Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #1 Skrevet 20. september 2013 Har fått lyst til å bruke neglelakk, etter å ha observert kollegers flotte negler, men jeg får det jo ikke til! Prøvde igjen i går, la først ett lag (prøvde å legge det tynt), tørket i 10-15 minutter, nytt lag, tørke i ca 15-20 minutter og deretter overlakk, tørking. Og hva skjer: neglelakken er ujevn, får hakk og striper og "avtrykk" lenge etterpå. For tjukke lag? Hvor lenge bør lakken tørke mellom hvert lag? Dårlig neglelakk? (den er ikke gammel, men av den rimelige sorten.) Anonymous poster hash: 0ea30...0ad
DramaMama Skrevet 21. september 2013 #2 Skrevet 21. september 2013 Du bør legge lakken i tynne lag, jeg legger alltid en stripe på hver side av neglen før jeg avslutter med midten, altså 3 strøk med penselen per lag. Bruker du en sterk farge kan det være lurt å bruke en basecoat før du legger farge, og avslutt alltid med en blank topplakk til slutt. Og ja, billige lakker er ofte av dårligere kvalitet. Kan anbefale WonderNail fra IsaDora, den ligger midt på treet i pris, tørker greit og har en ekstra bred pensel som gjør den enkel å påføre. Sørg alltid for at neglen er helt ren før lakken legges - bruk gjerne en runde neglelakkfjerner uten aceton før du skal lakke, eller aller helst en cleaner beregnet på nettopp dette. Det vil fjerne fett og smuss fra neglens overflate. Og det lønner seg ikke å lakke rett etter at du har dusjet eller vasket hender. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå