Gå til innhold

Allergisk mot dopapir? jente 5år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har ei jente som ofte er sår i underlivet. Gjelder også innsiden av lår.

Er bra i ferier og bedre etter helg. Nå begynner jeg å tro hun reagerer på toalettpapir i bhg. Hjemme bruker vi kun soft papir. Hun er fra før allergisk mot parfyme og får lett eksem. Sinksalven er fremdeles flittig brukt.

Noen som vet..?

Anonymous poster hash: 778cf...c43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen barn kan være allergisk mot noen typer dopapir. Spesielt de resirkulerte. Har med kjemikalier de bruker for å framstille og mykgjøre papiret tror jeg.

Skrevet

Vi har en lege på sykehuset som er overbevist på at resirkulert dopapir er et onde. Han har en teori om at det øker faren for endetarmskreft og selv så har han med seg lambi på jobben og har toalett med spylefunksjon hjemme. Han jobber innen det feltet da.

Det er nok litt i det han sier at det resirkulerte papiret ikke er så bra. Men vet ikke helt med at det er kreftfremkallende.

Skrevet

Jeg tåler ikke dopapiret på jobb. ( er usikker på hvilke sort det er)

Grovt papir.

Er verdt å teste ut, er grusomt å svi "der nede". 

Bruker det papiret som er 12 pakning med litt rosa å svart på. Husker heller ikke hva det heter, men er ikke lambi.

Anonymous poster hash: 47d7b...4c5
Skrevet

Vet ikke hva de bruker. Men tror jeg skal ta med det vi bruker hjemme og holde oss til en sort for å teste ut. Hun reagerer på visse typer klær. Babyull, fleece og ren bomull går fint. Vaskepulver gjelder kun neutral. Solkremer må vi handle på apoteket.

Og når hun er så overfølsom så kan det jo være papiret. Bruker lambi eller soft hjemme. De fleste gjør jo det ser jeg når vi er på besøk.

Resirkulert er billigere det vel? Derfor det er brukt i kommunen?

Hi

Skrevet

Kan jo også være at hun reagerer på såpe som de bruker i barnehagen hvis de skifter bleier og vasker henne?

Anonymous poster hash: a80af...648
Skrevet

Kan jo også være at hun reagerer på såpe som de bruker i barnehagen hvis de skifter bleier og vasker henne?

Leser du i det hele tatt tittel og innlegg? Kommer klart frem at ungen er 5 år og ganske klart at ungen går på do (bruker dopapir!).

Anonymous poster hash: 35968...577

Skrevet

Hun har egen såpe i bhg. Og går kun på do.

Hi

Skrevet

Leser du i det hele tatt tittel og innlegg? Kommer klart frem at ungen er 5 år og ganske klart at ungen går på do (bruker dopapir!).

Anonymous poster hash: 35968...577

Burde nok ha utelatt det med bleier, ja. Men hender da vitterlig at de vasker barna hvis det har gått galt på ene eller andre måten...

Men nå har jo mor svart at hun har egen såpe i bhg, så helt på jordet var jeg vel ikke..

Skrevet

Helt på jordet er du ikke. Ville bare hjelpe. Noen ganger gjør man ting litt fort og info går tapt.

Hi

Skrevet

Vi hadde samme problem da vår gikk i bhg. Og det var flere barn som reagerte. Papiret var stivt og hardt og av den billigste sorten. Det ble bedre da vi sente med våtserviet til vær vår unge og de begynte å tørke med det.

Anonymous poster hash: 9323b...b7e

Skrevet

Det kan være toalettpapiret. Det kan og være at hun ikke får tørket seg godt nok. Hadde nok sendt med eget toalettpapir for å se om det ble bedre, er jo ikke godt å gå rundt å være sår.

Anonymous poster hash: 33ac2...257

Skrevet

Jeg reagerer på resirkulert papir. Svie, kløe og sopp.

Anonymous poster hash: ef9b0...ec8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...