ca en mnd siden. Men disse mageproblemene kommer alltid på kvelden når jeg skal prøve og slappe av. Og så blir jeg sittende på do halve kvelden:( Har dere det slik at lange perioder kan man være 'dårlig' på en måte, og enkelte ganger nesten ingen plager? Har ikke spist noe spesielt heller som skulle gi meg magesmerter og diaré. Ikke gått ned i vekt og føler meg ikke syk på noen måte, med unntak av magesmerter. Anonymous poster hash: fd27f...557 Jeg har irritabel tarm og jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Stress, om det er psykisk eller fysisk, gjør det verre. Jeg har bare diare da, å hinsides vonde tak i magen før jeg må løpe på do. Jeg opplever at jeg har blitt bedre etter at jeg kuttet ut brød og melk, mye bedre! Kan fortsatt få diare perioder men det er ikke så vondt og det varer ikke så lenge. Anonymous poster hash: 6faf7...870
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #4 Skrevet 20. september 2013 Har og irritabel tarm, hatt det siden jeg var jentunge. Da jeg var liten var jeg steinhard i magen og mye luft i tillegg, kom plutselig og kunne være lenge uten at noe som helst fungerte for å "løse opp problemet". Så var det helt ok i noen år før det kom tilbake etter fødsel, kan ha diare i flere mnder med korte opphold med forstoppeøse i et par dager, nå har jeg mye luft i magen hele tiden... Kjenner det beveger seg nedover i tarmene og når jeg går på do å slipper det ut føler jeg at magen "synker tilbake til normalen" om du skjønner. Skikkelig plagsomt om man sitter på eksamner/møter ol. og holder jeg det inne får jeg utrolige magesmerter. Nå har jeg hatt en lang periode med diare som endelig er på godveien (hatt det siden juni) og får oppfølging av lege pga blod osv. Tidligere kunne jeg regulere det med kosthold, men det fungerer ikke lengre.. Anonymous poster hash: c736b...9ef
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #5 Skrevet 20. september 2013 Huff, det er slitsomt! Kjenner jeg er rimelig lei av badveggene mine. HI Anonymous poster hash: fd27f...557
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå